Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] background wordt in vista IE niet weergegeven *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een website nu heb ik een nieuwe vista pc en een xp. bij de xp IE wordt de achtergrond

background: #A0DCF8 url(header.gif) fixed repeat-x 0;

( het plaatje header.gif ) wel weergegeven. Bij de vista pc wordt alleen de kleur weergegeven. Moet ik voor de vista IE iets aan de regel veranderen ?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik heb precies de zelfde code als jou gebruikt op het body element. Werkt hier gewoon in IE7, IE7 x64, Bon Echo en Firefox.

Nou heeft IE7 er wel vaker last van dat hij de stylesheet op de één of andere manier niet update. Dat heb ik zelf iig wel eens meegemaakt tijdens het devven, had mijn website in IE7 opeens geen menu :/

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik fireF probeer kom ik nog meer vage dingen tegen dat mij bijna beangstig maakt om mijn css te delete en weer lekker met tabellen en php verder te gaan maar ik ga even verder zoeken. zit ook wel veel verschil in marges tussen fireF en IE

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:58
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:18:
Nu ik fireF probeer kom ik nog meer vage dingen tegen dat mij bijna beangstig maakt om mijn css te delete en weer lekker met tabellen en php verder te gaan maar ik ga even verder zoeken. zit ook wel veel verschil in marges tussen fireF en IE
Dit roepen terwijl je niks laat zien maakt het natuurlijk niet mogelijk om je te helpen. Trouwens, marges verschillen worden meestal veroorzaakt doordat IE in quirksmode rendert; dit kan je voorkomen door een correct doctype toe te passen.

Zorg eerst dat je een goede basis hebt met css voordat je lukraak ermee begint te spelen. Dat kan nogal frustrerend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet waardoor het komt maar heb het wel opgelost doormiddel van de background images zo te beschrijven

#header{
width:800px;
height:160px;
background-image: url(images/header.gif);
background-repeat: no-repeat; }

zat ergens in de repeat al snap ik dat nog niet echt maar diep in google waren er mensen met zelfde probleem en zo schijnt het probleem opgelost te zijn. en voor mij ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 11:15 ]

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:58
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:14:
Ik weet nog niet waardoor het komt maar heb het wel opgelost doormiddel van de background images zo te beschrijven

#header{
width:800px;
height:160px;
background-image: url(images/header.gif);
background-repeat: no-repeat; }

zat ergens in de repeat al snap ik dat nog niet echt maar diep in google waren er mensen met zelfde probleem en zo schijnt het probleem opgelost te zijn. en voor mij ook.
http://www.w3schools.com/css/pr_background.asp

Daar staat het volgende voor de volgorde:
Cascading Stylesheet:
1
body { background: #00FF00 url(stars.gif) no-repeat fixed top }

Jij had:
Cascading Stylesheet:
1
#header{ background: #A0DCF8 url(header.gif) fixed repeat-x 0; }

Dit moet dus worden:
Cascading Stylesheet:
1
#header{ background: #A0DCF8 url(header.gif) repeat-x fixed  0; }

Volgorde probleem dus. :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit is nou precies de reden waarom ik zoiets altijd uitschrijf over meerdere regels. Minder moeite doen om de juiste volgorde voor elk element te onthouden (ja, ik ben af en toe lui), en persoonlijk vind ik het ook een stuk duidelijker.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor de meeste shorthand properties maakt volgorde niet uit:
[<'background-color'> || <'background-image'> || <'background-repeat'> || <'background-attachment'> || <'background-position'>] | inherit
Values may be arranged as follows:
  • Several juxtaposed words mean that all of them must occur, in the given order.
  • A bar (|) separates two or more alternatives: exactly one of them must occur.
  • A double bar (||) separates two or more options: one or more of them must occur, in any order.
  • Brackets ([ ]) are for grouping.

Intentionally left blank

Pagina: 1