Meerdere statieven en één camera

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb twee statieven, één gorillapod SLR Zoom en een Vanguard MG-5.
De Vanguard heeft een heel handige snelkoppeling en de gorillapod een schroefdraad. Ik heb overal gekeken, maar er is volgens mij geen oplossing voor om op de gorillapod hetzelfde snelspansysteem te gebruiken. Moet ik dan zelf zoiets met mijn dremeltje maken???
Er zijn toch wel meerdere hier met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen echte standaard bij snelkoppelingen, dus zul je statieven van hetzelfde merk moeten nemen als je ze uitwisselbaar wil houden. En een snelkoppeling op een gorillapod lijkt me niet echt een toevoeging waar de doelgroep op zit te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
als die kop van die vanguard los te kopen is zal die vast wel passen op de gorillapod

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:18:
Er is geen echte standaard bij snelkoppelingen, dus zul je statieven van hetzelfde merk moeten nemen als je ze uitwisselbaar wil houden. En een snelkoppeling op een gorillapod lijkt me niet echt een toevoeging waar de doelgroep op zit te wachten...
Er is wel een standaard, namelijk het Arcaswiss systeem. Dit wordt door de meer professionele merken gebruikt (Markins, RRS, Kirk, Acraswiss) waarbij je een los balhoofd met speciale klem hebt en speciale platen voor camera's en lenzen, etc.

Ik gebruik dit systeem zelf omdat het zo voor mij niet uitmaakt welke camera of lens ik op m'n statief of monopod wil gebruiken, het past allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Er zijn toch losse snelkoppelingen te koop. Bijvoorbeeld: http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=104
Dan koop je één set en een extra plaatje. Moet er ook zijn van Manfrotto maar die kon ik niet zo gauw vinden.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa