40"-baby met Touchscreen ?
Ik heb hier nog een 40" (inderdaad, 40 inch) lcd liggen.Nu heb ik na dit gelezen te hebben een leuk doel hiervoor gevonden, waar ik misschien (lees: waarschijnlijk) wat GoT-hulp bij nodig zal hebben...
Ik zag hier het concept 'In Touch' staan. Ik ben erover aan het denken om iets soortgelijks voor mijn scherm te maken. Enige grote nadeel is dat het geen touch-screen is...
Nu heb ik twee opties:
- Geen touchscreen
- Wel touchscreen
Geen Touchscreen
Geen touchscreen geeft mij het voordeel dat ik snel klaar ben. Het enige dat ik hoef te maken is een computer die ik via een bepaalde interface kan benaderen en vervolgens op een bepaald coordinaat een boxje met tekst/een plaatje/een document/een reminder/enz. kan plaatsen.Wel Touchscreen
Hierbij moet ik ervanuit gaan dat er een wijze bestaat op welke ik voor een 40"-lcd een touchscreen kan maken.Na wat research kwam ik met de volgende mogelijkheden:
- Verschillende touchscreens in een rasterstructuur met een extra driver om ze te verbinden met elkaar.
- Twee camera's die het scherm horizontaal en verticaal in de gaten houden.
- Smart-board.
- 1 camera die in een hoek 'kijkt' naar het scherm.
Blijft werken met 1 of 2 camera's over... Met 2 camera's zou prettiger moeten werken omdat de camera's dan tegen de muur gelijk met het scherm hangen.
Wat denken jullie erover?
Referentie-materiaal
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense