Toon posts:

router onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb thuis, sinds enkele jaren al, een Netopia 3347W wireless adsl modem/router. Tot voor kort nooit problemen mee gehad, maar sinds vorige week valt mijn verbinding regelmatig weg. Ik had vorige week een grote download lopen via Transmission (= een kleine Bittorrent client voor Mac), mijn Mac stond dan ook al van de dag voordien aan, toen ik 's avonds thuiskwam merkte ik dat de download niet meer vooruit ging en ik kon noch met mijn Mac noch met m'n draagbare pc nog op internet. Ik heb dan maar m'n router herstart en probleem opgelost, maar 's anderendaags weer het zelfde verhaal. Uiteindelijk dan maar naar de helpdesk van m'n internetprovider (FullADSL) gebeld en voor hen leek alles normaal (geen probleem met de lijn en geen abnormale logs). Dan heb ik thuis nog enkele testjes gedaan en bleek dat het dsl sync lampje op mijn router brandde, dus de router is inderdaad goed en wel verbonden met het internet maar ik kon de router noch vanop mijn Mac nog vanop mijn pc pingen. Wanneer ik het adres van m'n router (192.168.1.1) intyp in m'n browser, geeft die page cannot be displayed. Ik heb ook al eens de standaard instellingen van m'n router hersteld (reset), maar noch dat noch het herstarten van de router lost het probleem op lange termijn op.
Wat denken jullie, tijd voor een nieuwe router? Of iets anders... Oh, ja, het is niet de eerste keer dat m'n computer blijft aanstaan om een groot bestand binnen te halen, dus ik denk niet dat het daaraan ligt...
Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn eerste reactie zou zijn: Kijk eens naar een Firmware upgrade. Misschien dat dat wat oplost.

Verwijderd

pfff zoon lap tekst is niet echt aanlokkelijk om te lezen. Probeer eens je stuk tekst op te bouwen met alinea's.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Valt de verbinding alleen uit terwijl je aan het downloaden bent met die bittorrent client?

Als dat het geval is denk dat je bittorrent client teveel verbindingen opzet waardoor je router over zijn nek gaat. De oplossing zou dan zijn om het aantal verbindingen te limiteren in je torrent programma.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

Haan

dotnetter

Equator schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:12:
Mijn eerste reactie zou zijn: Kijk eens naar een Firmware upgrade. Misschien dat dat wat oplost.
Alleen hoe krijg je een firmware update erop als je het apparaat niet kan benaderen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Haan schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:42:
[...]

Alleen hoe krijg je een firmware update erop als je het apparaat niet kan benaderen?
Na een reset is het apparaat toch te benaderen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:12:
pfff zoon lap tekst is niet echt aanlokkelijk om te lezen. Probeer eens je stuk tekst op te bouwen met alinea's.
Probeer eens met echt bier ipv Warsteiner :)

Verwijderd

Topicstarter
Na een reset is de router inderdaad terug te benaderen, maar na een tijdje viel de connectie weer weg. Wat de firmware betreft, heb ik reeds de recentste erop staan.
Misschien is het wel te wijten aan de Bittorrent client, want het is wel de eerste maal dat ik zo een grote download doe met Transmission, vroeger gebruikte ik Azureus. Ik zal vanavond eens proberen om te zien wat het geeft indien Transmission niet draait.

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09-2025

Mesjefskie

If it works, it's true!

Als de connectie weer weg is, kan je dan nog wel pingen naar de router? Krijg je een adres via DHCP of heb je dit vast ingesteld? Heb geen idee hoe dit op een MAC moet maar je zou eens kunnen kijken of je, indien je DHCP gebruikt, een nieuw adres krijgt? (ipconfig /renew)

Verwijderd

Topicstarter
Als de connectie weg is kan ik de router niet pingen nee. Beide computers zijn ingesteld op dhcp.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Azureus terug geinstalleerd en nu schijnt het weer in orde te zijn. Thanks ik222 for the tip!
Pagina: 1