Toon posts:

Nieuwe pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een nieuwe pc, bestaande uit:
Gigabyte P35-DS3R
Intel 2.4Ghz Quad
Kingston 2Gb kit PC2-6400 800MHz
Asus EN8800GTS 320mb
Maxtor 250GB [ deze heb ik overgeplaatst uit me oude pc en de C geformatteerd ]

Ik heb alles in elkaar gezet, startte hem op met de Windows XP CD-rom erin. Tot het scherm kwam van of ik de pc via de cd-rom wilde starten, dat wil ik want ik wil XP Pro installeren, maar dan loopt de pc vast en dan krijg ik na een lange tijd de volgende melding:

TRAP 0000006 ======EXCEPTION======

tr=0028 cr0=80000011 c2=00000000 cr3=00039000
gdt limit=03FF base=0003F000 idt limit=07FF base=0003F400

cs:eip=0008:8016500C ss:esp=0010:005FBF4 errcode=0000
flags=00010097 Cy NoZr IntDis Down TrapDis

eax=0005FC99 cbx=0005FFD8 eox=0000000A edx=004164D2
ds=0010 es=0010

edi=0005FD3A esi=0005FFFC ebp=0005FE1F er0=80000011
fs=0030 gs=0000

[ ik weet niet zeker of het precies hetzelfde is met al die cijfertjes etc. maar de bovenste zin komt overeen ;) ]

Dus ik kan m niet starten. En als ik m opstart. En als ik op geen enkele toets druk [ dus m niet vanaf de cd opstart] krijg ik dit:
NTLDR ontbreekt
Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten.

dat zal dan wel komen omdat de C is geformatteerd en hij dus niet verder kan omdat het besturingssysteem ontbreekt, denk ik. Maar in ieder geval kom ik zo niet bij mijn Windows XP Pro installatie...

Is er iemand die me kan helpen? Op google staan inderdaad meer mensen met dit probleem maar daar kom ik niet goed uit. Er staat bijvoorbeeld dit:

Had similiar problem late last night when I installed a refurb MB, trying to find out what the hell is going on.

My first though was HDD, without the drive connected received the same error.
I looked on the web and found something about over clocking.

At the time I did not think of it, I installed my old processor which is 1.1 ghz and the screen showed 1.4ghz.

I changed the clock speed from 133 to 100 and when I restarted the screen showed 1.1ghz which no problems.

Hope this helps..

en dan als Quote daarop:
Yes, having the motherboard run at the same FSB speed that the processor is expecting is a good thing!

Maar ik begrijp niet goed wat ik nou moet instellen, en waar precies.

[Ik kan wel gewoon in me BIOS komen]

Groeten,
Laurens

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Ik heb ook een zo'n soortgelijke melding gehad bij het opstarten van Windows. Ik had daarvoor in de bios een paar geheugeninstellingen veranderd. Instellingen teruggezet en probleem was verholpen.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dit soort vage dingen kunnen goed door brakke hardware komen, met name brak geheugen kan hele rare dingen doen. Dus test dat eens met memtest.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

(damn you, Terw Dan. Ben je me weer een minuut te snel af :+ )

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 12-08-2007 22:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Laadt in de BIOS eens de standaard/default settings en probeer het dan nog eens......

Verwijderd

Topicstarter
Woei,
@timbry;
Wat heb je veranderd, want heel goed ben ik daar nog niet in :P Ben jong en wil wat eah x)
@Terw_Dan
Zal ik eens proberen, maar wel raar want alles BEHALVE Dvd-disk en HD en Floppy drive is nieuw.
@kaajee
Al gedaan, heeft geen effect

• timbry
Ik had een paar timings in het geheugen strakker gezet en daardoor ging het geheugen over z'n nek.
Dus zoals kaajee al opmerkte, geheugen op spd timing zetten.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Maarja alles is nieuw dus alle standaard instellingen staan nog ingesteld...

[ met die troubleshooter kom ik niks verder .... daar zijn zoveel mogelijkheden mogelijk... ik bedoel misschien is alles wel kapot 8)7 ]

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 23:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:55:
Maarja alles is nieuw dus alle standaard instellingen staan nog ingesteld...

