Toon posts:

Benchmark met meer GF kaarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een xfx gf6800gt, en ik ga overstappen naar een xfx gf8800 ultra....

Ik wou wel eens weten in hoeverre het verschil echt is... dus ging ik op zoek naar ergens een benchmark, ik hou van de goeie vertrouwde balk lijstjes, lekker duidelijk. Toch blijkt ik niet echt iets terug te vinden van zulks lijst waarin een 8800 en een 6800 in voorkomen. Men test wel eens tegenover lagere versies, maar dan gaat men nooit verder terug dan één serie. Testen van de 8 reeks tegenover de 7reeks vind je wel, maar nergens een referentie van een 6 reeks daarbij. Dat het verschil tussen een 6800gt en een 8800ultra wel 'redelijk' duidelijk zal zijn, staat als een paal boven water... Maar hoe verhoud het zich precies?

nu heb ik een pc die 'redelijk' goed is voor games, een p4-3.6Ghz, 2.5Gb ram, 2x72GB 10K rpm disks in raid( elk in apart koelblok-anti vibratieblok) , audigy2, binnenkort een gf8800ultra....
Maar... nog niet zo heel lang geleden moest ik een nieuwe voeding steken omdat deze stuk was. Ik denk dat ik een model heb van 520W, als ik het mij nog goed herrinner.De 8800ultra reeks heeft veronderstel ik nog een grotere stroom honger dan een 6800gt, dus begin ik een beetje te twijfelen op gebied van voeding. Zijn er minimums, is +/- 500W voldoende? Wat kan er zoals gebeuren als een voeding net iets, of echt te licht is (steek een systeem met een 8800 op een oude 300W voeding bvb).

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor dergelijke vergelijkingen kom je al snel uit bij de VGA Charts van Tom's Hardware Guide.
Met je vraag over de voeding kun je terecht in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18.

[ Voor 21% gewijzigd door Rone op 13-08-2007 05:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

dan zul je toch je cpu moeten upgraden hoor jongen :P, een 8800GTS world al zwaar genekt door een 4400+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 05:22:
dan zul je toch je cpu moeten upgraden hoor jongen :P, een 8800GTS world al zwaar genekt door een 4400+
waarschijnlijk wel, maar alles op z'n tijd...

trager dan met een 6800 zal het in ieder geval niet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 05:16:
Voor dergelijke vergelijkingen kom je al snel uit bij de VGA Charts van Tom's Hardware Guide.
Met je vraag over de voeding kun je terecht in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18.
Ik heb deze eens snel snel helemaal doorgenomen. Bij een van de calculators heb ik ff de gegevens ingevuld en kom op

Indien deftige voeding (deftig merk) : 425 W

Indien met een 'wit' product voeding : 850W

-Ik heb een voeding van Antec, ik denk dat ik dat onder 'deftig' mag klasseren...

-Ik dacht ook gelezen te hebben dat indien de psu niet zwaar genoeg is, er geen ongelukken gebeuren maar de voeding zichzelf en dus ook de pc, uitzet. Of vergis ik mij hierin?

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:51:

-Ik dacht ook gelezen te hebben dat indien de psu niet zwaar genoeg is, er geen ongelukken gebeuren maar de voeding zichzelf en dus ook de pc, uitzet. Of vergis ik mij hierin?
Normaal gesproken zou zoiets moeten gebeuren, echter heb ik al enkele verhalen gelezen en gehoord waar de voeding in de fik vliegt en in de meterkast niks gebeurd. dit zijn btw allemaal verhalen met B of C-merk voedingen...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:51:
[...]

Ik heb deze eens snel snel helemaal doorgenomen. Bij een van de calculators heb ik ff de gegevens ingevuld en kom op

Indien deftige voeding (deftig merk) : 425 W

Indien met een 'wit' product voeding : 850W

-Ik heb een voeding van Antec, ik denk dat ik dat onder 'deftig' mag klasseren...

als ik jouw was, zou ik ff de kast open schroeven en op de voeding kijken hoeveel ampères het ding kan leveren op de 12V lijn. dit moet meer dan 25 zijn (officieel 28... :/)

en idd, antec is een goed merk voeding, zolang het geen Q-tec of sweex is zit je goed ;)

naast het voedingverhaal denk ik dat je performance aardig genekt gaat worden door je processor. Het upgraden van zo'n systeem kost veel geld (I know... :/) maar wel iets om in het oog te houden. Als je niet binnen anderhalf jaar een major upgrade gaat doen, zou ik voorstellen om de GTS versie aan te schaffen. minder stroom, en nog steeds goed genoeg. (en het scheelt 250 euri's)

daarna is er weer iets nieuws uit wat 2x de performance heeft van jouw (nu) dure kaart, die je al die tijd niet ten volle hebt kunnen benutten.

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 13-08-2007 11:35 ]

-_-

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-03 17:55
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 05:05:
Ik heb nu een xfx gf6800gt, en ik ga overstappen naar een xfx gf8800 ultra....

