De opstartproblemen FAQ helpt mij niet verder met mijn probleem. Ik heb net een nieuwe PC, onderdelen zelf gekozen en gekocht en laten assembleren bij Azerty. Ik heb zelf Windows Vista geinstalleerd en tijdens deze installatie viel mij al op dat de PC soms niet bootte. Het gebeurde niet zo vaak en ik had daarom ook niet door dat dit wellicht al een voorbode was. Na installatie van Vista heb ik mijn netwerkkaart geinstalleerd, de Ati drivers + Ati tray tool en DiscWizard van Seagate. Deze laatste vroeg mij te rebooten en na het afsluiten van de PC wil hij niet meer aan.
De case+videokaart fans spinnen wel op, maar de CPU fan van de Scythe Infinity niet. Ik krijg geen beeld. Er klinkt geen geluid bij booten, en het enige dat ik in de PC zelf zie is dat er een rood lampje knippert op de 2900XT, maar ik kan geen verklaring hiervoor vinden (Asus site is down). Dat de CPU fan niet opspint (als ik hem een tikje geef gaat hij overigens wel traag draaien) vond ik eerst niet zo vreemd; immers de CPU zelf was 40 graden volgens de BIOS.
PC specs:
Product : Antec Sonata III,Zwart
Product : Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
Product : Scythe Infinity
Product : Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Product : Asus EAH2900XT/G/HTVDI/512,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
Product : GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
Product : 3x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Randitems:
Product : Nexus 120MM Case Fan Zwart Wit, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED
Product : NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Product : OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Product : Linksys WMP54GS
Product : Samsung SyncMaster 226BW
Product : Creative Inspire T6100,Zwart
Product : Logitech Internet 350 Keyboard, Zwart, OEM
Product : Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Ik denk zelf aan de volgende opties:
- Voeding trekt het niet -> zou niet mogen toch. Earthwatts 500watt met >80% rendement. Genoeg om deze PC te booten dacht ik.
- Voeding stuk -> een paar fans draaien wel gewoon en hij deed het tussendoor ook goed
- videokaart heeft niet genoeg stroom -> op dit moment zijn beide power aansluitingen gebruikt, maar wel beide 3-pins. Ik ben verder geen expert op dit gebied; is dit genoeg? of moet ik iets met 4-pins gaan doen?
Ik kan geen onderdelen vervangen in de PC, want heb geen reserveonderdelen (onderdelen van deze PC, zoals vid. kaart, passen niet). Ik durf ook niet zo goed CPU's los te gaan halen met zo'n bakbeest van een koeler op mijn mobo; en bovendien ben ik dan mijn assemblagegarantie kwijt.
De case+videokaart fans spinnen wel op, maar de CPU fan van de Scythe Infinity niet. Ik krijg geen beeld. Er klinkt geen geluid bij booten, en het enige dat ik in de PC zelf zie is dat er een rood lampje knippert op de 2900XT, maar ik kan geen verklaring hiervoor vinden (Asus site is down). Dat de CPU fan niet opspint (als ik hem een tikje geef gaat hij overigens wel traag draaien) vond ik eerst niet zo vreemd; immers de CPU zelf was 40 graden volgens de BIOS.
PC specs:
Product : Antec Sonata III,Zwart
Product : Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
Product : Scythe Infinity
Product : Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Product : Asus EAH2900XT/G/HTVDI/512,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
Product : GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
Product : 3x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Randitems:
Product : Nexus 120MM Case Fan Zwart Wit, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED
Product : NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Product : OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Product : Linksys WMP54GS
Product : Samsung SyncMaster 226BW
Product : Creative Inspire T6100,Zwart
Product : Logitech Internet 350 Keyboard, Zwart, OEM
Product : Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Ik denk zelf aan de volgende opties:
- Voeding trekt het niet -> zou niet mogen toch. Earthwatts 500watt met >80% rendement. Genoeg om deze PC te booten dacht ik.
- Voeding stuk -> een paar fans draaien wel gewoon en hij deed het tussendoor ook goed
- videokaart heeft niet genoeg stroom -> op dit moment zijn beide power aansluitingen gebruikt, maar wel beide 3-pins. Ik ben verder geen expert op dit gebied; is dit genoeg? of moet ik iets met 4-pins gaan doen?
Ik kan geen onderdelen vervangen in de PC, want heb geen reserveonderdelen (onderdelen van deze PC, zoals vid. kaart, passen niet). Ik durf ook niet zo goed CPU's los te gaan halen met zo'n bakbeest van een koeler op mijn mobo; en bovendien ben ik dan mijn assemblagegarantie kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door RealCato op 12-08-2007 20:41 ]
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.