Bellen via Speedlinq maar nog geen telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:07
Ik heb een beetje een lastige situatie. In het appartement waar ik ga wonen is nog geen telefoonaansluiting gemaakt in de meterkast. Dit zou geen probleem zijn als je een KPN abonnement afsluit, maar dat kost ook € 220 per jaar en daar heb ik geen zin in, ik wil liever een goedkoop abonnement van Speedlinq nemen zonder telefonie, dan betaal je wel lijnhuur maar verder geen telefoonabonnement.

Kun je de KPN een telefoonaansluiting (ISRA punt ofzo) laten maken zonder een BelBasis abonnement af te moeten sluiten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens KPN kost het ongeveer vijftig euro om een nieuwe aansluiting aan te leggen:
Tarief voor starters
Nieuwe gewone telefoonaansluiting € 47,55
Alleen zodra je op "telefoonaansluiting" zoekt op hun site, dan vind je weer niets nuttigs. Heck, dan vind je niet eens de pagina waar die tarieven op staan 8)7

Als ik jou was, zou ik gewoon ff-tjes bellen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 13-08-2007 11:41 ]

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Belbasis is ook niet nodig voor ADSL, je zou ook een belbudget abonnement kunnen nemen. Die is 9,60 per maand ofzo. De lijnhuur voor ADSL bedraagt nu nog 9,40.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

De lijnhuur is even hoog als een belbudget abonnement, dus dat amak niet zoveel uit inderdaad.

Ik vind het wel een interessante vraag of Speedlinq dsl levert op een plaats waar fysiek uberhaupt geen telefoonlijn is. KPN heeft in elk geval een leveringsplicht voor PSTN, maar of dat al is uitgebreid naar een plicht voor dsl van een derde partij (lijkt me toch wel wenselijk, gezien de vooruitgang), weet ik niet.

Bel speedlinq eens en kijk wat ze zeggen! Ik ben erg benieuwd :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:07
Antwoord van Speedlinq:
Indien er geen ISRA punt in uw woning aanwezig is betekent dit dat er geen fysieke lijn aanwezig is van de wijkcentrale naar uw woning.

Indien u geen telefoonnummer heeft is het voor ons inderdaad uw ISRA punt te testen en te labelen.

Echter is KPN verantwoordelijk voor de infrastructuur en Speedlinq voor de randapparatuur.

Dit wil zeggen dat wij binnen uw woning uw randapparatuur gereed dienen te maken voor het gebruik van ADSL, echter heeft alleen KPN de mogelijkheid om de fysieke lijn naar uw woning aan te leggen, de enige mogelijkheid tot het verkrijgen van deze fysieke lijn is het aanvragen van een telefoonnummer bij KPN.

Indien er wel een fysieke lijn van uw woning naar de wijkcentrale aanwezig is, zullen wij voor u een KPN monteur aansturen voor het testen en labelen van deze lijn.

Een fysieke lijn is alleen aanwezig indien u of vorige bewoners van uw woning ooit een vaste telefoonlijn van KPN heeft gehad op uw huidige adres.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

duidelijk. Ik blijf erbij dat het eigenlijk nog best een ok provider is :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:24
MahRain schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:32:
Ik heb een beetje een lastige situatie. In het appartement waar ik ga wonen is nog geen telefoonaansluiting gemaakt in de meterkast.
Hebben andere appartementen wel een IS/RA punt? Of is er misschien een gedeeld IS/RA punt voor het hele gebouw? Vraag eens na of andere leden van de VVE wel een KPN aansluiting hebben en of ze misschien hetzelfde probleem hebben gehad. Of is je IS/RA punt een keer "kwijtgeraakt" tijdens een vorige verbouwing oid?
Kun je de KPN een telefoonaansluiting (ISRA punt ofzo) laten maken zonder een BelBasis abonnement af te moeten sluiten?
Ik zou een heel verhaal kunnen posten over hoe dit kan, maar probeer eerst eens het bovenstaande.

Trouwens @Osiris: bellen naar de KPN lijkt misschien wel een goede tip, maar uit ervaring met deze situatie is het bellen met de mededeling dat je nog geen IS/RA punt hebt pure tijds- en geldverspilling. Naast dat de meeste telefonistes niet weten waar je het over hebt word je alleen geholpen als je een klant bent (een telefoon/ADSL van KPN abonnement hebt) en dus naar de storingsdienst kan worden doorverwezen (die zit gelukkig wèl op een gratis nummer).

[ Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 16-08-2007 01:37 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:24
Sleejuhr schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:20:
... je zou ook een belbudget abonnement kunnen nemen. Die is 9,60 per maand ofzo. De lijnhuur voor ADSL bedraagt nu nog 9,40.
Klopt niet helemaal, BelBudget is sinds een paar maanden al 10,50 per maand.

Lijnhuur van KPN door je ISP kost 8,00 excl BTW per maand, dus direct doorverrekend 9,52 inclusief BTW.
Pagina: 1