Ander moederbord matrix raid & vista

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op het moment heb ik een conroexfire-esata2 moederbord, dat is een 945/ICH7R combinatie. Daarmee heb ik een intel matrix raid array draaien. Nu wordt binnenkort dit bord vervangen door een 4core1333-viiv bordje die een 965/ICH8DH combinatie heeft. Overigens is de ICH8DH een ICH8R met een aantal extra functies voor de viiv specificatie.

Nu heb ik 2 vragen :

Kan ik mijn ich7r raid array overhangen naar de ich8r zonder dat ik mijn data kwijtraak ?

En kan vista de overstap van dit bordje aan zonder dat ik overnieuw moet installen ? Ik weet dat het vaak niet mogelijk is, in dit geval zijn de chipset specificaties van het oude en het nieuwe bordje niet zo verschillend. Misschien heeft iemand de overstap van een 945 naar een 965 met vista al eens geprobeerd ?

Vista installen is zo gebeurt, het zijn de 12.819 applicaties die het een langdurige rotklus maken. Als ik mijn raid niet kan overhangen dan heb ik nog een bijkomstig probleem..

thx !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, je kunt van een ICH7R naar een ICH8R, gezien die controllers backwards compatible zijn, je array zal dus gewoon herkend worden.

Of het je ook lukt om zonder een OS reinstall te upgraden is moeilijk te zeggen, dit blijft altijd een gok. Mijn ervaring is dat het vaak niet werkt, of heel erg brak en instabiel, dus een reinstall is imho altijd beter. Maar het valt te proberen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Verreweg het meest nuttige artikel over RAID-migratie van 2007.

http://www.tomshardware.c...raid_migration_adventure/

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok fijn dat in ieder geval mijn raid array kan worden overgezet, goed artikel dat van tomshardware. Wel jammer dat hij zich op xp richt ipv vista.