Schijf leegt zichzelf?!

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een USB kast waar een S-ATA schijf in huist. De seagate die ik eerder had werd binnen een week onbruikbaar: steeds partitiegegevens kwijt. Nu hetzelfde met een Hitachi schijf. Nu verdacht ik al eerder de controller, maar is het idd mogelijk dat de controller dit veroorzaakt en dat deze de schijf op een gegeven moment gewoon onbruikbaar maakt?!

Cogito Ergo Credo

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twee vraagjes:

Welk OS gebruik je?
Hoe ontkoppel je de schijf?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 11:14
en wat bedoel je met partitiegegevens? Komt het dan helemaal niet meer voor in Deze computer (of schijfbeheer)?. En raak je je data kwijt?

Verwijderd

Ik gok ook dat je de schijf niet netjes afkoppelt waardoor de MFT corrupt kan raken. Ik doe dit zelf ook wel eens omdat ik te lui ben om het netjes te doen en meestal gaat het wel goed maar ben ook wel eens 250GB aan data kwijt geweest 8)7

Maja krijg je wel goede ervaring met recovery programma's :+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:31:
Ik gok ook dat je de schijf niet netjes afkoppelt waardoor de MFT corrupt kan raken. Ik doe dit zelf ook wel eens omdat ik te lui ben om het netjes te doen en meestal gaat het wel goed maar ben ook wel eens 250GB aan data kwijt geweest 8)7

Maja krijg je wel goede ervaring met recovery programma's :+
Hier zit ik inderdaad ook aan te denken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:04:
[...]

Hier zit ik inderdaad ook aan te denken. :)
Ik gebruik OS X en ik Eject de schijf keurig. Filesystem is HFS+. Ik krijg om de zoveel tijd opeens de melding "Schijf is niet geinitaliseerd" en Schijfhulpprogramma is het enige waarmee ik de schijf kan benaderen. De partities zijn wel te zien, maar niet te herstellen en er is geen data meer zichtbaar. (niet in OS X te zien, wel in schijfhulpprogramma).

[ Voor 38% gewijzigd door jopiek op 15-08-2007 14:44 ]

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1