Toon posts:

Router met usb printserver - werkt dat een beetje?

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier twee computers staan die via een usb switch tezamen op een printer aangesloten zitten. Nu is er echter een laptop bijgekomen, die draadloos met internet verbonden moet worden.

Ik zoek daarvoor dus een nieuwe router, want die ik nu heb is niet wireless.
Ook met die laptop zou ik graag willen printen (zonder hem steeds fysiek naast de printer te hoeven slepen en aan te sluiten). Nu zag ik laatst dat datgene zou gaan met een printserver op je router.

Het gaat over een HP Deskjet 845c (usb is dat). Zijn er tegenwoordig betaalbare draadloze routers waar dat zonder problemen mee kan i.c.m. deze printer? Ik heb namelijk geen zin om continu dingen te moeten doen om het printsysteem werkend te houden.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:42

sanzut

It's always christmas time

Gewoon aansluiten op een van de PC's, en dan delen via het netwerk. De andere clients kunnen hem dan gewoon toevoegen, instellingen wijzigen, printen en de hele ramtam. Enige eis: de pc waar de printer aan hangt moet aanstaan.

Veel makkelijker, veel goedkoper(geen speciale printserver-router nodig), veel sneller en veeeeel minder onderhoud.

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Als je toch een draadloze router moet kopen, koop dan de Asus WL500g (of zijn opvolger).
Heeft bij mij een paar jaar (toen ik nog thuis woonde) een printer aangehangen en daardoor kon het hele huis probleemloos printen. (2 PC, 3 Laptops)

The only thing to fear is fear itself

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
Bij mij werkt het best goed. Alleen het printen bedoel ik dan. Ik heb een MSI Wireless Router. Cheapy maar werkt perfect.

Alleen inkt niveau regeling van mijn canon werkt dan niet. Zo weet je niet of er een cartridge bijna leeg is. Maar die HP heeft dit niet.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Topicstarter
Appie Heijn schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:42:
Bij mij werkt het best goed. Alleen het printen bedoel ik dan. Ik heb een MSI Wireless Router. Cheapy maar werkt perfect.

Alleen inkt niveau regeling van mijn canon werkt dan niet. Zo weet je niet of er een cartridge bijna leeg is. Maar die HP heeft dit niet.
Inderdaad, die HP is gewoon een simpel ding, dus het hoeft niet uitgebreid te zijn ofzo.

Het gaat er voornamelijk om dat het systeem stabiel en eenvoudig is. Het moet namelijk ook gebruikt worden door mensen in dit huis die beschikken over vrij basic computerkennis.
Het moet dus gewoon werken (en blijven werken) zonder poespas, zodat ook zij kunnen printen als ik er niet ben.

Verwijderd

extra functies hangt er een beetje vanaf of het werkt. je moet bi-directioneel verkeer hebben, en dan moeten je driver en je printserver dat leuk vinden. met usb werkt dat overigens doorgaans vaker dan met parallel.

voor die hp deskjets: er is een kansje dat je printer over de zeik gaat als je met meerdere pc's exact tegelijk de printer probeert aan te spreken. als je je printer op de extra pc's met de corporate driver (www.hp.com :P) installeert moet het allemaal feilloos werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:56:
voor die hp deskjets: er is een kansje dat je printer over de zeik gaat als je met meerdere pc's exact tegelijk de printer probeert aan te spreken.
Oke, nou dat moeten ze hier dan maar gewoon niet doen.

Iemand toevallig een tip voor een dergelijke router?

Eisen:
- Redelijke (simpel maar stabiele) usb printserver
- Wireless i.c.m. Sony Vaio VGN-FZ11E (gewoon normale standaard nemen?), redelijk/goed bereik.
- Makkelijk instelbaar (geen gezeik met upc/chello op meerdere pc's)
- Goede/snelle stabiele lan (ja duh)
- Betaalbaar 50 - 100 euro

• Appie Heijn
Ik zou voor deze gaan:
pricewatch: Asus WL-500g Premium (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0)

Echter heb ik zelf alleen ervaring met onderstaande, deze werkt goed met mijn Canon i560 echter zonder inktniveau weergave.
pricewatch: MSI RG54GS2 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, USB)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet echt al te goede waarderingen op kieskeurig (al hebben ze daar niet altijd verstand van zaken).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:26:
[...]
Heeft niet echt al te goede waarderingen op kieskeurig (al hebben ze daar niet altijd verstand van zaken).
En waarom is 'tie niet goed, dan? Dit is erg vaag, en de bron is inderdaad ook niet veel waard.

