Externe monitor bij notebook als primair instellen

Pagina: 1
Acties:

• GHengeveld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 16:04
Ik ben sinds kort in het bezig van een Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530 notebook. Deze notebook heeft een ATI Mobility Radeon HD2300 en draait Windows Vista HP.
Als ik thuis werk met met notebook sluit ik hem aan op mijn Samsung 226BW, wat uiteraard prettiger werkt dan de 15.4" TFT van de notebook. Daartoe heb ik het bureaublad uitgebreid naar de externe monitor. Ik wil echter de Samsung als primaire monitor instellen, maar die optie is helaas uitgeschakeld (grijs) bij de beeldscherminstellingen.
Ook met de Catalyst control panel kom ik er niet uit. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kijk eens in de bios. Is bij notebooks vaak een optie te vinden waarmee je kunt aangeven of alleen de interne kaart aan moet staan, of de externe, of beide.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
vaak zit er op een laptop een functie toets waarmee je tussen je scherm en de VGA/DVI uit kan schakelen.

Fn+F2 is het bij mij. Vaak ziet het eruit als een schermpje(vierkant)
1 keer intoetsen is zowel scherm als VGA, 2 keer intoetsen is alleen VGA, een 3e keer intoetsen ga je weer terug naar je scherm.

Maar dat zal ook zeker in je handleiding staan! ;)

• GHengeveld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 16:04
Die functietoets zit er inderdaad op, maar als ik hem indruk verandert er niets. Misschien toch maar eens de handleiding openslaan...
Hoe dan ook, ik heb al een andere oplossing gevonden. Via de Basic (wizard, dus niet geavanceerd) instellingen van de Catalyst Control Panel is de primary monitor wel te veranderen, en is ook het externe scherm als primary in te stellen.