[ met die troubleshooter kom ik niks verder .... daar zijn zoveel mogelijkheden mogelijk... ik bedoel misschien is alles wel kapot 8)7 ]
Daarom is het ook verstandig alles te testen. Je weet immers niet wat er stuk is.

• timbry
Probeer met 1 reepje geheugen op te starten

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, levert niks op .. er zit er namelijk nu ook 1tje in ;)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
memtest geen errors?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik memtest doen :\ ?
Ik kan niet vanaf Windows XP Pro cd booten ... overige cd's doen het volgens mij wel ( iig de modo cd wel ) en dan komtie natuurlijk op me lege HD terecht ..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:37:
Hoe kan ik memtest doen :\ ?
Ik kan niet vanaf Windows XP Pro cd booten ... overige cd's doen het volgens mij wel ( iig de modo cd wel ) en dan komtie natuurlijk op me lege HD terecht ..
Op www.memtest86.com de iso downloaden, branden en je pc ermee booten.

Verwijderd

Heb je al een andere Windows XP CD geprobeerd?

• GENETX
  • Laatst online: 24-05 23:32
En al geprobeert een linux Live CD te starten?

Maar je hebt toch 2 latjes geheugen (kit) deze dan wel goed geïnstalleerd voor dualchannel en anders ook 1 tegelijk (en als die dus een fout geeft de andere proberen).

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Je hebt toch 2.0 Volt op je geheugen gezet? Standaard wordt er maar 1.8 gegeven en dan gaat het nogal eens de mist in. Een verhoging zou het probleem moeten oplossen.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw_Dan;
Ik denk niet echt dat het daaraan ligt, ik zal eerst even verder kijken
@Misconduct;
Ja maar zelfde effect
@GremliN-Online;
Niet geprobeerd met linux, ja ik heb er nu 1 in zitten..
@ mieJas;
Dat zou wel eens kunnen, maar heb geen idee of ik me geheugen op 2.0 Volt heb gezet..
Ik heb niks aan de Voltages veranderd.

Hmm dit zijn nu me bios instellingen: ( op de pagina MB. Intelligent Tweaker )
Robust Graphics Booster [Auto]
CPU Clock Ratio [9x ]
CPU Host Clock control [Enabled]
CPU Host Frequency(Mhz)[266 ]
PCI Express Frequentie(Mhz) [Auto]
C.I.A.2 [Disabled]
System Memory Multiplire (SFD) [Auto]
Memory Frequency(Mhz) 667
High Speed DRAM DLL Settings [Option 1]
Performence Enahnce [Turbo]
**** System Voltage Optimized ****
System Voltage Control [Auto]
DDR2 OverVoltage Control [ Normal ]
PCI-e OverVoltage Control [Normal]
FSB OverVoltage Control [Normal]
(G)MCH OverVoltage Control [Normal]
CPU Voltage Control [Normal]
Normal CPU Vcore [1.3500V]

Verwijderd

Topicstarter
TRAP 00000006 Exception
tr=0028 cr2=00000000 cr3=00000000 gdt limit=03FF base=00017000 idt limit=07FF base=00017400 cs: eip=0008:534D6B32 ss: esp=0010:00064B6A errcode=0000 flags=00010082 NoCy NoZr Intdis Down Trapdis eax=0000115F ebx=0030E780 ecx=0030E7FD edx=534D6B91 ds=0010 es=0010 edi=00061FD5 esi=00051DE5 ebp=00061FF1 cr0=00000011 fs=0030 gs=0000

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:35:
@ Terw_Dan;
Ik denk niet echt dat het daaraan ligt, ik zal eerst even verder kijken
Hoe kun je dat nou weten zonder te testen?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 20:40
Ik zou eens beginnen met een live-cd zoals Knoppix, zo weet je tenminste of het aan Windows XP ligt of niet. Een cd met memtest86 is ook handig om te controleren of je geheugen wel in orde is.

De XP cd die je gebruikt, heeft die al standaard sp1 of sp2 erin zitten? Mogelijk kan XP niet met een quad core overweg zonder bijvoorbeeld SP2 al op de disc te hebben staan (ik noem maar eens wat). By the way: XP is toch gelimiteerd aan 2 cores of niet?

