Toon posts:

[Showcase] Plantaardig

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eens wat anders gedaan vandaag;) Niet echt 100% macro maar meer closeup.

Met opzet geschoten tegen een blauwe hemel om mooi te laten afsteken.
Nikon D50 met Tamron 17-50/2.8 met Polafilter.
Bewerking in PS: Levels, contrast iets verhoogt, beetje USM, omgezet naar
sRGB.
Met framefun een border er omheen gemaakt. Mijn eigen favo is 7.
De gehele serie vindt je hier: www.dicasa.nl/Plantaardig

http://www.dicasa.nl/Bloem4.jpg

http://www.dicasa.nl/Bloem6.jpg

http://www.dicasa.nl/Bloem7.jpg

EDIT; ik zie dat die max van 600 pixels breed maar bagger is hier. Foto's komen totaal niet tot hun recht en zijn vervormd.. Elk ander forum heeft 800 of zelfs meer pixels breed. 800 vindt ik persoonlijk toch het minimum om foto's te tonen.

maak er toch maar 600 pixels van. Dat andere fotografieforums het ook hebben, wil niet zeggen dat je het door steeds op meer dan 600 te posten af kunt dwingen. We zijn hier een subforum en even naar 800 breed gaan, is niet de meest makkelijke opgave. Het weglaten van je borders lost wellicht al een hoop op

[ Voor 37% gewijzigd door YellowCube op 12-08-2007 19:29 ]

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Daarnaast vind ik het persoonlijk geen showcase. Naar mijn mening erg saai.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Idd erg saai, dit is niet fraai genoeg voor een Showcase, daarnaast nog 2 andere punten:
- Vind je het forum te smal, post dan niet
- Ten tweede is het sociaal om ook op anderen hen foto's te reageren, wanneer je zelf flink wat showcases neer zet (op verschillende fora).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Iets uitgebreider (en onderbouwd) commentaar dan 'erg saai' mag wat mij betreft wel hoor. Daarnaast heb je misschien gelijk met bovenstaande 2 punten, maar meldt dat voortaan in een TR. Dan kunnen wij (moderators) contact met iemand opnemen en hoef je niet zelf voor moderator te gaan spelen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2025
ik zal het even iets meer zeggen dan saai.
bloem4: is in mijn ogen een foto van een boompje met een blauwe achtergrond. het was mooi weer, dus een beetje schaduw, geen wolken.
veel teveel plaats rechts en geen boeiend onderwerp
bloem6: hier vind ik nog minder aan aangezien je je plant slecht hebt afgesneden, zelfs langst de 2 kanten, onder en links.
bloem7: weer slechts gecadreerd, saai onderwerp, helft van de foto is nutteloos.

het gebruik van vlakken waar niets op te zien is KAN werken, maar als je onderwerp al te eenvoudig is, komt dit meestal niet goed.

Dit zou ik nooit ergens in mijn living willen hangen, wat bij veel andere showcases wel is

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Excuses, ik zie idd ook dat ik wel erg kort commentaar gaf: (op dpz had ik al iets meer erover gezegd).

De kleur blauw is lekker, zomers en toch zacht. Als serie versterken ze elkaar, dus goed gekozen om ze gezamelijk te posten. Maar de spanning in de foto's mist behoorlijk. Na 2 seconden ben je uitgekeken op de foto, er is niks te ontdekken, niets te vinden behalve dat wat meteeen voor het oprapen ligt. Je hebt gebruik gemaakt van de rule of thirds, maar ipv subtiel gebruik ervan, is het bijna je onderwerp geworden en dat is te makkelijk.
Je onderwerpen zijn te simpel wat mij betreft.
Wederom, ik zou dit niet als showcase willen betitelen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13

YellowCube

Wait...what?

linkjes zijn ondertussen dood zie ik

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.