Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Philips In Touch-concept op 40 inch

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter

40"-baby met Touchscreen ?

Ik heb hier nog een 40" (inderdaad, 40 inch) lcd liggen.
Nu heb ik na dit gelezen te hebben een leuk doel hiervoor gevonden, waar ik misschien (lees: waarschijnlijk) wat GoT-hulp bij nodig zal hebben...

Ik zag hier het concept 'In Touch' staan. Ik ben erover aan het denken om iets soortgelijks voor mijn scherm te maken. Enige grote nadeel is dat het geen touch-screen is...

Nu heb ik twee opties:
  1. Geen touchscreen
  2. Wel touchscreen
lijkt me logisch, niet? Als ik wel een touchscreen wil, zal ik dit zelf moeten maken of kopen. Kopen wordt mij te kostbaar, zelf maken... tja... Laten we het daar later nog eens over hebben.

Geen Touchscreen
Geen touchscreen geeft mij het voordeel dat ik snel klaar ben. Het enige dat ik hoef te maken is een computer die ik via een bepaalde interface kan benaderen en vervolgens op een bepaald coordinaat een boxje met tekst/een plaatje/een document/een reminder/enz. kan plaatsen.

Wel Touchscreen
Hierbij moet ik ervanuit gaan dat er een wijze bestaat op welke ik voor een 40"-lcd een touchscreen kan maken.
Na wat research kwam ik met de volgende mogelijkheden:
  • Verschillende touchscreens in een rasterstructuur met een extra driver om ze te verbinden met elkaar.
  • Twee camera's die het scherm horizontaal en verticaal in de gaten houden.
  • Smart-board.
  • 1 camera die in een hoek 'kijkt' naar het scherm.
Het smart-board-principe valt af door zijn kostenplaatje. Verschillende touchscreens in rasterstructuur zullen ook niet goedkoop zijn.
Blijft werken met 1 of 2 camera's over... Met 2 camera's zou prettiger moeten werken omdat de camera's dan tegen de muur gelijk met het scherm hangen.

Wat denken jullie erover?

Referentie-materiaal

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat voor gevoeligheid/dpi wil je hebben?

Als je gewoon iets zoekt om foto's en dergelijke te verslepen, kan een beam-array al goed genoeg zijn.
dan nog een on-screen toetsenbord oid voor text, en dan zelf een driver bouwen.

lijkt me de goedkoopste manier.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
link0007 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:03:
Wat voor gevoeligheid/dpi wil je hebben?

Als je gewoon iets zoekt om foto's en dergelijke te verslepen, kan een beam-array al goed genoeg zijn.
dan nog een on-screen toetsenbord oid voor text, en dan zelf een driver bouwen.

lijkt me de goedkoopste manier.
Aangezien het een redelijk groot scherm is, hoeft de dpi niet zo hoog, maar er moet natuurlijk wel mee te werken zijn...
Beam-array... een soort lichttunneltjes bedoel je? en dan in een horizontaal en verticaal array zeker?

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Mmm... ik zou er meteen een multitouch scherm van maken, stuk interessanter als een simpel touchscreen lijkt me. Op instructables staat een goede instructie: http://www.instructables.com/id/EJIXKOEF3ER7VN5/, werkt met een beamer maar ik denk dat het concept ook naar een lcd te converteren moet zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 12:04 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is al moeilijk zat bij zon scherm een touchscreen te maken, ik zou daar gewoon voorgaan, vooral omdat ik totaal het nut niet van een multitouch scherm inzie. Wat wil je doen? Met 2 handen tegelijk werken. Ook als je hem gewoon met een computer aanstuurt, lijkt mij het het logischte dat waar jij klikt, je een muisklik simuleert. Bij multitouch zal dat niet gaan.