[Google Earth] "Crash" op het moment dat je gaat 'tilten'

Pagina: 1
Acties:

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 14:59
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe PC en daar heb ik google earth op gezet.

Met Google earth is het gewoon mogelijk om te draaien, te zoomen en verder te bewegen. Op het moment dat ik ga tilten (om bijvoorbeeld bergen in 3D te zien) (Lees: middelste muisknop in en naar onder slepen) gebeurd het regelmatig dat het gedeelte waarin de wereldbol te zien is zwart wordt.

Op datzelfde moment verdwijnen ook de coördinaten en komt de ooghoogte te staan op "-1.#J" km.
Dit gebeurd zowel in de openGL als in de DirectX modus.

Zoeken op google levert weinig op omdat de engine van google niet kan zoeken op "-1.#J"

Mijn spec's zijn:
AMD athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz
1Gb Ram
Nvidea Geforce 6200 TurboCache met driver versie 6.14.10.9424
Ik draai Windows XP Professional SP2 met de laatste updates.
De versie van Google earth is: 4.1.7087.5048 (beta). Dit is ook de laatste nieuwe versie van Google Earth
Ook draait er GEEN virusscanner (en ja ik weet het het kan beter zijn om er een te hebben)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:25
Wellicht de laatste stable version eens proberen ipv van de beta? Anders opnieuw installen? Ligt voor de hand, maar opper het toch maar even :)

[ Voor 81% gewijzigd door Clock op 13-08-2007 10:37 ]

• Tim_bots
Normaal gesproken komt google earth van de volgende locatie:
http://dl.google.com/eart...d/GoogleEarthWin_EARX.exe
Als test heb ik de volgende geprobeerd:
http://dl.google.com/earth/client/current/GoogleEarthWin.exe

Het versienummer is echter hetzelfde.

In het begin werkte de 2e versie in openGL mode veel beter. Nadat ik de directX mode probeerde ging het weer mis. Ook terugschakelen naar openGL verandert niets. Dis ik ben weer terug bij af.

Als iemand een andere versie van google earth weet te vinden zou dit zeer handig zijn om ook te proberen.

• Tim_bots
bij deze een schop(je) voor dit topic.

Mocht er niemand zijn met een oplossing dan zou ik nog wel hulp kunnen gebruiken met 2 andere dingen:

Wat is de laatste driver versie voor mijn Nvidea Geforce 6200 TurboCache (de site van Nvidea is daar niet echt duidelijk over)
Weet iemand het e-mail adres vaan google voor dit soort vragen (of ben ik "gedoemd" tot de nieuwsgroep :D)

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 11:50
Laatste drivers: ( de nvidia site is toch wel duidelijk hoor) ze zijn van 26-7-2007 geen BETA
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_162.18.html

en voor ondersteuning kun je de google earth community proberen of anders Google Earth Help Center.

succes

[ Voor 28% gewijzigd door Mr. Blonde op 16-08-2007 20:48 ]

• Tim_bots
Toch nog eens ff gezocht in de google groups en daar kwam ik deze link tegen. Het lijkt er dus op dat ik google earth moet instrueren om maar een core te gebruiken. Een andere optie is de AMD Dual-Core Optimizer te gebruiken.

Toch bedankt voor de reacties

Edit: het lijkt erop dat AMD Dual-Core Optimizer zijn best doet en het probleem oplost. (volgens mij krijg ik zelfs minder CPU load :D)

[ Voor 13% gewijzigd door Tim_bots op 18-08-2007 07:47 ]

Pagina: 1