grote lcd tv

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 17:27
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist gezocht op meerdere woorden als "grote tv", "LCD tv", "Digitale TV" en moet ik nog even doorgaan?

Ik weet ook dat ik reacties ga krijgen als: de antwoorden zijn terug te vinden op dit forum. Kan iemand me de antwoorden dan please aanwijzen?

Waar het in het kort om gaat is het volgende: Ik wil een nieuwe tv. Dit gaat zoiezo een lcd tv worden. Ik wil een mediacenter aan kunnen sluiten om bijvoorbeeld een beetje te kunnen games, regelmatig dvd kijken (ik en me meisje kijken VEEL film) maar ook normale kabel (of digitale) tv kunnen kijken.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en afgelopen week heb ik bij de mediamarkt een Sony Bravia 2530 gehaald. Dit is een 102CM HD-ready LCD tv. GEEN full HD dus. die vind ik nog te duur.

Dvd beeld is top maar het beeld van de normale kabel TV is compleet kl%^e. Heeft iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is? Kan dit beter worden met digitale TV (zo ja, UPC of iets dergelijks?) of ligt dit aan de tv?

Nogmaals: Ik weet dat de antwoorden te vinden moeten zijn op het forum maar ik weet niet waar....sorry.

Thanks voor jullie reacties.

Groeten Rob

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Veel LCD TVs zijn niet zo lekker met de slechte analoge TV. Met digitale TV zal de kwaliteit zeker sterk toenemen.
Maar kijk eens in de manual of er geen ruis onderdrukkers/digitale filters in te stellen zijn.

Ik ken Sony niet. Maar advies is dus kabel digitale TV en DVDs.

• boomr
Solstice, Thanks! Ik heb idd in de manual gekeken maar helaas. Wel een ERG mooie en ERG fijne tv. Het menu om de kanalen te zoeken en te verplaatsen is ideaal. Mooi design, strak, geen stickers en fratsen.

Alleen analoge tv is echt HEEL slecht.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bekijk de resolutie van analoge tv en de resolutie van je lcdtv. Dan lijkt het mij duidelijk dat het beeld simpelweg wordt uitgerekt en dus de beeldkwaliteit een stuk verslechterd.
Daar kan je dan allemaal trucjes tegenaangooien zoals bijv pixelplus etcetc, maar de essentie blijft hetzelfde.

SDTV beeld (analoog dus) is gewoon niet mooi, HD resoluties is prachtig.

Sluit dus lekker je computer op je tv aan en zorg voor wat 720p materiaal!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56
Maar dat is denkik niet het antwoord waar hij op zit te wachten? HIj wil gewoon mooi tv kunnen kijken?

Een digitale aanbieder scheelt al een hele hoop. Maar zelf blijf ik lcd voor computerschermen vinden, dus het beeld wat je erop hebt zal niet zoals een oude vertrouwde beeldbuis zijn :)

• Kurios
  • Niet online
Freezerator schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:08:
Maar dat is denkik niet het antwoord waar hij op zit te wachten? HIj wil gewoon mooi tv kunnen kijken?

Een digitale aanbieder scheelt al een hele hoop. Maar zelf blijf ik lcd voor computerschermen vinden, dus het beeld wat je erop hebt zal niet zoals een oude vertrouwde beeldbuis zijn :)
digitale tv heeft minder ruis, maar de resolutie blijft gewoon hetzelfde!
De scaler van de tv gaat het dan weer uitrekken wat het 'lelijke' beeld oplevert.

wat je eigenlijk wil is digitale tv die ook digitaal op je tv wordt aangesloten ipv met een analoge scart kabel!

• boomr
Kurios schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:32:
[...]

digitale tv heeft minder ruis, maar de resolutie blijft gewoon hetzelfde!
De scaler van de tv gaat het dan weer uitrekken wat het 'lelijke' beeld oplevert.

wat je eigenlijk wil is digitale tv die ook digitaal op je tv wordt aangesloten ipv met een analoge scart kabel!
Hey Kurios,

Thanks voor je info. Is het inderdaad zo dat digitale TV dezelfde resolutie is? Is er dan geen mogelijkheid om wel iets in fatsoenlijke kwaliteit te ontvangen? Iets in HDtv desnoods?

Thanks alvast voor je tijd en aandacht.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

pak een dreambox uit de hogere series en je hebt ook voor tv beeld vrijwel dvd kwaliteit :)

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 17:49
StuiTeR schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:51:
pak een dreambox uit de hogere series en je hebt ook voor tv beeld vrijwel dvd kwaliteit :)
idd maar geen 7025 veel te veel probs mee voor umm leuke dingen te kijken ;)

hopelijk dat de 8000 bnnenkort uitkomt..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Kurios
  • Niet online
lj_tree schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Hey Kurios,

Thanks voor je info. Is het inderdaad zo dat digitale TV dezelfde resolutie is? Is er dan geen mogelijkheid om wel iets in fatsoenlijke kwaliteit te ontvangen? Iets in HDtv desnoods?

