Toon posts:

[P5B] Ziet 4GB met remapping optie, laat kernel crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P5B met een Q6600 en 4GB ram hierop.

Wanneer ik CentOS installeer zie ik maar 2GB als ik remapping aan zet, OK, 3GB in de dmesg en en 800MB aan lowmem.

Hier heb je een kernel voor, de PAE versie welke gewoon 4GB zal laten zien... BIGMEM dus.

Het blijkt alleen dat een PAE kernel crasht op de Remapping optie in de P5B BIOS. zet ik dit uit, ziet de BIOS maar 3GB en gaat alles goed, maar gooi ik dus toch 1 GB weg.

Ik kan geen workaround vinden, dus wil eigenlijk dat de BIOS 4 GB zonder remapping zal laten zien, iets dat ik denk ik kan vergeten ?

Ik zit op de laatste BIOS de 1604.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Je zou de 64bit versie van CentOS kunnen installeren dit zal het probleem verhelpen

Verwijderd

Topicstarter
et36s schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:29:
Je zou de 64bit versie van CentOS kunnen installeren dit zal het probleem verhelpen
Deze draai ik nu, deze ziet maar 3GB zonder remapping en met remapping zonder PAE maar 2GB met memifno en in de dmesg staat dus 3GB en 800MB lowmem.

Met PAE en remapping aan crasht hij dus... ik zit redelijk vast tussen de laternatieven.

Ik denk dat remapping uit PAE kernel en 3GB de max is.

Verwijderd

Topicstarter
OK, de PAE variant valt helemaal af ivm kernel-headers die ik nodig heb en welke niet voor PAE beschikbaar zijn en vmware hier bijvoorbeeld moeilijk om doet.

Zonder remapping heb ik dus 3GB, met remapping volgens meminfo 2GB, maar in de DMESG staat dan 3GB highmem en 800MB lowmem

Dat laattste snap ik dus niet helemaal aangezien CentOS 5 dit gewoon zou moeten herkennen, de volledige 4GB

Ik zie net dat ik een 32BIT DVD in de hand had helaas (ik vond het al zo vreemd dat ik PAE kernels kon yummen, aangezien de 64BIT deze niet zou hebben), maar het blijkt dat een 64BIT versie mijn problemen niet op hoeft te lossen.

Iemand met een ASUS board, 64-bit Linux en 4GB RAM ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
En Debian heeft me WEER gered *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 23:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En 3x achter elkaar posten blijft asociaal. Volgende keer edit-knop gebruiken. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.