Toon posts:

Pc speelt geen enkel geluid af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleempje. Mijn pc speelt namelijk totaal geen geluid meer af. Eerst dacht ik dat het misschien mijn drivers waren of mn geluidskaart die niet goed zit oid. Ik heb al in "veel gestelde vragen" gekeken of iets mij kon helpen maar daar kwam helaas niks uit.

Mn pc geeft rechtsonder ook geen "volume regeling" icoontje weer en als ik bij apparaat beheer kijk krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/3869/twmy8.jpg

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik had sinds vorige week ook problemen met het afspelen van bijv dvd/avi op mn pc. Het geluid en tevens het beeld begon te schokken tijdens het afspelen..

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Groeten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 13:12 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens of er überhaupt nog wel een geluidskaart geïnstalleerd is in je hardware lijstje. Heb je onboard sound, check je bios. Probeer ook de drivers opnieuw te installeren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 23:42
Wissel de kaart eens van slot, of zet hem uit (in bios!) en start opnieuw op (helemaal naar windows!!),vervolgens opnieuw aanzetten. dan moet hij hem opnieuw zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de geluidskaart wordt wel weer gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/2192/csuw6.jpg

Ik weet alleen niet waar dat uitroep teken voor dient (sorry ben niet zo'n die hard tweaker als de rest hier..), ik zal nog een keer nieuwe drivers installeren.

Iig bedankt voor je reactie.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:23:
Ja, de geluidskaart wordt wel weer gegeven:

[afbeelding]

Ik weet alleen niet waar dat uitroep teken voor dient (sorry ben niet zo'n die hard tweaker als de rest hier..), ik zal nog een keer nieuwe drivers installeren.

Iig bedankt voor je reactie.
Dat uitroepteken betekend precies waarvoor ie bedacht is:
De driver kan niet worden geladen omdat het:
1) de verkeerde driver is voor de betreffende geluidskaart.
2) de geluidskaart reageerd niet goed door een defect / slechte contacten / noem maar op.

Alles kan stuk.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
die uitroepteken betekent dat de kaart niet goed werkt

Waarschijnlijk is de geluidskaart onboard. Schakel deze even uit in de bios, dan opstarten in Windows, daarna weer inschakelen in BIOS. Als je de pc weer opstart gaat windows de standaard drivers nu automatisch installeren.

Lukt dit niet, moet je even de drivers downloaden van de website van je moederbordfabrikant of van realtek zelf en dan installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 13-08-2007 13:28 ]

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 14:44
Download ook de drivers op de site van je moederbord fabrikant. Het wil nog wel eens dat de drivers van de chipbakkers niet goed werkt door aanpassingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers maar even van de site gedownload en geinstalleerd, even kijken of het nu goed werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Erg raar, hij maakte tijdens het afsluiten geluid, maar na het opstarten niet meer. Ik ga denk ik even langs de computer boer ;)
Pagina: 1