[testcase] Bruidskiekjes

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat wikken en wegen toch maar besloten maar mn eerste case met mn Canon 400D te maken als testcase. Wel leuk om te vermelden dat deze bruiloft van mijn zus een reden was om toch nu maar een DSLR te kopen en niet eerst nog 2 jaar te wachten (wat mijn plan was).

Ik was niet de 1e fotograaf, dat was een vriend van hun die meer artistiekere foto's maakt. Maar om toch zeker er van te zijn dat mijn zus ook mooie portretten had, was ik erbij voor de kiekjes :)

Ik heb dus geen reportage gemaakt, maar mijn mooiste kiekjes voor deze testcase gekozen. De meesten heb ik een beetje bijgewerkt in PS en in Picasa.

Hier volgt de serie, ik hoor graag commentaar

Gemaakt dus met een 400D en een Sigma 28-105 mm f/2.8

1. Ok, ik moet nog leren haar vullingen weg te poetsen..
Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.nl/einsteintina/Rr9nMPWx9eI/AAAAAAAAAbQ/fDXlk7HOWcw/angelina%20en%20corno%20158-border.jpg?imgmax=512

2.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/einsteintina/Rr9nNfWx9fI/AAAAAAAAAbY/PEbet668t-U/angelina%20en%20corno%20174-border.jpg?imgmax=512

3.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/einsteintina/Rr9nPfWx9gI/AAAAAAAAAbg/o7jbnIp3E44/angelina%20en%20corno%20252-border.jpg?imgmax=512

4. met PS iets meer DOF toegevoegd...
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/einsteintina/Rr9nQ_Wx9hI/AAAAAAAAAbo/nAwI7OKCYx0/angelina%20en%20corno%20370%20copy-border.jpg?imgmax=512

5. Lijkt wat te krap gecropt, maar ik heb hier niets aan gecropt, alleen geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/einsteintina/Rr9nT_Wx9iI/AAAAAAAAAbw/LOzhW5orUBY/angelina%20en%20corno%20404-1-border.jpg?imgmax=512

6.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/einsteintina/Rr9nWfWx9jI/AAAAAAAAAb4/pPoSaI6RL6Y/angelina%20en%20corno%20418-border.jpg?imgmax=512

7.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/einsteintina/Rr9nZ_Wx9kI/AAAAAAAAAcA/qiJHZuXtX80/angelina%20en%20corno%20426-border.jpg?imgmax=512

8.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/einsteintina/Rr9nbfWx9lI/AAAAAAAAAcI/KAtDx6x2LFY/angelina%20en%20corno%20496-border.jpg?imgmax=512

9.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/einsteintina/Rr9nefWx9mI/AAAAAAAAAcQ/HEJi1Z2Y8nE/angelina%20en%20corno%20527-border.jpg?imgmax=512

10.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/einsteintina/Rr9nh_Wx9nI/AAAAAAAAAcY/YwUD7TtQouQ/angelina%20en%20corno%20537-border.jpg?imgmax=512

11. Dit was echt het geval waarbij ik een externe flitser met bounce miste... was best lastig... daarnaast vond ik deze ook lastig om een mooie bewerking te geven. Dit was imho het beste wat ik had...
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/einsteintina/Rr9nlvWx9pI/AAAAAAAAAcs/k9qUcmpihRM/zwoele%20bruid.jpg?imgmax=512
Dit was een idee van de bruid die haar Pronovias jurk zo in een advertentie had zien staan... helaas heb k de advertentie niet kunnen vinden, anders had ik een beter idee gehad om te bewerken ;)

12. En toen was het feest voorbij...
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/einsteintina/Rr9nJvWx9dI/AAAAAAAAAbI/DqS7rwkDJYQ/angelina%20en%20corno%201536-border.jpg?imgmax=512

Het was echt een super mooie bruid, super mooie jurk en een super mooie locatie (Kasteel Ter Leyen, Boekhoute, België)
We waren trouwens eerst begonnen in Delft waar we ook in het centrum dus nog het ijsje hebben gegeten ;) (was erg lekker trouwens!)

Owja, waar de bruidegom is op de foto's??? Het was wel mn zus dr dag he??? De rest van het weekend was van de bruidegom :+ (Ik vond het ook leuker om zus op de foto te hebben...)

Ik vind zelf het nog erg lastig scherp te schieten met de 400D, vooral de laatste foto is daar een bewijs van... Ik ben dan nogal snel geneigd groot diafragma en hoge iso te nemen... met ruis op de koop toe...

