Hallo, ik heb thuis, sinds enkele jaren al, een Netopia 3347W wireless adsl modem/router. Tot voor kort nooit problemen mee gehad, maar sinds vorige week valt mijn verbinding regelmatig weg. Ik had vorige week een grote download lopen via Transmission (= een kleine Bittorrent client voor Mac), mijn Mac stond dan ook al van de dag voordien aan, toen ik 's avonds thuiskwam merkte ik dat de download niet meer vooruit ging en ik kon noch met mijn Mac noch met m'n draagbare pc nog op internet. Ik heb dan maar m'n router herstart en probleem opgelost, maar 's anderendaags weer het zelfde verhaal. Uiteindelijk dan maar naar de helpdesk van m'n internetprovider (FullADSL) gebeld en voor hen leek alles normaal (geen probleem met de lijn en geen abnormale logs). Dan heb ik thuis nog enkele testjes gedaan en bleek dat het dsl sync lampje op mijn router brandde, dus de router is inderdaad goed en wel verbonden met het internet maar ik kon de router noch vanop mijn Mac nog vanop mijn pc pingen. Wanneer ik het adres van m'n router (192.168.1.1) intyp in m'n browser, geeft die page cannot be displayed. Ik heb ook al eens de standaard instellingen van m'n router hersteld (reset), maar noch dat noch het herstarten van de router lost het probleem op lange termijn op.
Wat denken jullie, tijd voor een nieuwe router? Of iets anders... Oh, ja, het is niet de eerste keer dat m'n computer blijft aanstaan om een groot bestand binnen te halen, dus ik denk niet dat het daaraan ligt...
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat denken jullie, tijd voor een nieuwe router? Of iets anders... Oh, ja, het is niet de eerste keer dat m'n computer blijft aanstaan om een groot bestand binnen te halen, dus ik denk niet dat het daaraan ligt...
Alvast bedankt voor jullie reacties.