Thanks alvast voor je tijd en aandacht.
het is dezelfde resolutie.

analoge kabel heeft eigenlijk vaak last van storingen, bijv ruis, of balken die in het beeld bewegen. Digitale tv verhelpt dat wel.
Mijn ouders hebben een 32" lcd en hebben zowel analoog als digitale tv gehad. Ik zag geen enkel verschil in beeldkwaliteit. Sterker nog het werd eigenlijk bij ons thuis als vervelend beschouwd, omdat (a)de storingen in het beeld zich als blokken vormen en het hikken van het beeld (b) het schakelen tussen 4:3 en 16:9 werd nu door de digitale ontvanger gedaan, wat niet altijd even goed ging.

HDTV is wel beschikbaar, maar dan heb je maar 2 zenders en je hebt een andere decoder nodig.

De decoder die nu bij je digitale tv wordt geleverd, sluit je gewoon via SCART aan en is dus gewoon analoog.
Wat je wilt is een digitale ontvanger die je via HDMI kan aansluiting zodat je dus een puur digitaal signaal in je tv krijgt en dan is het mogelijk om een hogere resolutie te versturen.
via SCART kan dit niet, dat werkt nog volgens het oude systeem van 20 jaar oud.

Het duurt waarschijnlijk nog wel een paar jaar voordat alle regulieren tv uitzendingen naar HDTV overgaan, dus tot die tijd is het eigenlijk even slikken. Ik zou er niet teveel geld aan uit gaan geven.

Mijn tip: download eens wat HD trailers/films van het internet, dan kan je zien wat de tv werkelijk kan laten zien.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb precies dezelfde tv hier in huis (de 26" versie, nu een maand of 3 in bezit) ook op het analoge kabel signaal aangesloten. Het beeld is bij mij prima (analoog) voordat ik de tv had zat ik er aan te denken om digitale tv te nemen, maar het beeld is nu zo goed dat ik daar nog even vanaf heb gezien.

Het ligt volgens mij vooral aan de kwaliteit van je connectors en de kwaliteit van je coax kabel die je gebruikt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• boomr
Borizz schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:14:
Ik heb precies dezelfde tv hier in huis (de 26" versie, nu een maand of 3 in bezit) ook op het analoge kabel signaal aangesloten. Het beeld is bij mij prima (analoog) voordat ik de tv had zat ik er aan te denken om digitale tv te nemen, maar het beeld is nu zo goed dat ik daar nog even vanaf heb gezien.

Het ligt volgens mij vooral aan de kwaliteit van je connectors en de kwaliteit van je coax kabel die je gebruikt.
Ja ok maar ik had een 40" tv. Dat scheelt denk ik nogal.

Tevens zal ik eens proberen of goede kabels scheelt. Ik had zoiezo ook vrij veel ruis op het beeld als ik een dvd afspeelde. Misschien een goede scart kabel. Liever HDMI maar die heb ik niet op me dvd speler zitten.

anywayz, thanks voor je tijd en aandacht.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zal deze maar effe een schop geven naar het juiste subforum ;)

Verder is digitale TV met een beetje geluk vrijwel DVD kwaliteit. Meestal iets minder omdat de kabelboeren de bitrates wat laag houden. Beste beeld krijg je via de satelliet, slechte beeld via de ether (DVB-T). Is denk ik meer dan genoeg info over te vinden hier :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:32
of je LCD inruilen voor een Plasma.

https://wren.co/join/Devian

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Devian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:09:
of je LCD inruilen voor een Plasma.
Zo, dat is een zinnige opmerking :S

Hij moet gewoon overgaan op digitale tv

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

cypher21 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

Zo, dat is een zinnige opmerking :S

Hij moet gewoon overgaan op digitale tv
\
Het is inderdaad een zinnige opmerking. Plasma kan al veel beter omgaan met SDTV en is daarnaast veel beter geschikt voor bewegende beelden. Als je graag naar meer statische beelden kijkt moet je idd maar een LCD kopen. (beetje kort door de bocht misschien.)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• boomr
voodooless schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:35:
Ik zal deze maar effe een schop geven naar het juiste subforum ;)

Verder is digitale TV met een beetje geluk vrijwel DVD kwaliteit. Meestal iets minder omdat de kabelboeren de bitrates wat laag houden. Beste beeld krijg je via de satelliet, slechte beeld via de ether (DVB-T). Is denk ik meer dan genoeg info over te vinden hier :)
Thanks en excuus voor het posten in het verkeerde topic!

• boomr
Ik zal toch eens digitale tv gaan bestellen...ik wil zoiezo eurosport 2 hebben dus komt da goed uit:)

Dan nog een mediacenter pctje. Maar dat duurt nog wel ffies.

Thanks allemaal voor de reacties. De twijfel word nu nog groter (plasma) maar jullie helpen me iig op weg:)

Verwijderd

ik zou ook rekening houden met lange/korte afstand coax kabel en evt. versterker. Ik hebzelf een 32 inch samsung en kijk gewoon strak elke avond comedy central. en het signaal is echt netjes... komt ook deels door dat vanuit mijn kamer alles versterkt wordt met een versterker naar 2 andere slaapkamers maar het helpt wel ! Trouwens...102 cm tv daar ben je gewoon zowat verplicht Digitale tv te nemen... beeld komt beter tot zn recht(we hebben beneden nog een 40 inch tv en daar kijk ik met een dikke smile op me smoel film 1 en sport 1).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Aan de andere kant: de analoge ontvangst van mijn Panasonic plasma doet niet heel veel onder voor de digitale kanalen de UPC. Dit zijn dingen die per TV en per aansluiting enorm kunnen verschillen.

Nog een noot over resolutie: in vele gevallen heeft de digitale TV inderdaad een (iets) hogere resolutie: namelijk in alle gevallen waar anamorph breedbeeld wordt uitgezonden, gelukkig wordt dat steeds meer gedaan. Hier wordt volle PAL resolutie gebruikt om het breedbeeld signaal weer te geven. De analoge variant hiervan heeft natuurlijk onder en boven de zwarte balken (die de breedbeeld TV weghaalt), echter zorgt dat natuurlijk ook voor verminderde resolutie. 'T is niet heel veel, maar wel zichtbaar.

[ Voor 56% gewijzigd door voodooless op 13-08-2007 14:37 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56
Kurios schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:05:
[...]

het is dezelfde resolutie.

analoge kabel heeft eigenlijk vaak last van storingen, bijv ruis, of balken die in het beeld bewegen. Digitale tv verhelpt dat wel.
Mijn ouders hebben een 32" lcd en hebben zowel analoog als digitale tv gehad. Ik zag geen enkel verschil in beeldkwaliteit. Sterker nog het werd eigenlijk bij ons thuis als vervelend beschouwd, omdat (a)de storingen in het beeld zich als blokken vormen en het hikken van het beeld (b) het schakelen tussen 4:3 en 16:9 werd nu door de digitale ontvanger gedaan, wat niet altijd even goed ging.

HDTV is wel beschikbaar, maar dan heb je maar 2 zenders en je hebt een andere decoder nodig.

De decoder die nu bij je digitale tv wordt geleverd, sluit je gewoon via SCART aan en is dus gewoon analoog.
Wat je wilt is een digitale ontvanger die je via HDMI kan aansluiting zodat je dus een puur digitaal signaal in je tv krijgt en dan is het mogelijk om een hogere resolutie te versturen.
via SCART kan dit niet, dat werkt nog volgens het oude systeem van 20 jaar oud.

Het duurt waarschijnlijk nog wel een paar jaar voordat alle regulieren tv uitzendingen naar HDTV overgaan, dus tot die tijd is het eigenlijk even slikken. Ik zou er niet teveel geld aan uit gaan geven.

Mijn tip: download eens wat HD trailers/films van het internet, dan kan je zien wat de tv werkelijk kan laten zien.
Maar vraagt hij om hoge resolutie's? Wil hij HD kijken over 4 jaaar? Volgens mij wil hij gewoon rustig nu tv kunnen kijken naar een acceptabel beeld?

Ik heb zelf geen lcd, maar met plasma vind ik de vooruit gang van analog naar een digitale ontvanger een grote verbetering in de kleuren en ontvangst. Het tv kijken werd er dus een stuk fijner op. Maar kijk anders of je niet van iemand z'n apperaat kan lenen voor een dagje?

• Kurios
  • Niet online
Freezerator schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:03:
[...]

Maar vraagt hij om hoge resolutie's? Wil hij HD kijken over 4 jaaar? Volgens mij wil hij gewoon rustig nu tv kunnen kijken naar een acceptabel beeld?

Ik heb zelf geen lcd, maar met plasma vind ik de vooruit gang van analog naar een digitale ontvanger een grote verbetering in de kleuren en ontvangst. Het tv kijken werd er dus een stuk fijner op. Maar kijk anders of je niet van iemand z'n apperaat kan lenen voor een dagje?
lees eerst eens wat hij aan mij vraagt!

Ik heb mijn persoonlijke ervaring gegeven met digitale tv, ik vond het weinig verschil behalve dat het (a)omslachtiger werkte en (b) het beeld irritant stotterde.

Maar als de TS met analoog beeld al dikke ruis heeft zou ik eerst eens naar de bekabeling kijken voordat je een contract aangaat voor digitale tv.

@TS Sommige kabelboeren hebben inderdaad een proefpakket, misschien kan je daar naar informeren.
Pagina: 1