s-video werkt niet met nieuwste Nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Na een heel groot deel van deze regenachtige zondag vloekend achter mijn mediacenter pc gezeten te hebben richt ik me nu tot jullie met het volgende probleem:

de situatie:
Windows Mediacenter 2005
op een ASUS M2N-E
met een Athlon x2 3800
één reepje 1GB ''budget' DDR2 geheugen
Samsung Spinpoint 200GB HD
Geforce 7100GS
Hauppauge MCE 150 tv kaart
Creative Audigy 2 geluidskaart,
Dit alles hangt met een s video kabel aan een CRT tv van Akai.

het probleem:
omdat mijn Windows mediacenter 2005 pc af en toe crashte tijdens het afspelen van opgenomen videobestanden met 'IRQL less or equal'- foutmeldingen besloot ik om de drivers te gaan updaten.
Van de site van Nvidia heb ik de laatste Forceware, 162.18 gedownload en geinstaleerd. Na de reboot echter kwam ik niet verder dan het Windows logo; vervolgens kreeg ik 'sneeuw', strepen, vlekken, ruis etc.
In veilige modus kwam ik wel netjes in Windows en heb zo de drivers gedeinstaleerd en ben gaan proberen om de oude drivers weer terug te zetten. Dit lukte, maar ik kreeg alleen nog maar zwart wit beeld.
Wat heb ik tot nog toe gedaan?
  • Aan het pielen gegaan in Nvidia control panel met de tv settings, geprobeerd in te stellen dat hij hem als composiet ziet, PAL en NTSC afgewisseld, mijn tv herkent het allebei.
  • Een ander s-video kabeltje geprobeerd,
  • een andere tv geprobeerd,
  • er een monitor aangehangen, via de VGA stekker gaf deze gewoon kleur,
  • het grote tv-out topic doorlopen,
  • gezocht op verschillende forums, oa van Nvidia zelf,
  • geroepen: "ik pleur die Microsoft-troep eruit en haal een MAC!!"
uiteindelijk kreeg ik weer kleur op de tv door de oude drivers te installeren terwijl mijn LCD monitor aan de computer hing, zonder s-video, vervolgens tijdens de reboot de vg kabel eruit te halen en de s-video erin te steken.
Toen ik dit echter ook met de nieuwe drivers probeerde gaf hij weer het sneeuw-beeld.

Ik weet het niet meer,
Iemand een idee?

PC gameplay geen multiplatform!

• krakbracket
Iemand?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:17
Dit lijkt me een driver isseu want ik heb precies hetzelfde probleem met mijn gf 8800GTS met nieuwe nvidia drivers.... :/

Op mijn laptop heb ik ook een nVidia kaart alleen daar met oudere drivers op en daar werkt tv out wel perfect op.

Het enigste wat je dus kunt doen is w88 tot nVidia met nieuwe drivers komt die het probleem oplossen. :X

• krakbracket
Zit niks anders op, wat een geklooi!
Hopelijk hebben ze bij Nvidia nog wel oog voor 'ouderwetse' crt- tv's...