Verwijderd

Topicstarter
uhm dat weet ik niet zal het is opzoeke, maar vista zuigt :(

edit:
Hij is nu die Memtest aan het doen.. Die bootable pakte die btw gelijk... Zonder problemen,
en zag ook dat er 1023 inzat .. dat is goed want ik heb er nu maar 1 inzitten..
Maargoed ik wacht het eindresultaat af, maar ben iig blij dat deze wel gewoon bootte!!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Flapstaart,
ik heb geen live-cd :) en ik ben bezig met memtest86 en zoals het op internet staat is XP niet gelimiteerd aan 2 cores :) de Quad hoort prima te werken op XP ... alleen weet ik dus niet over wat jij zegt met SP2 ... ik heb hier stuk of 5 windows XP pro cd's ligge .. alleen degene waar SP2 al opstaat ben ik kwijt :( Dus dat zou dan ook nog kunnen ...

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb me XP cd geslipstreamt ... maar of ik heb daarbij iets fout gedaan of nu herkende die helemaal niks .. want nu kreeg ik niet eens de melding dat ik vanaf de cd kon opstarten.. Heb m geprobeerd te branden als ISO en als data cd ... Hmmz.. en de Memtest; Zou het kunnen dat hij bij Test #8 op 33% blijft hangen ? Toen ik eerst ging kijken waren er geen errors en wastie bezig met testen .. maar toen ik later keek wastie weer bij een eerdere test .. en toen later zag k m hange op 33 % test #8 ....

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 17:20
Volgens mij heb of een hitteprobleem met je systeem of een brak moederbord.
Had eens een soortgelijk probleem met installeren met XP op mijn nieuwe PC.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Heb je het al eens in google ingevoerd.....?
"Trap 00000006 Exception" Error Message When You Start Windows 2000
CAUSE
This issue may be caused by a damaged NTLDR file.

win2k of Xp maakt niet zoveel uit, van XP is er eenzelfde melding.

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 14-08-2007 19:43 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
hitteprobleem is het niet ,, CPU temp was laatste keer dat ik dat bekeek 37 graden :P .. brak moederboord ,, nja ik denk het niet :o ik dacht meer aan een brak HD of het nodig hebben van een Windows XP Pro cd met SP2 ipv SP1 erop ..

Verwijderd

Topicstarter
@Caveman ... mja mijn C is geformatteerd,
Dus damaged is die NTLDR file niet ... hij is er gewoon niet :\
En daarom moet XP worden geinstalleerd,
Me pc is compleet nieuw :p dus nog niet verder gekomen dan het vastlope en dan de foutmelding ( bij het booten )

Verwijderd

Topicstarter
En volgens mij is die foutmelding als tie het opgeeft om die cd te openen...
Mja dan kom je natuurlijk op een lege HD terecht ...
En de Cd werkt wel in een andere pc... en de drive is niet kapot ..
Alsof combi; systeem(inclusief dvd-drive) + windows XP Pro ( iin ieder geval SP1 ) het niet doet ...
daarom was ik benieuwd of SP2 het wel deed :)

• Soldaatje
  • Niet online
Zou het kunnen dat hij bij Test #8 op 33% blijft hangen ?
Dat is niet de bedoeling nee.
Op welk voltage draait je geheugen, chipset, processor?
Voedingspanningen in orde?

[ Voor 28% gewijzigd door Soldaatje op 14-08-2007 20:12 ]

• timbry
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:46:
hmm heb me XP cd geslipstreamt ... maar of ik heb daarbij iets fout gedaan of nu herkende die helemaal niks .. want nu kreeg ik niet eens de melding dat ik vanaf de cd kon opstarten.. Heb m geprobeerd te branden als ISO en als data cd ... Hmmz.. en de Memtest; Zou het kunnen dat hij bij Test #8 op 33% blijft hangen ? Toen ik eerst ging kijken waren er geen errors en wastie bezig met testen .. maar toen ik later keek wastie weer bij een eerdere test .. en toen later zag k m hange op 33 % test #8 ....
Dat duidt er toch op dat je geheugen niet helemaal lekker is. Bij memtest86 zijn test 5+8 de zwaarste tests.

Verwijderd

Topicstarter
Maarja,,
@Soldaatje;
Alles staat op de standaard instellingen nu... Dus Voltages heb ik nu geen idee van, zal ik zo even overnemen allemaal..
Voedingspanningen in orde bedoel je of alle voeding goed is aangesloten?
Nouja zo wel, volgens mij wel ...

