[XP] Printen op een LPT4 poort.

Pagina: 1
Acties:

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 09:29
Ik ben een printservertje aan het opzetten om 4 stickerprinters (Zebra Z4MPlus 300DPI) aan te sturen. Deze printers moeten doormiddel van een parallele poort aangestuurd worden.

We hebben 2 PCI Parallel I/O kaartjes gekocht met beide 2 LPT poortjes. Deze kaartjes geinstalleerd en er staat netjes in apparaatbeheer LTP1 t/m LPT 4.

Dan testen met printen. Kan wel gewoon printen op de printer als deze op de LPT1, LPT2 of LPT3 poort zit maar niet als deze op de LPT4 poort zit. Deze stond eerst niet bij Poorten maar deze doormiddel van een register tweak toe kunnen voegen.

Als ik nu afdruk naar LPT4 krijg ik gelijk de melding: "Kan niet afdrukken"

Ben nu al 2 dagen aan het zoeken op internet maar kan maar heel weinig vinden. Dat met die register tweak gevonden op internet en daar werkte het maar bij mij werkt het niet :'(

Heb naar Microsoft en Lindy (Fabrikant van de PCI kaartjes) gemailt maar nog geen antwoord gehad. Maar het is eigenlijk de bedoeling dat deze printserver woensdag de lucht al in gaat.

Iemand enig idee?

Edit:
Het ligt igg niet aan de kaartjes. Als ik de LPT4 in apparaat beheer verander naar LPT1, LPT2 of LPT3 dan werkt het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Nozzie op 13-08-2007 11:26 ]

• Nozzie
Klein bescheiden kickje...

Ben vandaag alweer heel de dag aan het zoeken geweest. Het antwoord gehad van Microsoft maar daar staat allen in dat ik contact via telefoon op kan nemen maar dat gaat dan weer een hoop geld kosten.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

Is het niet een resource (IRQ bijvoorbeeld) conflict tussen de LTP4 poort en iets anders :)?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou het heel misschien kunnen dat de maker niet gedacht heeft aan LPT4 en ergens in z'n software hard 1 2 3 heeft gedefinieerd, maw printertjes bedoeld 1 tegelijk voor desktops?

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 14-08-2007 12:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nozzie
FastBunny schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:16:
Is het niet een resource (IRQ bijvoorbeeld) conflict tussen de LTP4 poort en iets anders :)?
In apparaatbeheer staan de 2 kaartjes op IRQ 09 en 11. Ze geven ook allebei aan geen conflict te hebben.
sanfranjake schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:17:
Zou het heel misschien kunnen dat de maker niet gedacht heeft aan LPT4 en ergens in z'n software hard 1 2 3 heeft gedefinieerd, maw printertjes bedoeld 1 tegelijk voor desktops?
De printerdrivers bedoel je? Ik heb er nog geen printsoftware op staan. Ik controleer printen met testpagina afdrukken. Ik kan wel even kijken wat hij doet met een oudere printer driver.

Edit:
Heb nu net even geprobeerd met nog 2 andere drivers. Beide drivers willen wel printen op LPT1 tot 3 maar nog steeds niet op LPT4. Krijg dan direct weer het ballonnetje dat het niet kan afdrukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Nozzie op 14-08-2007 12:39 ]

Verwijderd

Volgens deze link is het niet mogelijk om meer dan 3 fysieke LPT poorten aan te maken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
Zit er geen LPT poort op je moederbord? Dan kan je de 4e printer gewoon op die aansluiten toch?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me onzin, daar windowsNT er al iets van 200+ ondersteunde.
Zowiezo al eens iets werkend gehad met 3 LPT ports + 1 com port + virtuele lpt poorten (usb).

Lijkt erop dat je 4e LPT poort fysiek niet werkt. Zowiezo al niet goed dat je hem met een reghack tevoorschijn moest toveren.

Verwijderd

Is het niet mogelijk je 4e printer aan te sluiten op een com-poort, of USB-poort? Evt. via een verloopstekker?
Dat lost het LPT4-probleem an sich natuurlijk niet op, maar wel je printerprobleem...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 12:58 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Doe eens in een map dit:
dir >lpt4
Wordt er wat afgedrukt ?

• Nozzie
@ frankiepankie
Er zit er een op mijn moederboard maar deze heet ook LPT1 net als een poort van mijn kaarten. Ik heb die op het moederboard uitgeschakeld. Maar als ik hem inschakel en ik sluit er een printer op aan en ik druk wat af op LPT1 dan drukt hij hem op 2 printers af.

@ KillerAce_NL
Dat met die reghack is idd niet egt goed nee. Maar fiesiek werken alle poorten wel want als ik ze een ander LPT nummer geef dan werkt het wel gewoon maar kan alleen 1 tot 3 uitdelen en LPT4 word er na de installatie bij gezet maar als ik die weizig kan ik allen kiezen uit LPT1 (in use), LPT2 (in use) en LPT3 (in use). LPT4 staat er dan niet tussen. en kan deze na een weiziging ook niet terug zetten.

dir >lpt4 doet helemaal niks. Maar als ik probeer dir >lpt1 werkt het ook niet.

@ Q-t
Printer aansluiten op een com-poort gaat wel maar dat is te traag. Via usb verloop kabel zou wel kunnen maar is nog niet egt een oplossing voor het probleem. Maar zal het iig overleggen met mn begeleider.

• Nozzie
Even een Update,

Heb nu een Parallel naar USB printkabel gekocht en aangesloten. Het werkt nu gewoon dus ik ga er niet verder aan knutselen.
Iedereen bedankt voor zijn moeite 8)
Pagina: 1