[Drivers/vista] XFX 7900GT drivers houden niet van vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 21:19
Naar aanleiding van een ander topic dat te onduidelijk werd, hierbij met toestemming een nieuwe geopend. Link naar vorig topic: "Tomino in "[Vista32B] pakt geen 75hz?""

Sinds ik Vista 32 bits gesintalleerd heb, stuit ik op een probleem met mijn drivers. Het ligt aan mijn drivers, daar ben ik achter gekomen om een ander beeldscherm aan te sluiten.

Omschrijving van mijn probleem:
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=DtTh2poH9WU

Videokaart : XFX 7900GT VIVO

Zodra ik een spel opstart of een resolutie verander, krijg ik de strepen die te zien zijn in het filmpje op youtube.
De eerste keer dat ik dit kreeg heb ik het verholpen door mijn monitor drivers opnieuw te installeren. Echter toen ik weer probeerde om een spelletje op te starten ( maand later) , had ik weer hetzelfde probleem.

Ik heb geprobeerd om mijn videodrivers te de-installeren, en de standaard windows drivers erop te zetten.
Dit had gewenst resultaat, ik kon resoluties veranderen, maar gamen op die drivers kan niet, dus het is geen langetijdsoplossing.

Drievr 164.xx erop gezet, problemen met IEDER spel. Strepen en zwart beeld, maar wel geluid!
Toen driverserie 158.xx erop gezet, kan nu WEL spelen, maar ook nog steeds niet alle spellen!

Met de 158 drivers kan ik nu wel mijn resoluties veranderen, maar gamen blijft een ramp.

Is dit een bekend probleem, en is er iets aan te doen?

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb zelf 2 kaarten van de 7900 Serie en ik heb helemaal geen problemen !
Nooit geen strepen of wat ook in games gezien !

Probeer de 162.22 WHQL driver eens. Die heb ik er zelf ook opstaan en die werkt bij mij perfect !

Als dit niet helpt bekijk dan de temperaturen van je kaart eens. Zijn die niet een beetje aan de hoge kant ?

Is het een AGP of een PCI-E kaart ? Als het een PCI-E kaart is, kijk dan eens in de bios of je PCI-E Slot wel op 100 Mhz draait ! Probeer deze waarde indien mogelijk te locken !

Succes :)

• Tomino
CDAAbeltje schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:24:
Ik heb zelf 2 kaarten van de 7900 Serie en ik heb helemaal geen problemen !
Nooit geen strepen of wat ook in games gezien !

Probeer de 162.22 WHQL driver eens. Die heb ik er zelf ook opstaan en die werkt bij mij perfect !

Als dit niet helpt bekijk dan de temperaturen van je kaart eens. Zijn die niet een beetje aan de hoge kant ?

Is het een AGP of een PCI-E kaart ? Als het een PCI-E kaart is, kijk dan eens in de bios of je PCI-E Slot wel op 100 Mhz draait ! Probeer deze waarde indien mogelijk te locken !

Succes :)
Ik ga die drivers een proberen :)

Kaart is PCI-E, en aan mn mhz'en in bios heb ik nooit gezeten, dus dat kan het niet zijn ;)

edit/ zie net dat die 162.22 al geprobeerd heb, die geeft problemen dus.. nouja problemen, meer problemen dan ik nu heb iig :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 13-08-2007 18:45 ]

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Hmz, best raar !

Heb je toevallig de Quadro drivers al een keer geprobeerd ? Ik heb die toen ook een keer voor mijn Vista geprobeerd en die deden het ook goed !

Als dit ook niet helpt probeer dan een op Guru 3D te kijken naar de Tweaked Drivers !

Als je echt 100 % zeker weet dat het niet aan je videokaart ligt, probeer dan als laatste optie is een keer Vista opnieuw te installen !

Verwijderd

Heb je inmiddels het probleem opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem.

Ik heb Geforce 7900 GT. en een Samsung syncmaster940BF. Ook als ik de herz rate aanpas flipt mijn beeld. Het MOET aan Vista liggen aangezien ik onder xp het prima kan doen. Ligt het niet aan Vista dan aan de drivers denk ik. Maar ben er tot nu toe nog niet uitgekomen.

Ik probeer nu windows opnieuw te installeren (vista) in de hoop dat de drivers misschien beter zijn.

