Toon posts:

Error tijdens driver install van geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tijdje geleden heb ik geformatteerd, hiervoor werkte mijn geluidskaart perfect. Heb 'm al een paar jaar dus na de format zou ie het ook gewoon moeten doen? Ik ben in het bezit van de Creative SB Live! 5.1 geluidskaart. Nou geeft creative geen driver support meer op de website dus moest ik er eentje van tweakers afplukken.

Link van driver

Deze error krijg ik tijdens de installatie:
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/4774/errormv4.jpg

Screenshot van everest dat hij de geluidskaart gewoon detecteerd?
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/6079/everestbm7.jpg

Ik heb wel de drivers van de Steelsound 5H v2 geinstalleerd, een headset met een geluidskaart erbij maar deze is niet ingeplugged.

Hoe krijg ik dit werkend? :p

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
Wat heb je zoal zelf al geprobeerd ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk dat het dan toch de verkeerde driver is.

Ik kan 'm trouwens nog gewoon vinden op de website van creative. Probeer dat eens.
http://asia.creative.com/support/downloads/
Je krijgt wel de melding te zien dat ie 'end of live' is (godzijdank) maar je kan op 'Search archives now.' drukken et voila!

Alles kan stuk.

Verwijderd

Start de setup eens op met de /w switch dan bypass je de aanwezigheidscontrole.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:54:
Start de setup eens op met de /w switch dan bypass je de aanwezigheidscontrole.
Hoe doe je dit?

@Remco: het is wel de goede driver want ik kom op dezelfde file uit ;)

Verwijderd

start/run/<directory>setup /w
Of een command prompt starten, naar de juiste directory gaan en setup /w starten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:08:
start/run/<directory>setup /w
Of een command prompt starten, naar de juiste directory gaan en setup /w starten.
nog steeds dezelfde error :X

Verwijderd

Dat zou niet kunnen, behalve als het een Dell machine is, die hebben een aangepaste SB live kaart.

Heb je windows update gedraait ? Daar zit namenlijk een update bij die het type van de kaart veranderd. Er is een patch voor vanuit het kx project. Deze is eigenlijk bedoeld om de audigy(2) drivers te kunnen laden op een live kaart, maar het grote voordeel is dat hij de kaart weer terug zet naar het type emu10k. Daarna kun je de drivers weer installeren.
Een andere optie is om de drivers via update driver (rechts klik op het apparaat in je apparaatbeheer) rechtstreeks de driver te selecteren en installeren, dus zonder setup te gebruiken. Dat kun je daarna doen om de meegeleverde spullen van Creative te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:38:
Dat zou niet kunnen, behalve als het een Dell machine is, die hebben een aangepaste SB live kaart.

Heb je windows update gedraait ? Daar zit namenlijk een update bij die het type van de kaart veranderd. Er is een patch voor vanuit het kx project. Deze is eigenlijk bedoeld om de audigy(2) drivers te kunnen laden op een live kaart, maar het grote voordeel is dat hij de kaart weer terug zet naar het type emu10k. Daarna kun je de drivers weer installeren.
Een andere optie is om de drivers via update driver (rechts klik op het apparaat in je apparaatbeheer) rechtstreeks de driver te selecteren en installeren, dus zonder setup te gebruiken. Dat kun je daarna doen om de meegeleverde spullen van Creative te installeren.
Ik heb alle windows update's al geinstalleerd ja :x

KX patch heb ik geinstalleerd, heb de setup weer gedraaid maar nog steeds de error. Moet ik de kx er af gooien en dan de setup draaien of?
Dat laatste wat je noemt lukt niet.

Verwijderd

Heb je wel een reboot gedaan na de installatie van de Kx patch ? De Kx patch niet deinstalleren, want dan heb je eigenlijk niets veranderd. Staan laten en dan setup /w uitvoeren.

Als het dan nog niet geholpen heeft, is er nog een optie en dat is de kaart in een ander slot zetten zodat de hardware detectie van XP weer afgaat, zodat je hem naar de juiste drivers kunt sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb een reboot gedaan.

kx loopt nu ook, setup geeft nog steeds dezelfde error.

Als ik me aanmeld op windows krijg ik dat aanmeld geluidje, alleen die word snel afgekapt. Klik ik een nummer aan, dan geeft ie geen geluid. Maarja, de setup geeft nog steeds de error dus ben eigenlijk niets opgeschoten behalve dat windows geluidje dan.

(ten einde raad -_- )

Verwijderd

Die Kx was eigenlijk bedoeld om audigy drivers te kunnen gebruiken. Mischien ook nog een optie....

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:44:
Ja, heb een reboot gedaan.

kx loopt nu ook, setup geeft nog steeds dezelfde error.

Als ik me aanmeld op windows krijg ik dat aanmeld geluidje, alleen die word snel afgekapt. Klik ik een nummer aan, dan geeft ie geen geluid. Maarja, de setup geeft nog steeds de error dus ben eigenlijk niets opgeschoten behalve dat windows geluidje dan.

(ten einde raad -_- )
Ik heb nog wel een CD voor je met de drivers drop. Moment, ik zoek hem even op en zal ik hem hosten. Ik heb dit probleem zelf ook gehad, en heb het hiermee opgelost.

[Edit]
Dit wordt vanavond ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.

Ja probleem is dat ik die cd al lange tijd kwijt ben dus.

Btw in de oude pci slot waar ie eerst in zat (in het begin) en waar ie nu in zit, doet ie helemaal niets. Ik zet 'm ff terug in de vorige waar hij teminste de geluidskaart nog vond.

/edit:

>.<

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 14:16 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dit is hem.

Raar trouwens dat hij het in een ander slot niet doet, maar dat kan ook met IRQ te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:00:
Dit is hem.

Raar trouwens dat hij het in een ander slot niet doet, maar dat kan ook met IRQ te maken hebben.
Bedankt voor het uploaden!

Werkt wederom nog steeds niet want ik krijg nog steeds dezelfde error.

Toen ik destijd de driver vanaf de cd installeerde kreeg ik een menu? Nu gaat ie alles extracten en als ie de installatie gaat voorbereiden krijg ik dus de error.

Morgen dan maar een nieuw kaartje kopen want dit schiet niet op, krijg die kx troep ook niet van me pc? :s

/Edit: don't ask me how, maar ik heb nu geluid. Heb in veilige modus de setup met /w gerunned, same error maar toen ik weer windows normaal bootte had ik sound :z
Heb nog steeds die kx drivers erop zitten, naja niet ideeal maar goed ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 19:40 ]

Pagina: 1