[Vista] Vervanger voor media player classic in Vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Desjelle
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 19:58
Pas Vista geinstalleerd en wat mij betreft loopt het wel lekker. En al mijn extra progjes die ik bij XP er op zwierde draaien op Vista ook. Behalve media player classic. Weet iemand hier misschien een alternatief voor die player? :)

Verwijderd

Mediaplayer Classic doet het hier anders prima onder Vista Home Premium, ik heb hem van bij de Combined Community Codec Pack http://www.cccp-project.net/ .

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-07 13:35

MoietyMe

zij/haar

Ik heb zelf ook Vista gedraait en daar deed MPC het prima.

Heb je de juiste codecs wel?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
VLC media player is ook een fijne allesspeler :).

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
zoek toch maar even de laatste versie van mpc, die doet het gewoon onder vista, en doet het uiteindelijk beter dan de alternatieven. vlcplayer gebruik ik eigenlijk alleen voor bestanden die een vreemde codec of fourcc hebben of om andere redenen niet normaal afspelen in mpc of mc.

Voor het afspelen van HD-content en dvds gebruik ik zelf trouwens Nero Media player. Dat werkt bij mij het meest stabiel voor MPEG2 en H264.

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
pianoman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:34:
zoek toch maar even de laatste versie van mpc, die doet het gewoon onder vista, en doet het uiteindelijk beter dan de alternatieven. vlcplayer gebruik ik eigenlijk alleen voor bestanden die een vreemde codec of fourcc hebben of om andere redenen niet normaal afspelen in mpc of mc.

Voor het afspelen van HD-content en dvds gebruik ik zelf trouwens Nero Media player. Dat werkt bij mij het meest stabiel voor MPEG2 en H264.
Het kan aan mij liggen maar ik vind de ondertiteling in MPC minder prettig lezen als die in VLC... Verder zijn ze alle twee prettig om mee te werken. VLC voelt iets robuster en professioneler aan naar mijn mening.

Verwijderd

Ik gebruik nu op mijn XP bak www.gomplayer.com maar ik hoop dat ie straks ook werkt op mijn toekomstige Vista. Ik wacht in spanning...

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32
Gomplayer werkt dus ook perfect onder Vista hoor.... :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

winwiz schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:46:
Gomplayer werkt dus ook perfect onder Vista hoor.... :)
inderdaad :) gom gaat perfect :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS -> CSA. Het is zo trouwens wel erg een opsomtopic aan het worden, daar heeft niemand wat aan. Dus ajb onderbouwen en niet alleen noemen :P

Waarom doet de MPC het niet bij jou op Vista - krijg je foutmeldingen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ok even onderbouwen dan. De vraag was dus een alternatief voor mpc.

ik gebruik oa. Nero Media Player, omdat die bij mij het meest stabiel is bij gebruik van codecs die dxva gebruiken. MPC wil nog wel eens de mist in gaan bij .ts bestanden, vlc player gaat bij mij over zijn nek met de combinatie HD-beeld en surround geluid, en powerdvd loopt vaak vast als ik hem in de secondary display gebruik.

nog een alternatief (niet boos worden!): voor bestanden die ondersteund zijn gebruik ik tegenwoordig vista media center. Alle tv-series kijk ik hiermee. Interface is mooi en snel, en je kan vrij vlot door je collectie navigeren. Sommige mensen hebben wel problemen om xvid aan de praat te krijgen onder media center.

• Desjelle
Iedereen heel hard bedankt voor de antwoorden. Ik had dus nog een versie die nog niet onder Vista werkte. 8)7
Weet er iemand toevallig welke codec je nodig hebt om .flv filmpjes te zien? :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Desjelle schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:21:
Iedereen heel hard bedankt voor de antwoorden. Ik had dus nog een versie die nog niet onder Vista werkte. 8)7
Weet er iemand toevallig welke codec je nodig hebt om .flv filmpjes te zien? :)
Flash, toch?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Desjelle
Jamaar nee, ik had een plugin die me toeliet om .flv filmpjes op de media player classic te spelen.
Dat zoek ik dus. :)
Pagina: 1