Ik heb de WL-500g Premium staan; wireless is gewoon goed, en setup ook. Ik heb alleen nog geen printer om te testen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 13-08-2007 22:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-03 16:43

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Ik heb hier de Asus WL 500g Premium staan. Deze werkt perfect, ik heb er geen problemen mee gehad, wireless en bedraad. Toevalligerwijs staat deze router aangesloten met de HP deskjet 845c. Het werkt perfect. Het enige is dat het printen misschien 2 a 3 seconden later start dan via echt usb, maar dat mag toch geen probleem zijn toch......

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• Appie Heijn
TagTag schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:44:
Ik heb hier de Asus WL 500g Premium staan. Deze werkt perfect, ik heb er geen problemen mee gehad, wireless en bedraad. Toevalligerwijs staat deze router aangesloten met de HP deskjet 845c. Het werkt perfect. Het enige is dat het printen misschien 2 a 3 seconden later start dan via echt usb, maar dat mag toch geen probleem zijn toch......
Bij Kieskeurig kun je 9 van de 10 keer niet op de reactie's/beoordelingen aan. Of de mensen lezen de handleiding niet, gaan dus zitten zeiken omdat ze zelf niet weten hoe iets moet. Of ze gaan iets af zitten kraken terwijl ze het product helemaal niet hebben.

Alleen goed onderbouwde kritiek/klachten neem ik daar serieus

Verwijderd

kieskeurig.nl :P
vergeleken daarbij is het gehuil op het forum van trosradar.nl serieus onderbouwde kritiek :P

Verwijderd

Topicstarter
Jaja ik ben het met jullie eens wat betreft de reviews op kieskeurig ;)

Maar er wordt wel door meerdere personen daar opgemerkt dat het bereik niet zo sterk zou zijn van dat ding. Dat zou toch wel een vrij algemeen iets moeten zijn om over te oordelen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 00:19 ]

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:15:
Jaja ik ben het met jullie eens wat betreft de reviews op kieskeurig ;)

Maar er wordt wel door meerdere personen daar opgemerkt dat het bereik niet zo sterk zou zijn van dat ding. Dat zou toch wel een vrij algemeen iets moeten zijn om over te oordelen.
pricewatch: Asus WL-500g Premium (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0)

Volgens mij hebben we nu wel genoeg verklapt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ghehe, ja dank je voor de moeite hoor :)

Toch denk ik dat ik nog even verder kijk want ook bij de product review op tweakers, wordt er over gesproken dat hij niet altijd een al te best bereik heeft.

Dit lijkt me wel wat, schijnt super goed bereik te hebben. Alleen heeftie weer geen prinserver mogelijkheid volgens mij ;(

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 16:22
het licht er ook maar net aan, waar de wireless connectie door heen moet als het maar 10 meter verder moet maakt het niet veel uit lijk mij. het gaat meer waar het allemaal doorheen moet. de 2e verdieping wil wel eens moeilijk doen. Verder weet ik ook nog een leuke modem/router/wifi acces-point/voip gateway in een. kijk eens naar de fritzbox 7040

Kan alles wat je wilt, zelf goede ervaringen mee en je kan er ook nog goedkoper mee bellen

Pricewatch: Fritz!box 7140

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat is voor de U.S. Robotics USR 805461 ga.

Wordt goed bekritiseert op zowel Tweakers als Kieskeurig.
Het printserver gedeelte schijnt er nog weleens uit te willen klappen bij bepaalde personen, maar na de nieuwste firmware update wilt dit nog weleens opgelost worden.

Het router gedeelte (LAN en wireless) zou aardig moeten zijn, dus stel dat het printserver gedeelte het echt niet lekker wilt doen bij mij, dan ga ik gewoon via het netwerk printen. In dat geval houd ik er gewoon een aardige router aan over.

Verwijderd

Even iets om rekening mee te houden: Niet alle printers kunnen samen werken met een printserver! Zelf heb ik een HP laserjet 1018 en deze werkt niet met mijn WL-500g. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de printer iedere keer bij het opstarten zijn firmware doorgestuurd krijgt van de computer. Dit werkt niet als er een router tussen zit die alleen maar de printopdrachten doorgeeft. DIt probleem treedt echter alleen bij hele goedkope printers op die zelf geen logica bevatten en alles op de computer afhandelen.

Verwijderd

Appie Heijn schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:18:
Echter heb ik zelf alleen ervaring met onderstaande, deze werkt goed met mijn Canon i560 echter zonder inktniveau weergave.
pricewatch: MSI RG54GS2 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, USB)
Dus je hebt de i560 als netwerk printer aan de praat?
Met welke driver?

Ben benieuwd is mij nooit gelukt
Pagina: 1