Ik wou wel eens weten in hoeverre het verschil echt is... dus ging ik op zoek naar ergens een benchmark, ik hou van de goeie vertrouwde balk lijstjes, lekker duidelijk. Toch blijkt ik niet echt iets terug te vinden van zulks lijst waarin een 8800 en een 6800 in voorkomen. Men test wel eens tegenover lagere versies, maar dan gaat men nooit verder terug dan één serie. Testen van de 8 reeks tegenover de 7reeks vind je wel, maar nergens een referentie van een 6 reeks daarbij. Dat het verschil tussen een 6800gt en een 8800ultra wel 'redelijk' duidelijk zal zijn, staat als een paal boven water... Maar hoe verhoud het zich precies?

nu heb ik een pc die 'redelijk' goed is voor games, een p4-3.6Ghz, 2.5Gb ram, 2x72GB 10K rpm disks in raid( elk in apart koelblok-anti vibratieblok) , audigy2, binnenkort een gf8800ultra....
Maar... nog niet zo heel lang geleden moest ik een nieuwe voeding steken omdat deze stuk was. Ik denk dat ik een model heb van 520W, als ik het mij nog goed herrinner.De 8800ultra reeks heeft veronderstel ik nog een grotere stroom honger dan een 6800gt, dus begin ik een beetje te twijfelen op gebied van voeding. Zijn er minimums, is +/- 500W voldoende? Wat kan er zoals gebeuren als een voeding net iets, of echt te licht is (steek een systeem met een 8800 op een oude 300W voeding bvb).
Waarom niet eventjes wachten op Nvidia's nieuwe kaarten?
Die komen naar verluidt eind dit jaar uit, bieden support voor directX 10.1 en zijn volgens diverse bronnen (o.a. tweakers.net) makkelijk 2x zo snel als de geforce 8800.

:j

Verwijderd

Jeanpaul145 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

Die komen naar verluidt eind dit jaar uit, bieden support voor directX 10.1 en zijn volgens diverse bronnen (o.a. tweakers.net) makkelijk 2x zo snel als de geforce 8800.
wacht dan gelijk even op de serie die daarna komt en die daarna en meschien heeft die daarna zelfs wel dx 12.1 dus wacht nog maar eventjes! (sarcarsm)

Verwijderd

Topicstarter
Jeanpaul145 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

sja, zo kan een mens blijven wachten natuurlijk...
De horizon kan je bijna altijd zien, maar je kan nooit aan de horizon geraken... ;D

De cpu zal waarschijnlijk samen met de mobo binnen een paar maand vervangen worden...

Normaliter hanteer ik voor mezelf, en ik raad dat meestal ook anderen aan, om telkens één serie over te slaan. Ik doe dat al sinds de eerste gf kaarten. Enkel de 3 reeks had ik ook... GF2-GF3-GF4-GF6, en nu de GF8... de volgende zal dus niet de 9 maar eerder dan de gf X of gf10 worden. Om het nog wat betaalbaar te houden.

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zou sowieso niet voor de ultra gaan aangezien dat qua prestatiewinst tov. de GTX echt z'n geld niet waard is. Helemaal omdat je totdat je een nieuwe processor hebt je het verschil al helemaal niet merkt. Ik zou zelfs in jouw geval gewoon voor de GTS 640 gaan, bespaar je zo even meer dan 200 euro die je kunt besteden aan een betere proc. of opzij kan leggen voor de volgende kaart.

De 8800 GTS is per slot van rekening ook het equivalent van de 6800 GT wat betreft positionering.

Verwijderd

Topicstarter
Cheizberd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:37:
Ik zou sowieso niet voor de ultra gaan aangezien dat qua prestatiewinst tov. de GTX echt z'n geld niet waard is. Helemaal omdat je totdat je een nieuwe processor hebt je het verschil al helemaal niet merkt. Ik zou zelfs in jouw geval gewoon voor de GTS 640 gaan, bespaar je zo even meer dan 200 euro die je kunt besteden aan een betere proc. of opzij kan leggen voor de volgende kaart.

De 8800 GTS is per slot van rekening ook het equivalent van de 6800 GT wat betreft positionering.
:9 Deze ultra kostte me minder dan een volledig nieuwe gts, of gtx van de 8 serie.. ;) Hij is dan ook niet 'nieuw' maar heeft al een paar maandjes in iemands anders systeem zijn best gedaan. Die deed hem weg om, lach niet, over te gaan naar het top vlaggeschip van de HD reeks van ATI... Sja, ik kan er maar wel bij varen.... Ik heb het niet van in het begin vernoemd, ik zou het mezelf ook nooit vergeven hebben als ik die zou laten schieten hebben, of door mij mondje voorbij te praten aan mijn neus zag voorbijgaan.... De kaart werkt 100%, ze was zelfs nog eens goed 'doorgeblazen' met de compressor... van service gesproken...

Het enige waar ik voor vreesde werd gisteren toen ik de nieuwe 8800ultra stak wel echter realiteit. Ik dacht dat ik een antec had, maar ik vergiste mij. Nu herrinner ik het mij weer dat de antec stuk was. en dat ik die toenertijd snel snel switchte met een voeding die een vriend nog in overschot had... een trust... bweik, i know, ik ben er geen fan van, van dat merk... Die had niet genoeg pcie voedings aansluitingen (had er 1, en ik had er 2 nodig). Daar ik niet graag met splittertjes en connector changer dongles werk, en om dan ook ineens een deftige voeding te hebben, heb ik er maar ineens een nieuwe in gestoken... van het voor mij, redelijk onbekende merk, OCZ... een mooie 600W voeding die zelfs nog mooi hetzelfde blauwe licht verspreid als de rest van mijn kast... :D

De setup werkt, en, laat me zeggen... waw... :D

Nu binnen een paar maandjes een nieuwe cpu... Ik heb een 3,6-p4... wat word er aangeraden door jullie ervaring om de ultra 'bij te houden'?

ps : veel groter moet nvidia of ati de kaarten niet meer maken, deze 8800ultra paste NET... met millimeters overschot... :D
Pagina: 1