HD wel herkend, maar toch niet

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:28

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Een kennis belde mij of ik even naar de PC wou komen kijken, het probleem is dat de computer ineens uitviel en niet meer kan booten.

De HD wordt herkend in de bios, en ook in Knoppix maar ik heb geen toegang tot de HD, via knoppix krijg ik een melding dat hij het filetype e.d. niet kan bepalen en als ik de windows XP cd erin doe en windows opnieuw wil installeren geeft ie aan dat ie geen toegang heeft tot de HD.

Ook werkt er geen één opstartdiskette, hij geeft steeds aan dat ik een andere diskette in moet voeren.

Naar mijn idee heeft de schijf het begeven, iemand die iets anders weet?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Zelf zou ik ook zeggen dat de schijf de geest heeft gegeven, wat ik me net afvraag is, kan je in Knoppix niet dat ding formateren?

Je zou anders nog iets kunnen proberen uithalen met een Ghost image proberen op de schijf te zetten of een aparte schijf erbij hangen, daarop XP installen en schijf naar schijf copy met Ghost ofzo.

Geen zin in al die moeite? Gewoon zeggen dat schijf kapot is :P (waarschijnlijk is die dus toch gaar) Schijf kost toch geen drol meer tegenwoordig.

Check mijn knowledge base!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Appie

F1RST Racing

AproK schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:36:
Geen zin in al die moeite? Gewoon zeggen dat schijf kapot is :P (waarschijnlijk is die dus toch gaar) Schijf kost toch geen drol meer tegenwoordig.
Een schrijf misschien niet, maar de data die erop staat wel.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
AproK schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:36:
Zelf zou ik ook zeggen dat de schijf de geest heeft gegeven, wat ik me net afvraag is, kan je in Knoppix niet dat ding formateren?

Je zou anders nog iets kunnen proberen uithalen met een Ghost image proberen op de schijf te zetten of een aparte schijf erbij hangen, daarop XP installen en schijf naar schijf copy met Ghost ofzo.

Nee kan em niet formatteren in knoppix, kan e rhelemaal niks mee behalve dat ik hem zie staan..
kan zelfs niet zien hoeveel MB er in gebruik (hoort te zijn)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

begeven of currupt .. een subtiel verschil als die corrupt is kun je rescue tooltjes tegenaan gooien :)

maar als formateren al niet meer werkt ... zou ik zeggen stukkos
heb je wel partities ?.. wellicht moet je hem weer partitioneren voor het fomateren ?

maar als dat kan zou ik er eerst een paar tooltje op los laten

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 12-08-2007 20:41 ]

Iperf

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Nee geen partities, ik heb al wat tools er op losgelaten maar hij reageerd nergens op.. het lijkt wel alsof niks toegang heeft tot de HD.

Overigens werkt er geen 1 opstartdiskette (heb net wee rnieuwe gemaakt) ik krijg bij elke diskette dat er een nieuwe in moet omdat deze niet werkt.. Zo kan ik ook Fdisk niet proberen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeert anders eerst wat rescuetooltjes uit de faq

Iperf

Pagina: 1