Tips zijn dus van harte welkom!
Ik heb nog een zus die gaat trouwen, maar die is van de week bevallen en van haar buik heb ik ook nog een testcaseje te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
1 is overbelicht, het wit van de sluier valt helemaal weg, en haar schouder is uitgebrand.
2 zie ik niet (of ik moet op die link klikken, maar ik heb geen zin
3 mja, ik weet het niet; ook hier valt er wat detail weg. Ik wordt er niet helemaal warm van.
4 Die DOF die je met PS hebt toegevoegd vind ik overdone.
5 Ik vind dat je kinderen altijd best fotografeert als je op hun ooghoogte blijft. Door de knieën gaan dus. Misshien in dit geval niet helemaal, om nog een stuk van die sleep mee te hebben.
6 Scheef. Ook geen boeiende compositie.
7 Mja, je bent afwezig. Een ander standpunt zodat je de bruid wat meer in het gezicht hebt was beter geweest.
9 en 10 vind ik ook niet zo boeiend.
11 vind ik helemaal niet mooi; Dit doet me niet aan een huwelijk denken.
12 vind ik je beste foto. De reflectie in de spiegel is leuk. Mits wat nabewerking (wat rechter zetten, en de bovenkant van de foto wat minder donker) is dat een leuke foto. Hij is idd niet scherp, maar qua beeld vind ik 'm de beste.

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 13-08-2007 00:06 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx whoami, je hebt opzich op sommige punten wel gelijk, zoals de overbelichting, maar mij stoort het niet omdat ze straalt, en daar ging het mij om. (Had nog geen kans gehad om de belichting wat bij te stellen vanuit de donkere trouwzaal).

Daarnaast moet je bedenken met je commentaar dat ik de extra kiekjesfotograve voor mijn zus was en dus geen rapportage of typische huwelijksfoto's aan t maken was, en dus ik niet kon vertellen hoe ze moesten gaan staan (en het was allemaal even vlug vlug want ze moesten terug naar hun feest).

Foto 11 is daarom ook geen huwelijksfoto maar een bruidsjurk foto waar het om ging. (Ik heb mn testcase ook niet voor niets Bruidskiekjes ipv 'bruiloft' genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 vind ik de mooiste foto. Ik vraag me trouwens af waarom je bij 1 nog de vullingen wilt bijwerken. Het haalt imo wat van de authenticiteit? weg. Foto's manipuleren is iets voor de artistieke inslag imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Die #2 vind ik echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:05:
8 vind ik de mooiste foto. Ik vraag me trouwens af waarom je bij 1 nog de vullingen wilt bijwerken. Het haalt imo wat van de authenticiteit? weg. Foto's manipuleren is iets voor de artistieke inslag imo.
Ja, maar zus moet er wel mooi uit zien natuurlijk (en zonder vullingen is mooier ;) )

Opzich wel jammer dat ik niet meer foto's van het kasteel + paar heb kunnen plaatsen, maar het was nogal vervelende hoek (graskant liep af naar de vijver toe) en ik had geen tijd om lenzen te wisselen...
:) thx, ook een van mijn favo foto's, echt zo'n geval van een lucky shot! Echt jammer dat het allemaal zo snel ging... De andere fotograaf heeft deze foto dus van de andere kant genomen (zie hier mij staan)

Iemand anders nog bruidskiekjes tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan iig het setje originelen bewaren. Een bewerkte en een originele versie in het archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^ Dat sowieso (al vreet het wel heel veel geheugen, zo'n 1000 foto's.... gelukkig niet RAW)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Zeker mooie foto's :) Je hebt er oog voor. Technisch zijn er nog wel wat verbeter punten, maar dat is gezeur.
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:58:
^^ Dat sowieso (al vreet het wel heel veel geheugen, zo'n 1000 foto's.... gelukkig niet RAW)
Mmmm misschien jammer genoeg niet RAW. Er zitten wat donkere foto's tussen waar met nabewerking vanuit RAW nóg meer van te maken is. Bv die van voor het kasteel. De onderkant is wat donker en met een HDR uit een RAW had je een egale belichting kunnen maken.

En qua ruimte: van die 1000 wil je waarschijnlijk niet alle 1000 bewaren en de rest past vast wel op een DVD.

Verwijderd

Ik zie alleen de bruid en bruidegom op foto 2 en 8 samen erop staan, en op foto 2 komen ze erg (vanwege de diepte) afstandelijk over.. had net zo goed de vader kunnen zijn die haar voorging (ook al is dat natuurlijk niet zo; leeftijd)...

Bij bruiloften zie ik toch liever foto's waar het (aankomende) echtpaar samen op staan, de 'liefde' die er van af druipt. Het moment dat ze samen de taart snijden bij wijze van spreken, het moment dat de ringen om worden gedaan, etc..
Owja, waar de bruidegom is op de foto's??? Het was wel mn zus dr dag he??? De rest van het weekend was van de bruidegom (Ik vond het ook leuker om zus op de foto te hebben...)
Dat je liever je zus fotografeerd dan het stel samen is verder jouw keuze, geen idee hoe de band tussen jou en je 'brother in law' liggen maar persoonlijk vind ik het gewoon heel jammer. Een huwelijk is een verbintenis tussen 2 personen, het draait niet om slechts 1 persoon. Jammer dat jij wel die indruk geeft :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:11:
Ik zie alleen de bruid en bruidegom op foto 2 en 8 samen erop staan, en op foto 2 komen ze erg (vanwege de diepte) afstandelijk over.. had net zo goed de vader kunnen zijn die haar voorging (ook al is dat natuurlijk niet zo; leeftijd)...