(probleem omschrijving)

Ik krijg dus ook strepen over het beeld als ik naar 75 hz wil, ook als ik hem op 60hz laat staan en dan een spel start. Verder krijg ik ook als ik de pc een tijdje laat aanstaan en dan weer terug kom en mijn muis beweeg zodat windows weer in beeld komt dezelfde strepen. Bij mij zijn het niet zulke grote strepen, maar allmaal kleine.. met een bruine kleur. Heb er zo geen filmpje van, maar het klopt niet in iedergeval.

Hopelijk dat iemand hier nog een idee heeft.

Groeten CadaVez

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:00:
Heb je inmiddels het probleem opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem.

Ik heb Geforce 7900 GT. en een Samsung syncmaster940BF. Ook als ik de herz rate aanpas flipt mijn beeld. Het MOET aan Vista liggen aangezien ik onder xp het prima kan doen. Ligt het niet aan Vista dan aan de drivers denk ik. Maar ben er tot nu toe nog niet uitgekomen.

Ik probeer nu windows opnieuw te installeren (vista) in de hoop dat de drivers misschien beter zijn.

(probleem omschrijving)

Ik krijg dus ook strepen over het beeld als ik naar 75 hz wil, ook als ik hem op 60hz laat staan en dan een spel start. Verder krijg ik ook als ik de pc een tijdje laat aanstaan en dan weer terug kom en mijn muis beweeg zodat windows weer in beeld komt dezelfde strepen. Bij mij zijn het niet zulke grote strepen, maar allmaal kleine.. met een bruine kleur. Heb er zo geen filmpje van, maar het klopt niet in iedergeval.

Hopelijk dat iemand hier nog een idee heeft.

Groeten CadaVez
Pff, het is al weer een tijd geleden.. Monitor drivers installeren staat me nog iets van bij..

En verder, ben gillend teruggegaan naar XP.. Mijn audigy 4 deed ook NIET wat ik wilde, en de videos/strepen bleven ook terugkomen..

Succes!

Verwijderd

Het is mij inmiddels gelukt, ik heb als eerste naar de samsung site toegegaan, om de drivers nogmaals te downloaden (had ik al vaker gedaan), nu kwam dat installatie programma naar voren, en kon ik kiezen digital of analoog. eerst digital proberen ik denk ... betere kwaliteit.... installatie succesvol.... er is een programma niet goed geinstalleerd... HMM ik dus opnieuw installeren en toen analoog gedaan. Ik hz op 75 zitten.... OGEN DICHT... ik denk dat scherm gaat weer flippen... MAAR niets van dit alles. hij zit nu gewoon op 75hz... SO FAR SO GOOD ;p dus ik wacht even af hoe de rest gaat.

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb ook een xfx 7900 gt en dezelfde problemen onder vista. Maar is de overeenkomst hier niet dat iedereen een dualboot draait? Misschien is de combi dualboot + 7900gt wel de boosdoener... Ik heb ook een samsung monitor gebruikt maar ik draai nu op een medion scherm en de problemen doen zich bij beide schermen voor. het lijkt me sowieso stug dat de monitor veel invloed heeft op dit probleem. En ik wil ook niet een analoge aansluiting proberen want ik wil geen kwaliteit weggooien... Totdat ik het probleem opgelost heb werk ik wel met xp. Ik ga binnenkort even proberen mijn xp hdd te disconnecten en de tweede bootloader met tweakvi te verwijderen... Als dat niet het gewenste effect heeft knal ik vista er nog eens opnieuw op en als het dan niet lukt ga ik harder sparen voor een nieuwe graka :P

• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:24
Hallo,

Ik heb ook een 7900GT (XFX) en heb hetzelfde probleem. Ik heb geen idee hoe deze in XP presteert omdat ik hem heb overgekocht. In Vista altijd strepen gehad. Heb verschillende drivers geprobeerd ook van OMEGA.

Maar ik houd het probleem. Mijn Samsung monitor was al gecrashed en heb nu een HPL1925 (kutscherm)
en ik hou strepen bij het wijzigen naar fullscreen! :( en krijg het maar niet goed...

[edit]

Heb net koelpasta vervangen en download hier nieuwe drivers. Dit nu maar ff proberen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door K!wi op 12-12-2008 16:43 ]

Pagina: 1