Toon posts:

Geen internet verbinding meer

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij was de pc gecrasht moest window opnieuw installeren kreeg toen geen internet verbinding meer,pc staat nu bij mij en ook mij lukt het niet.
Ik heb @home en op mij eigen pc werkt alles prima op die andere pc dus niet,heb al een andere netwerk kaart erin gedaan werkt ook niet weet niet waar aan ligt doe normaal gewoon zelfde als met deze pc gegevens invoeren.Gewoon computernaam en werkgroep.
En dan werkt het.

De pc geeft de volgende probleem:netwerk heeft geen netwerkadres aan pc toegewezen.
Ik weet niet waardoor het komt,windows ook al weer opnieuw geinstalleerd geeft verder geen fouten ergens aan.De pc is 4 aar oud en doet verder wel goed en internet deed voor de crash ook.Windows xp pro staat erop

Wie kan me helpen ben al uren bezig maar zonder resultaat.

Verwijderd

Heb je een wireless verbinding, of gewoon een kabel ?. En wat ook nog weleens wil helpen is het modem te resetten.

Verwijderd

Als je wil dat iemand je helpt zal je wel wat meer info moeten geven.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien eens kijken bij de provider hoe de instellingen moeten zijn en hoe deze op de PC staan?

ARME AOW’er

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:26

sanzut

It's always christmas time

Zit je achter een router?
Nee: Weet je zeker dat je de pc naam goed hebt staan, en alle eigenschappen voor ip-adres enzo op automatisch
Ja: Controleer je router

Welke lampjes branden er op het modem?

Verwijderd

Topicstarter
sanzut schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:28:
Zit je achter een router?
Nee: Weet je zeker dat je de pc naam goed hebt staan, en alle eigenschappen voor ip-adres enzo op automatisch
Ja: Controleer je router

Welke lampjes branden er op het modem?
Sorry wist niet welke info er nog bij,haha.

Maar alles staat op automatsich de lampjes op de modem branden ook normaal net als met mn eigen pc en er zit geen router achter en is gewoon met draad.Naam is goed geschreven ook ja

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:26:
Heb je een wireless verbinding, of gewoon een kabel ?. En wat ook nog weleens wil helpen is het modem te resetten.
Heb de gewone kabel dus kabel weer gewoon achter mn eigen pc gedaan en dan doet die het wel

Verwijderd

Belangrijk is dat een DHCP servertje tussen zit die adresjes uit deelt. Echter bij providers raken deze adresjes gekoppeld meestal aan het eerst gekoppelde MAC adres en soms beperkt aantal adressen. Kan makkelijk een dag of twee duren tot een koppeling m.a.w. beperking verlopen zal. MAC klonen is enige wat je dan kunt doen.

[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 16:23 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

was het niet iets met een mac address ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:05:
Ehh, spellingscontrole is nooit een slecht plan. Volgens je TS beweer je dat het werkt zodra je de 'gegevens' hebt ingevoerd??
Nee ik bedoelde dat als ik dat normaal doe met mn eigen pc dus zo de gevens invoer dan werkt het alleen met de pc van mijn kennis werkt het op die manier niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 00:11 ]

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
1.) Reset het modem ivm eventueel gekoppeld mac adres.
2.) Welk IP Adres krijg je na het opstarten na de reset van het modem ?
Start - Uitvoeren - cmd (enter) dan ipconfig /all typen en kijken welk ip adres je krijgt toegewezen.
169.254.xxx.xxx ? Firewall, Antivirus tijdelijk uitschakelen?
Je zou het volgende commando kunnen proberen:
aan de command prompt waar je ook ipconfig /all invoerde.
typ je het volgende:
ipconfig /flushdns
netsh winsock reset catalog
Dan REBOOT. Werkt het nu ? Zo niet, wat krijg je dan voor IP Adres toegewezen ?

Edit:
- Volgens mij met kabel aangesloten en doelt TS met 'instellingen' op het instellen van windowsnetwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Dragonheart-03 op 13-08-2007 00:23 ]

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp, werkt het dus niet met een wireless verbinding, maar wel gewoon met de kabel ?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:20:
Maar als ik het goed begrijp, werkt het dus niet met een wireless verbinding, maar wel gewoon met de kabel ?
Nee heb geen wireles heb gewoon kabel,wat ik normaal op eigen pc doe dus computernaam van @home instellen,wat altijd goed gaat,lukt dus niet met de pc van mn kennis krijg dan geen verbinding omdat 'netwerk heeft geen netwerk adres aan pc toegegeven' staat er dan

Verwijderd

Topicstarter
Ojee wat erg alleen het modem hoefdde maar gereset te worden,ben daar de hele middag mee bezig geweest en was dus zo simpel,ik wil iedereen bedanken voor meedenken van probleem,waardeer ik zeer en je leert er ook weer van van.En bedankt dragonheart nr 1 was dus eerste wat ik probeerde

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
Door modem reset ontkoppel je de modem van het mac adres van de netwerkkaart en ontkoppel je ook je modem van het netwerk van @home. Als je modem weer online komt, is er een nieuwe netwerkkaart aan het modem gekoppeld (nieuw mac id) en meldt het zich wederom aan ophet netwerk van @home en krijgt bijgevolg weer een IP. (wat daarvoor niet ging).

Have fun!
Pagina: 1