@timbry;
geheugen niet lekker is ... moet ik dat zien als dat het stickje kapot is ? Of kan het nogsteeds zijn dat er iets verkeerd is aan de Bios instellingen ?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Klopt het dat je 800MHz RAM in je BIOS op 667Mhz hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
@ Ed_L
Robust Graphics Booster [Auto]
CPU Clock Ratio [9x ]
CPU Host Clock control [Enabled]
CPU Host Frequency(Mhz)[266 ]
PCI Express Frequentie(Mhz) [Auto]
C.I.A.2 [Disabled]
System Memory Multiplire (SFD) [Auto]
Memory Frequency(Mhz) 667
High Speed DRAM DLL Settings [Option 1]
Performence Enahnce [Turbo]
**** System Voltage Optimized ****
System Voltage Control [Auto]

dat zijn mijn huidige instellingen .. er staat inderdaad 667Mhz .. alleen dat is zegmaar donkergekleurd, dat kan ik niet wijzigen. Voordat ik dat kan wijzigen zou ik dan System Memory Multiplire (SFD) op Manual moeten zetten? En op welke waarde dan?

Producten:
Mobo: P35-DS3R (Intel® P35)
Processor: Core® 2 Quad Q6600 (2400 MHz)
Videokaart:EN8800GTS/HTDP (320 MB)
RAM: 2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB) [[Hier heb ik nu maar 1 reepje van in het systeem zitten!!]]
HD: Maxtor DiamandMax 17, 160Gb, Ata/133 [[Sorry ik dacht eerst dat het een 250Gb was..]]
DVD-drive: Plextor PX 116a [[Helaas is deze nog wit (past niet bij de kast) :( Komt verandering in!!]]
En nog een doodnormale, ik denk merkloze floppy drive.
En dat in een Antec Sonata II kast

Dan heb ik nog een linksys netwerkkaartje voor me draadloze netwerk, die heb ik nog niet aangesloten..En een kaart, voor externe SATA dingen (Ook nog niet aangesloten):P
Ik dacht ik laat m zo kaal mogelijk..

En als ik dan die voltages Manual zou moeten invullen, zou iemand mij dan kunnen vertellen hoeveel Volt bij welke instelling? Het gaat dan om deze instelmogelijkheden:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 23:28 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Waarom volg je de aanwijzingen niet op die de mensen je hier geven... Je hebt overal al een mening over "ligt het vast niet aan" "dat is het niet" ect. De tips die gegeven worden probeer je niet uit, of je zet het hier niet neer.. Ik begrijp nergens uit of memtest nu wel of niet goed is gegaan, Start je pc nu wel of niet met linuxboot cd ? Dit zijn toch wel belangrijke dingen om verder door te bouwen op het probleem.
Je zit een partij in de bios te kloten, terwijl eigenlijk een mobo zo out of the box hoort te werken (mja later als alles draait zou je tweaks uit kunnen voeren)
Wat heb je van de FAQ geprobeert, bv met zo min mogelijk onderdelen proberen op te starten...
Als ik het goed begrijp, boot je pc wel van die memtest cd. Alleen met een windows cd gaat het mis (als we nu wisten of die met een linuxbootcd ook zou opstarten waren we wat verder..) Windows wil het een en ander wegschrijven/checken op de HD tijdens het install proces.. dus als die met een melding komt waarvan Microsoft zelf zegt dat het aan de HD zou moeten liggen, en er notabene een oplossing bij zet...Tja dan zou ik het ook niet uitproberen, het ligt vast aan iets anders. :X

Je zegt dat je pc compleet nieuw is, behalve je HD die komt uit een ander pc..misschien is die niet zo goed geformateerd als je denkt (een quickformat maybe)

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 15-08-2007 10:48 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dit hoort meer thuis in PMG dan in CSL :)

Ik verplaats je topic daarom

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:19:
uhm dat weet ik niet zal het is opzoeke, maar vista zuigt :(

edit:
Hij is nu die Memtest aan het doen.. Die bootable pakte die btw gelijk... Zonder problemen,
en zag ook dat er 1023 inzat .. dat is goed want ik heb er nu maar 1 inzitten..
Maargoed ik wacht het eindresultaat af, maar ben iig blij dat deze wel gewoon bootte!!
ik zat je matsen. ik neem de oude quad bak van je over dan krijg je van mij een splinternieuwe tweedehands imac met koele design. deal ?