Bij bruiloften zie ik toch liever foto's waar het (aankomende) echtpaar samen op staan, de 'liefde' die er van af druipt. Het moment dat ze samen de taart snijden bij wijze van spreken, het moment dat de ringen om worden gedaan, etc..

[...]

Dat je liever je zus fotografeerd dan het stel samen is verder jouw keuze, geen idee hoe de band tussen jou en je 'brother in law' liggen maar persoonlijk vind ik het gewoon heel jammer. Een huwelijk is een verbintenis tussen 2 personen, het draait niet om slechts 1 persoon. Jammer dat jij wel die indruk geeft :'(
Wees gerust, ik heb ook meer plaatjes van hen tweeën samen, (ik heb er niet voor niets 1000 :+ ) En zoals ik al zei: deze case was dan ook geen rapportage case maar de kiekjes van de bruid case ;)
En ik heb ook wel vele foto's van hen samen zoenend en verliefd... En de andere fotograaf heeft nog meer plaatjes van hen samen, maar ik vind dit persoonlijk mijn mooiere plaatjes. Misschien dat ik nog wel een testcase open en dan wel de 'reportage' neem... moet ik maar ff naar kijken...

maar ik heb idd niet zo'n dikke band met mn brother in law... lang verhaal...

Maar ok, ik ben het er wel mee eens dat ik opzich wel meer in RAW had mogen schieten omdat ik dan beter kon bewerken... maar dan waren mn kaartjes ook wel erg snel vol...

Goed, iig nog veel te leren, ook qua poses... ik vind dat wel lastig als ik met model schiet en model dan vraagt 'hoe moet ik kijken? hoe moet ik staan???'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:58:
[...]
Goed, iig nog veel te leren, ook qua poses... ik vind dat wel lastig als ik met model schiet en model dan vraagt 'hoe moet ik kijken? hoe moet ik staan???'
Dan is het ook geen model, maar meer een toevallig slachtoffer voor de lens. Het moet natuurlijk een samenspel zijn tussen fotograaf en model. Wil het model bepaalde foto's? Dan zal zij/hij dat even moeten uitleggen. Wil de fotograaf dat? Dan zal zij/hij dat moeten uitleggen.
Anders zal het gewoon moeten klikken tussen fotograaf en model. Samen lol hebben en dan als fotograaf in staat zijn om op het juiste moment de foto's te maken waar het model "leuk" op staat.

Bovenstaand verhaal is niet gebasseerd op "echte" ervaring, mijn nichtje van 2 is regelmatig mijn "slachtoffer". Dan is het vooral een kwestie van de camera gereedhouden, aansturen van die uk wil niet. Wel zorgen dat je de techniek enigzins beheerst zodat je op het juiste moment ook de juiste foto kunt maken. En dat deel is al lastig genoeg. Meestal moet je flitsen, camera op M, dus je komt handen tekort. Af en toe lukt er dan wat. Echter hebben deze foto's voor mij (en de rest van de familie) sentimentele betekenis waardoor een technisch gebrek aan de foto nog wel vergeven wordt. (Laast een aantal leuke geschoten, echter een paar zijn niet helemaal scherp, maar ze staat er dan wel net helemaal leuk op, grrrrrr). Daarom is fotograaf ook een vak.... doe zoveel mogelijk ervaring op en kijk achteraf waarom sommige dingen niet of juist wel zo goed uitpakken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, hele leuke foto's!
Een tip voor de volgende keer: ga wat vaker door de knieen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de tips, hier heb ik echt wel wat aan!

@ajhaverkamp: Mn zus is ook gelukkig wel blij met de foto's, ook al zijn ze allemaal niet even scherp... In dit geval vond ik het ook nog eens moeilijk, er was een 2e fotograaf met veeeeeeeeeeel meer ervaring als ik en nog een moeder die wel eens bedacht waar en hoe ze op de foto's moesten en ik ondertussen mijn camera de goede instellingen proberen te houden... Lastig... maar ik hoop nog veel van zulke ervaringen op te mogen doen!

@marlieke: Door de knieën ging wat lastig met kort jurkje :D haha! Volgende keer toch maar weer een broek aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Spontane foto, maar zoals eerder al gezegd voelt het wat afstandelijk (denk vooral omdat de bruidengom in de camera kijkt en de bruid niet, gecombineerd met diepteverschil).
4. met PS iets meer DOF toegevoegd...
[afbeelding]
Beetje veel :P
Jammer van de gekke lichtvlekken (stond je onder een boom?)
Spontane foto! Voelt ook lekker gebalanceerd aan, leuk :)
Mijn favoriet :)
Eehm... ze heeft een ketting tussen haar benen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:31:
@marlieke: Door de knieën ging wat lastig met kort jurkje :D haha!
En daar heb je dan weer geen pics van :+

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

dawuss schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:44:
[...]