[XP]Opnieuw opstarten tijdens laden.

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramsey
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-01 18:06
Hey,

Als ik mijn pc aanzet gaat eerst alles goed, totdat dat XP begint te laden, naar een paar sec stopt dat en start de PC opnieuw op, je wordt doorverwezen naar een scherm met de opties: Windows normaal, Windows starten met laatst bekende goede configuratie, Veilige modus, Veilige modus met netwerk en veilige modus met command prompt. Ik kies dan Windows normaal starten en hij start gewoon op. Maar het vreemde is dat dit altijd gebeurt. Net nadat ik XP opnieuw geinstaleerd heb.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook voor jou geldt dan hetgene wat in [XP] BSOD bij inpluggen externe USB disk* al vermeldt wordt :)

Kijk even in de FAQ om te achterhalen of je herstart door een BSOD komt of iets anders :))

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ramsey
maar ik krijg geen BSoD (iniedergeval ik zie het niet) En ik heb automatisch opnieuw opstarten bij een fout al uitgezet (gister) en toen ik net de PC aanzette had ik het nogsteeds.

[ Voor 53% gewijzigd door Ramsey op 13-08-2007 10:07 ]

Verwijderd

Ramsey schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:04:
Hey,

Als ik mijn pc aanzet gaat eerst alles goed, totdat dat XP begint te laden, naar een paar sec stopt dat en start de PC opnieuw op, je wordt doorverwezen naar een scherm met de opties: Windows normaal, Windows starten met laatst bekende goede configuratie, Veilige modus, Veilige modus met netwerk en veilige modus met command prompt. Ik kies dan Windows normaal starten en hij start gewoon op. Maar het vreemde is dat dit altijd gebeurt. Net nadat ik XP opnieuw geinstaleerd heb.
En heb je een "schone installatie" uitgevoerd of een herinstallatie toen je XP opnieuw heb geinstalleerd?

• Ramsey
ik heb via de xp schijf me HD helemaal leeg gehaald en toen XP geinstaleerd.

Verwijderd

Ramsey schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:55:
ik heb via de xp schijf me HD helemaal leeg gehaald en toen XP geinstaleerd.
Onlangs nog "nieuwe hardware" aangeschaft en geinstalleerd?

ps.

Welke XP versie heb je Home / Prof??
En kan je meer informatie geven over je systeem (Processor snelheid / videokaart / etc....)

Dan heeft men meer inzicht wat er eventueel de oorzaak kan zijn (hardware matig dan)

• Ramsey
et is een nieuwe PC, van medion. XP Home SP2 32bits versie (der zelf opgezet naar dat ik vista verwijderd heb)

Processor: Intel Dual Core 1.6 Ghz
Ram: 1GB
Videokaart: Nvidia GeForce 7500 LE 512 MB,
Moederbord: MSI nogwat (everest kan em niet vinden en bij systeem staat ie niet)
Harde schijf: WDC WD2500JS-22NCB1 (232 GB, IDE)

Verwijderd

Ramsey schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:15:
Moederbord: MSI nogwat (everest kan em niet vinden en bij systeem staat ie niet)
Aida32 al geprobeerd? http://www.freedownloads.nl/aida32.htm

• Ramsey
ken ik niet, zal effe DL'en

EDIT: Moederbordnaam : Onbekend....
EDIT2: ik heb em via een omweg gevonden: MicroStar MS7255

[ Voor 72% gewijzigd door Ramsey op 13-08-2007 11:56 ]

Verwijderd

Ramsey schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:15:

Videokaart: Nvidia GeForce 7500 LE 512 MB,
Nieuwste drivers al gedownload voor je videokaart?

Niet dat het meteen het probleem oplost maar ja je wilt toch alles uitsluiten.

ps.

Windows update ook nog uitgevoerd?

• Ramsey
bijde, ja. ik heb nieuwste drivers voor alles, ik heb alle updates volgens mij. zal nog effe kijken.
EDIT: ik heb alle updates.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramsey op 13-08-2007 15:23 ]

Verwijderd

Ramsey schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:31:
bijde, ja. ik heb nieuwste drivers voor alles, ik heb alle updates volgens mij. zal nog effe kijken.
EDIT: ik heb alle updates.
Oja nog vergeten te vragen heb je al eens geprobeerd om de veilige modus te starten?
zoja --> lukt dat in 1 keer of ook met problemen (hangt het bij een bepaalde driver (bestand) )

Heb je trouwens ook de repair uitgevoerd m.b.v de Windows XP home cd.

De computer laten opstarten met de WIN XP home cd en de optie repair kiezen en kijken wat er dan gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 16:19 ]

• Ramsey
ik zit eraan te denken om XP opnieuw te instaleren. nu ik bij games ineens een toucan IPC window krijg waarbij er een fout zit in het geheugen, dat iets naar 0x600016 of zoiets naar 0x600016 naar het geheugen verwijst.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08
Gooi er eens een memtest tegen aan.
Gewoon om het uit te sluiten.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ramsey schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:44:
ik zit eraan te denken om XP opnieuw te instaleren. nu ik bij games ineens een toucan IPC window krijg waarbij er een fout zit in het geheugen, dat iets naar 0x600016 of zoiets naar 0x600016 naar het geheugen verwijst.
Lekker duidelijk 8)7

Verwijderd

De oplossing is vaak simpel. (In de 4 gevallen die ik heb meegemaakt).
Hang de HD in een andere PC. Start deze PC. Als de HD herkend wordt, wordt deze automatisch toegevoegd en start na starten van XP een diskcheck van de ingehangen HD. Als deze weer leesbaar is terugplaatsen en de PC start weer. Geen idee uiteraard of dit voor iedereen werkt, maar zoals getypt, het heeft hier al bij 4 PC's met dergelijke klachten voor de oplossing gezorgd. Het lijkt er op dat de HD's van deze systemen "de weg kwijt waren".
Pagina: 1