windows server 2003 remote desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 16:47
hallo tweakers,

dit is mijn eerste topic dus ik weet niet of die in de goede categorie staat.

ik heb een probleem met mijn remote desktop. ik zal eerst mijn situatie is uitleggen.
ik heb 1 windows vista ultimate werkstation in werkgroep met mijn familie leden hun pc's( muziek sharen en zo).
verder heb ik 1 windows 2003 enterprise test servertje. daarop draait een apache webserver om joomla te testen. verder draait er active directory op om eens mee te proberen. ook staat deze pc in een domein. nou heb ik ut probleem dat mijn ouders gescheiden zijn en ik dus in co-ouderschap leef. de ene helft van de week bij mn ma de andere helft bij mn pa. daarom staat mijn servertje alleen als ik bij mn moeder ben of als ik um nodig heb.

ik wil nu dus van mijn vista werkstation(werkgroep) naar mijn server (domein) remote desktoppen. als ik het ip adres invoer krijg ik een foutmelding dat ie geen verbinding kan maken de externe computer. ik heb het al aan verschillende mensen gevraagt die in het dagelijks bedrijfsmatig werken met w2k3 servers. helaas heb ik tot nu toe nog geen oplossing.

misschien heeft hier iemand een oplossing???

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 07:44
Heb je remote desktop aangezet op de server? Domein/werkgroep zou niets uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exia
ja. zowel voor admin als de terminal server geinstalleerd.. dat het niks zou moeten uitmaken heb ik al van 7 systeembeheerders die ik ken gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

RDP gaat over poort 3389. Check effe op je server of de firewall goed is ingesteld hiervoor en of er geen antivirus draait dat deze poort blokt. Ik ga er van uit dat je dit allemaal binnen hetzelfde netwerk doet in hetzelfde huis? Of probeer je van buiten een verbinding te maken? Dan moet je poort 3389 in je router forwarden naar je server.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

exia schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:05:
ja. zowel voor admin als de terminal server geinstalleerd.. dat het niks zou moeten uitmaken heb ik al van 7 systeembeheerders die ik ken gehoord.
Ps: die terminal Server rol is niet nodig, je hebt eigenlijk al genoeg aan Remote Desktop .
Terminal Server rol is echt bedoeld als je met 20 man met applicaties remote wil werken, en daar moet je ook licenties voor kopen na 120 dagen.

Maar inderdaad vermoed ik ook dat je poortmapping nog eventjes moet nakijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exia
de server is nu even opnieuw aant opstarten na de installatie van service pack 2. waar kan ik de firewall settings vinden. khad ff gekeken maar kon ze niet vinden. tot nu toe iedereen bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:10
Microkid schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:19:
RDP gaat over poort 3389. Check effe op je server of de firewall goed is ingesteld hiervoor en of er geen antivirus draait dat deze poort blokt. Ik ga er van uit dat je dit allemaal binnen hetzelfde netwerk doet in hetzelfde huis? Of probeer je van buiten een verbinding te maken? Dan moet je poort 3389 in je router forwarden naar je server.
Is dit voldoende safe? Ik werk altijd over VPN, maar dat loopt niet altijd lekker, dus rechtstreeks RDPen lijkt mij wel wat (ik denk zelf wel voldoende safe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exia
over veiligheid hoef ik me geen zorgen te maken. het blijft binnen het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exia
Iedereen bedankt. ik hem de verbinding werkend.

dit topic kan gesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En hoe heb je het nu opgelost? Dan hebben anderen er ook nog wat aan. (en topics gaan hier niet op slot omdat het probleem opgelost is hoor ;) )

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1