Scythe Ninja Plus of Mine Rev B

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb echt al tig reviews gelezen en ik wil een van deze twee coolers, ik zit alleen met een aantal vragen -->

Op deze site (http://www.scythe-usa.com...6/scmn1000_scnj1000p.html) zie je dat de Ninja de Mine verslaat met zijn stock cooler, maar er staat niet bij of de Ninja stiller is?

Mijn vragen zijn (omdat het enorm moeilijk te vinden is). Passen de Mine en de Ninja in een CM Centurion 5? Onder het bordje ligt een P5K plank. Hopelijk passen deze combo's. Scythe zegt dat ze geen "up-to-date" Asus compatibilty list hebben omdat bij bepaalde revisies Asus de hoogte van de condensators zou wijzigen zonder aankondiging.

Ik moet een E6750 koelen en gebruik de standaard fans in de CM Centurion 5 (80mm in, 120mm out). Ik ga vooral voor stilte. Als iemand nu zegt "de Ninja past -echt- niet in een Centurion 5" dan vind ik de keuze makkelijk! Ik kan (ook met behulp van google images) ook op google geen combi plaatje vinden.

Ik hoop dat iemand de combo / keus heeft en mij advies wil verschaffen :) .

EDIT --> heb nu ook gevonden dat ze alletwee 15cm hoog zijn; dus als de ene in een CM5 past, doet de andere dat ook :) !

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 12-08-2007 23:35 ]

De meeste mensen deugen!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zowel de Scythe Ninja Plus als de Mine rev B passen in de Coolermaster Centurion 5.
De standaard fan van de Mine produceert 22dB en die van de Ninja Plus 20,1dB, al hangt het er maar net vanaf welk exemplaar je krijgt meegestuurd. Zie ook dit overzicht van fanspecificaties.

In principe maakt het dus vrij weinig uit en is het meer een kwestie van: neem de goedkoopste. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 13-08-2007 04:07 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Cassius
  • Niet online
Thnx r00n, zo gezegd zo gedaan, de Scythe Mine Rev.B besteld bij mnm computers :) ! Wel jammer dat de fan bij de Mine met zijn sleeve bearing maar 20.000 working hours toegeschreven krijgt, ik gok dat hij dan wel wat meer lawaai gaat maken in zijn levensduur.

[ Voor 51% gewijzigd door Cassius op 13-08-2007 09:13 ]

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Koeler binnen om de afronding van het topic compleet te maken.

Superding, de twee koeltorens om de fan heen zijn een beetje wiebelig; dus ik dacht dat het zou gaan resoneren. Maar het is heerlijk stil en mijn E6750 @ 3,2GHz houdt hij op 52 graden load tijdens warm weer. In een Centurion 5 btw, aanrader :) !

Ook lekker licht trouwens, twee collega's hebben een Ninja en een Tuniq ... die zijn met die 800 gram toch wel ff voorzichtig met rondsjouwen.

De meeste mensen deugen!