Ik zit al een tijdje te kloten met het probleem dat ik een logical volume (/dev/sda2) niet kan verwijderen uit een Volume Group (VolGroup00).
Overzichtje uit webmin:

Alleen bij het verwijderen van LogVol00 (met of zonder force), krijg ik de volgende fout.
Hij is dus nog ergens open, alleen is hij zover ik kan zien goed ge-un-mount.
mount
Ook als ik probeer LogVol00 te herformateren met make2fs krijg ik de volgende fout
Kan zijn dat ik een grote fout maak, maar als zelfs na een restart /dev/sda2 niet voorkomt bij het commando mount. is hij dus ook niet gemount neem ik aan. Of kan hij nog op een andere manier open staan?
Wat kan ik doen om /dev/VolGroup00/LogVol00 te verwijderen?
Overzichtje uit webmin:

Alleen bij het verwijderen van LogVol00 (met of zonder force), krijg ik de volgende fout.
code:
1
2
| lvremove --force /dev/VolGroup00/LogVol00 Can't remove open logical volume "LogVol00" |
Hij is dus nog ergens open, alleen is hij zover ik kan zien goed ge-un-mount.
mount
code:
1
2
3
4
5
6
7
| /dev/sdb3 on / type ext3 (rw) proc on /proc type proc (rw) sysfs on /sys type sysfs (rw) devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620) /dev/sda1 on /boot type ext3 (rw) tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw) sunrpc on /var/lib/nfs/rpc_pipefs type rpc_pipefs (rw) |
Ook als ik probeer LogVol00 te herformateren met make2fs krijg ik de volgende fout
code:
1
| /dev/VolGroup00/LogVol00 is mounted; will not make a filesystem here! |
Kan zijn dat ik een grote fout maak, maar als zelfs na een restart /dev/sda2 niet voorkomt bij het commando mount. is hij dus ook niet gemount neem ik aan. Of kan hij nog op een andere manier open staan?
Wat kan ik doen om /dev/VolGroup00/LogVol00 te verwijderen?