[COD1 / COD2] Crash problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 09:01
Sinds kort heb ik mijn nieuwe systeem 8) . Voornamelijk speel ik hierop de spellen: Counter-Strike:Source / Counter-Strike 1.6 / Call of Duty 1 / Call of Duty 2 / Test Drive Unlimited / GTA:SA Online mods / Battlefield 2142.

Ik heb met alle games geen probleem, behalve dus Call of Duty 1 en 2. Na een tijdje gespeeld te hebben loopt het spel gewoon vast. Mijn pc reageerd dan niet meer. (Heel af en toe kan ik nog naar Windows komen, maar dat lukt bijna nooit.)

Na dit gehad te hebben moet ik dus mijn pc rebooten. Ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt aangezien andere games wel gewoon perfect werken. Ik heb al 9 uur ORTHOS gedraaid voor het stresstesten van CPU en RAM. Ook heb ik ATITool een hele tijd laten artifact scannen maar er komt niks. Ik heb al geprobeerd mijn CPU terug te klokken, maar dat werkt niet.

Misschien nog even om te melden: Als het crashed, gaat het geluid nog even door, en soms zelfs realtime geluid uit de game dat nog doorgaat, alleen het beeld stopt dan. Daarna een paar seconden en alles freezed. Het geluid blijft dan ook pakweg 0.2 seconden herhalen(klinkt als "brrrrrrr').

Hardware:

MSI P6N SLI-FI (650i SLI)
Intel C2D E6600 (3.2 ghz / 355 FSB)
2GB G.e.I.L (loopt 1:1 met FSB.. timings van SPD op 800mhz)
GeForce 8800GTX (stock)
600 watt BeQuiet Straight Power

Ik gebruik Windows XP Professional met SharpE voor de games ( http://www.sharpe-shell.org/news.php)

Wat ik al heb geprobeerd:
- De nieuwste nVidia drivers geïnstalleerd
- CPU terug klokken

De koeling is goed. De CPU heb ik nog nooit boven de 42 zien komen met stresstesten (SpeedFan) Voor de videokaart heb ik RivaTuner, en de fan gaat op 100% wanneer de videokaart de 64 graden passeerd. Deze blijft op deze manier altijd ruim onder de 70 graden. Van het chipset heb ik nooit de temperaturen uit kunnen lezen, deze word echter wel heel warm als ik mijn vingers erop houd.

[ Voor 5% gewijzigd door Gniels op 13-08-2007 21:05 ]

PHILIPS Motional Feedback 544

• Gniels
Heeft er echt niemand een idee? :o

Verwijderd

Eerst had ik dezelfde problemen, maar met mijn nieuwe PC is dit allemaal verholpen.

Gebruik je xfire? want soms krijg je dan zo'n Xfire Exeption ofzo iets.. dat heb ik ook gehad.
Heb je instellingen van je cod2 veranderd? bijvoorbeeld het geluid. Met windows Vista kreeg ik daar ook problemen mee dat ik hem overnieuw moest installeren.

ik weet niet precies of dit het antwoord is op je vraag. Maar als er niemand antwoord.. dan doet een noob het wel

Verwijderd

ik had dit ook best wel vaak op xp, nu op vista nergens last van.

• Gniels
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:46:
Gebruik je xfire? want soms krijg je dan zo'n Xfire Exeption ofzo iets.. dat heb ik ook gehad.
Heb je instellingen van je cod2 veranderd? bijvoorbeeld het geluid. Met windows Vista kreeg ik daar ook problemen mee dat ik hem overnieuw moest installeren.
Ja ik gebruik Xfire, maar ik krijg geen Xfire Exeption.
Ik heb een cleane install op mijn nieuwe pc.
Instellingen van CoD2 staan op maximum uiteraard..
Ik zal eens kunnen kijken naar het geluid, maar dat staat gewoon op 2d stereo, zou goed moeten zijn imo.

Vaag probleem. :|

• Gniels
*bump* :(

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Heb ook last van cod2 met mn nieuwe e6600 pc:
\[COD2/PC]Widescreen-Directx9-Bilinear

Zijn we niet de enige. Aan de Graka zou t nie ligegn denk ik.

What is sharp e?

[ Voor 6% gewijzigd door Coeluh op 17-08-2007 22:47 ]

• Gniels
Coeluh schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:44:
Heb ook last van cod2 met mn nieuwe e6600 pc:
\[COD2/PC]Widescreen-Directx9-Bilinear

Zijn we niet de enige. Aan de Graka zou t nie ligegn denk ik.

