Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VISTA fout in licentieprotocol bij verbinding met ext bureau

Pagina: 1
Acties:
  • 1.650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem wanneer ik vanaf een Vista laptop een verbinding maak met "een" Terminal Server. het probleem doet zich voor bij elke Terminal Server waarmee ik verbind. Dit probleem komt niet voor met dezelfde account op een XP machine. De foutmelding luidt:

De externe computer heeft de sessie beëindigd vanwege een fout in het licentieprotocol. Probeer of u opnieuw verbinding met de externe computer kunt maken of neem contact op met de beheerder van de server. ( ik ben zelf de beheerder van de servers en de laptop )..

Ik heb het probleem al gegoogeld ( in het nederlands ) en het truukje van microsoft al uitgeprobeerd ( het verwijderen van de key MSLicensing uit het register.

Hiermee werd het probleem niet opgelost. op de geteste werken overigens gewoon 10 mensen per dag en het aantal licenties is oke, dus daar ligt het niet aan.

heeft iemand nog suggesties?

BVD

Groet

Wouter

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
' ik ben zelf de beheerder van de servers en de laptop )..' is onderdeel van de foutmelding? :+

Dat is de ellende van werken met een NL Windows; Google werkt niet goed mee. Zie je in het event log fouten logboek ergens een ID staan?

Gaat het wel goed als je mstsc.exe draait met beheerdersrechten?

En voor de zekerheid: gaat het om een 'echte' terminal server (incl. license server) of om remote admin toegang?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je op de server voor foutmeldingen? Want license-allocatie en andere processen gebeuren op de terminal server, niet op de client of licenseserver (99% dan). en inderdaad is dit een server in ts modus en bestaat er een licenseserver? Eventlogs? Iets meer info is wel gewenst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een volwaardige Terminal Server die door een hoop medewerkers vanuit thuis te bereiken is.

De vista PC is een nieuwe pc, die net geinstalleerd is en het probleem deed zich al voor bij de eerste keer proberen te connecten.! En de gebruiker die het test is zelf administrator want het betreft zijn thuispc..

Ik heb nu niet de gelegeheid om te kijken voor het ID in het logboek,

heb je nog andere suggesties? of iemand anders mischien?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even op de server, voordat je dat gedaan hebt is hier niks zinnigs over te zeggen. Misschien ben je door je tscals heen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake

Op de server krijg ik geen foutmeldingen. Alleen op de client. Het betreft een Terminal server die gekoppeld is aan een hoofdserver en op die hoofdserver draait een Licenseserver.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:51

ralpje

Deugpopje

Wordt de licensing per user of per client gedaan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder zei, ik heb voldoende TS Cals staan + dat de cals per gebruiker worden uitgegeven en deze gebruiker kan elk moment van de dag wel op andere XP machines op de server inloggen

Verwijderd

Ik heb dit onder Winxp ook wel eens meegemaakt.
Je moet op de PC waar mstsc (client) draait een registry entry verwijderen, die daarna vanzelf opnieuw gegenereerd wordt.

Eea. wordt beschreven in het volgende KB-artikel:
http://support.microsoft.com/?kbid=187614

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:30:
En de gebruiker die het test is zelf administrator want het betreft zijn thuispc..
Administrator zijn is bij Vista niet gelijk aan administrator rechten hebben :) Dus start het op via RMB -> run as administrator.

Verder zou ik dus even wachten tot je wel in de gelegenheid bent om logs te zien. Als het dan wel goed gaat, wil je (al is het een vieze oplossing :+ ) regmon even mee laten lopen om te zien welke rechten er missen.

offtopic:
Of ik ben blind of je hebt niet eerder gezegd dat het per user ipv. per device is.

Edit: rage, inderdaad. Maar dat was dus al gedaan, zie de topicstart :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 13-08-2007 10:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@Rage,

Ik heb al eerder die Tool van microsoft uitgevoerd zoals in mn eerste verhaaltje al te lezen is. Maar dat mocht niet baten. Ik zal even kijken naar het UITVOEREN ALS ADMINISTRATOR!

Verwijderd

Topicstarter
Uitvoeren als Administrator heeft gewerkt, raar dat de gebruiker zelf het dan niet standaard al kon uitvoeren want hij was wel admin.

In ieder geval bedankt

Wouter
Pagina: 1