• Lumics
  • Laatst online: 24-05 16:24
cornfed99111 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:26:
Volgens mij heb of een hitteprobleem met je systeem of een brak moederbord.
Had eens een soortgelijk probleem met installeren met XP op mijn nieuwe PC.
....?

Verwijderd

Topicstarter
@Caveman

#1 Euhm ik heb gezegd dat de memtest op test 8 33% bleef hangen
"en de Memtest; Zou het kunnen dat hij bij Test #8 op 33% blijft hangen ? Toen ik eerst ging kijken waren er geen errors en wastie bezig met testen .. maar toen ik later keek wastie weer bij een eerdere test .. en toen later zag k m hange op 33 % test #8 ...."
#2 linuxboot cd; ik heb dacht ik gezegd dat ik die cd niet heb :?
"ik heb geen live-cd"
#3 ik zit niet in me bios te kloten , dit zijn de standaard instellingen :) En als mensen hier het hebben over voltage regelingen, dan moet ik toch me bios in om dat te bekijken :?
#4 ik weet dat me mobo zo zou moete werken, maar dat doettie niet...
#5 er zitte nu al zo min mogelijk onderdelen in.. Me vorige bericht;
"Ik dacht ik laat m zo kaal mogelijk.."
#6 oplossing van een probleem met de HD ?? Show me :) Daar heb ik niks over gezien namelijk
als je dit bedoeld: "Trap 00000006 Exception" Error Message When You Start Windows 2000 ,, heel het probleem is dus dat de XP cd niet boot dus dan kan ik volgens mij ook niet op R drukken in het windows installatiescherm :?
#7 is in een andere pc hangen en dan gewoon rechtermuisknop Formatteren niet goed genoeg ? Zo niet zou ik graag willen weten hoe het beter kan :)

Ik voer dus wel degelijk dingen uit,,
Maar als het nou bekend is dat het niet aan me HD ligt, dan kan ik een mailtje sturen naar de winkel waar ik het gekocht heb van, goh ik heb deze spullen gekocht en het werkt niet ...
Maar als het aan me HD ligt of me DVD-drive ( wat volgens mij niet zo is aangezien andere cd's wel booten ) of me Windows XP Pro cd met SP1 ... ( ik ga dalijk proberen met een SP2 cd ) ..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:55:
[...]

ik zat je matsen. ik neem de oude quad bak van je over dan krijg je van mij een splinternieuwe tweedehands imac met koele design. deal ?
_O- :w

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

trek je koeler eraf, maak um schoon, kwak er nieuwe past onder, start de pc met enkel 1 mem reepje, hd, tb en muis.

* voordat je de pc start effen de bios resetten met een paperclipje (als de pc onder stroom staat)

laat effen weten of hij iets doet ?

Verwijderd

Topicstarter
2 vraagjes :)
1, nieuwe past :) ? Wat voor spul is dat, ik bedoel, is het een speciaal goedje voor speciaal voor computers? Zo ja, dan heb ik dat niet :) Of kan je er iets anders voor gebruiken? (Dat grijze wat op de onderkant van me koeler en op het ijzertje boven de processor zit is past neem ik aan?)
2, ik moet me videokaart er wel in doen volgens mij, anders heb ik geen monitor aansluiting ??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 18:32 ]

Verwijderd

even tussendoor,we hebben ook een EDIT knop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Euh ja... Die gebruik ik ook ?
Als je het zo bedoeld van dat bericht verwijderen ofzo,, ik kan berichten die niet van mezelf zijn niet editten ?? Maarja,, ik snap niet helemaal wat je bedoeld

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:45:
Euh ja... Die gebruik ik ook ?
Als je het zo bedoeld van dat bericht verwijderen ofzo,, ik kan berichten die niet van mezelf zijn niet editten ?? Maarja,, ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Hij bedoelde je dubbelpost :+

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

past=koelpasta, dat spul dat je op je CPU smeert voordat je de koeler erop monteert. Zal niet duurder zijn dan ong. 5euro bij je lokale pc boer.