What is sharp e?
SharpE is een 'desktop environment' voor Windows XP. (Ik gebruik het nu niet meer, maar ben er wel tevreden over geweest.) Je kon dit ook allemaal al lezen in de website waarnaar ik linkte: http://www.sharpe-shell.org/news.php

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38

OcGuru

Giulietta Qv

Ik ben precis hetzelfde probleem. Vooral als de map veranderd. Dan loopt die gewoon vast, terwijl muziek wel gewoon door gaat. Ik kom alleen niet meer bij de deskop. Dus een reset volgt.

Bij mij zijn de problemen begonnen toen ik een c2d had. Misschien omdat die dual core is ofzo?

Bl44t

• Coeluh
OcGuru schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:57:
Ik ben precis hetzelfde probleem. Vooral als de map veranderd. Dan loopt die gewoon vast, terwijl muziek wel gewoon door gaat. Ik kom alleen niet meer bij de deskop. Dus een reset volgt.

Bij mij zijn de problemen begonnen toen ik een c2d had. Misschien omdat die dual core is ofzo?
Maar daar hebben ze een speciale patch voor?

Verwijderd

er is wel een intel patch maar ik weet niet of die daar iets aan doet

• Coeluh
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:44:
er is wel een intel patch maar ik weet niet of die daar iets aan doet
Een patch vanuit intel? Waar?

Verwijderd

deze:

hmm heel vreemd k kan geen link hierneer zetten :?
maar via callofduty.nl en dan download center dan kom je er wel

ik weet niet je of je cod2 al hebt geupdate naar 1.03 want dan zou je em volgens mij al moeten hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 17:39 ]

• Coeluh
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:35:
deze:

hmm heel vreemd k kan geen link hierneer zetten :?
maar via callofduty.nl en dan download center dan kom je er wel

ik weet niet je of je cod2 al hebt geupdate naar 1.03 want dan zou je em volgens mij al moeten hebben.
1.3 ja

• Gniels
Het zou al gefixt moeten zijn in deze patch. Intel heeft ook geen last van dezelfde problemen als AMD met zijn X2 reeks, daarvoor moet je een Dual Core Optimizer van AMD.com downloaden. Echter denk ik toch dat de oorzaak bij mijn CPU ligt. Misschien is deze game slecht geoptimaliseerd voor Intel. :/

• Coeluh
Gniels schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:09:
[...]

Het zou al gefixt moeten zijn in deze patch. Intel heeft ook geen last van dezelfde problemen als AMD met zijn X2 reeks, daarvoor moet je een Dual Core Optimizer van AMD.com downloaden. Echter denk ik toch dat de oorzaak bij mijn CPU ligt. Misschien is deze game slecht geoptimaliseerd voor Intel. :/
Hoop het niet. Ik ga es proberen op hardwarecrash instellingen!

• Gniels
Ik heb even een tijdje lang gegamed in CoD2 op DirectX 7.. En wat blijkt nou. Het spel draait perfect op DirectX 7! :/ Waarom dan eigenlijk niet op DirectX 9?

• Coeluh
Gniels schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:01:
Ik heb even een tijdje lang gegamed in CoD2 op DirectX 7.. En wat blijkt nou. Het spel draait perfect op DirectX 7! :/ Waarom dan eigenlijk niet op DirectX 9?
Heb net ff gegamed op DirectX 9. Daar deed ie t de ene keer wel en de andere keer niet. Dat snap ik dan weer niet. Ligt het aan de server? Ligt het aan de slechte coding? Het ligt wsl aan de c2d... Ik zal infinity ward es mailen, heeeeel ms weten zei wat.

• Gniels
Toch weer een probleem ondervonden, op DirectX 7 loopt het spel ook vast.. Alleen duurt dit wat langer :| Wat is dit toch?

Verwijderd

dat heet windows XP
had het ook te vaak met winXP maar nu onder vista is ie nog nooit vastgelopen

• Gniels
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:48:
dat heet windows XP
had het ook te vaak met winXP maar nu onder vista is ie nog nooit vastgelopen
Terwijl het spel in de eerste instantie toch voor Windows XP is gemaakt en niet voor Windows Vista..

Beetje raar, maar misschien heb je gelijk?

Zou overigens wel vaag zijn :+

Pagina: 1