Verwijderd

Topicstarter
@ Wombat13;
ja ik zie het .. Sorry :X
@ Ed_L;
oké bedankt. [Dit spul zat er trouwens bij mij al op ( op me koeler ) toen ik m uit de doos haalde ]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 19:13 ]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Edmin schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:01:
past=koelpasta, dat spul dat je op je CPU smeert voordat je de koeler erop monteert. Zal niet duurder zijn dan ong. 5euro bij je lokale pc boer.
thnx (typfoutje)

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@L.aurens:

dat is alleen maar om te vóórkomen dat je koeler slecht zit.

maar goed ook een videokaart dus. Wat ik daarmee wilde zeggen zo min mogelijk. Geen onnodig nic's etc. Wel effen bios resetten. Je zou het je niet voor kunnen stellen met een nieuwe plankje maar toch maar voor de zekerheid resetten.

Verwijderd

linux live cds zijn gewoon te downloaden, en volgens mij hebben die helemaal niets met die NTLDR zooi te maken dus als je dat kan booten kan je hem eventueel ook opnieuw formatten.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij wil hij gewoon niet van de cd opstarten. Hierdoor word er geprobeerd om van de hd op testarten waar niks meer op staat of een windows staat die niet op wil starten door de nieuwe hard-ware.

Test je geheugen nog eens ? Hij zal gewoon door moeten gaan ook al vind hij fouten.
Neem eens een andere windows cd leen desnoots een windows cd van iemand die je kent.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

flapstaart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:03:
Ik zou eens beginnen met een live-cd zoals Knoppix, zo weet je tenminste of het aan Windows XP ligt of niet. Een cd met memtest86 is ook handig om te controleren of je geheugen wel in orde is.

De XP cd die je gebruikt, heeft die al standaard sp1 of sp2 erin zitten? Mogelijk kan XP niet met een quad core overweg zonder bijvoorbeeld SP2 al op de disc te hebben staan (ik noem maar eens wat). By the way: XP is toch gelimiteerd aan 2 cores of niet?
Nee, XP is gelimiteerd an 2 processors Een processor met 4 cores is nog steeds 1 processor, al zou hij 483 cores hebben. ;)

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:28:
linux live cds zijn gewoon te downloaden, en volgens mij hebben die helemaal niets met die NTLDR zooi te maken dus als je dat kan booten kan je hem eventueel ook opnieuw formatten.
moet je wel de meest recente (suse) live cd hebben. Ik dacht dat ik met suse 9.3 tegen het probleem aan liep dat hij geen ntfs las.

Verwijderd

Ik gebruik Ubuntu en ik heb nog nooit het probleem gehad dat een live cd (op wat voor pc dan ook) niet wilde werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via via gisteravond een Windows XP Pro SP2 cd gekregen .. Maar hetzelfde probleem blijft...

Toevallig hoorde ik dat mijn buurman hetzelfde probleem heeft gehad :S
Die zei dat hij 98 wel kon installeren, dus ik proberen;
Boot de Windows 98 cd wel!
Alleen kreeg ik dan na een tijdje de volgende foutmelding (nog voor het installeren!!):
Device Driver not found 'OEMCD001'
No valid cdrom device drivers selected

dan krijg ik A:\ ....

Maar ik kan totaal niet overweg met zo'n dos scherm dus ik heb geen idee wat ik dan zou moeten doen..
Dus ik ben nog niks verder :(

Misschien dat ik aan Vista kan komen,
dan zou ik dat nog kunnen proberen... hoewel Vista niet mijn favoriet is :x

En ik ga ook wel even een Linux cd proberen :o
Als dat me lukt tenminste :x
Heb namelijk totaal geen ervaring met Linux :)

ps. die memtest zal ik ook nog even helemaal laten lopen, maar eerste even linux proberen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waaa linux staat erop!! op het bureaublad staan 2 pictogrammen,
één: Examples
twee: Install

Zou iemand nu weten wat ik het beste kan doen nu ????

Verwijderd

probeer gewoon een install, als die er dan op staat kan je hem opnieuw formatteren ;)

op zich hoeft het niet maar dit is de makkelijkste manier om even heel je partitietabel weg te gooien (en je kunt er weinig fout aan doen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is er voor de vragen waar je met fatsoenlijke eigen inzet niet uit kunt komen. GoT is niet een helpdesk waar je met slowchat en zonder eigen inspanning assistentie kunt krijgen.

Zie trouwens ook:
PMG Beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.