Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Wanneer je potlood streepjes gebruik, dan zorgt je ervoor dat je de weerstand verlaagt. Hoe meer grafiet over de weerstand, des te minder stroom er door de weerstand zal gaan, wat voor positieve gevolgen heeft voor de vDroop.
Wanneer je 't met zilvergeleidende verf doet dan zorg je ervoor dat er geen stroom meer door het weerstandje gaat. Je sluit 'm dan kort, en zaken kortsluiten is nooit goed voor een moederbord.
Je kan nog proberen om met aceton (of ander goed schoonmaakmiddel) de geleidende zilververf te verwijderen en het opnieuw te proberen met potlood streepjes.
Als je gelukt hebt is er verder niets beschadigd aan het mobo, maar ik zou zsm de mod ongedaan maken, testen, en later met potlood nogmaals proberen.
suc6
Verwijderd
Er is trouwens een heel groot verschil tussen een grafiet streepje (behoorlijke weestand) en een laagje zilver (bijna geen weerstand). Of het schadelijk is of niet is lastig te zeggen, voor hoogomige bv chips of fets is grafiet soms ook "kortsluiting" (daarbij loopt nooit veel stroom). Als je niet weet zou ik doen wat gangbaar is (grafiet ?)
edit: als ik er over nadenk zijn halfgeleiders niet zo heel vergevingsgezing mbt kortsluiting, als die het nog doet GOK ik dat je geluk hebt gehad en niets stuk is gegaan maar toch zou ik het even veranderen...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 21:19 ]
edit: heb de zilververf er maar weer afgehaald mbv aceton... voelde me toch niet geheel veilig ;-) zal deze week eens wat 2B potloden scoren en dan de pencil mod opnieuw doen
[ Voor 27% gewijzigd door f1r3b4ll op 12-08-2007 22:40 ]
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Ik denk dat je het met 1 potlood ook wel red hoorf1r3b4ll schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:38: zal deze week eens wat 2B potloden scoren en dan de pencil mod opnieuw doen
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Als het effect met zilververf bij jou +0.02v is en je mobo werkt nog, lijkt me er nix aan de hand.
Al durf ik niet te voorspellen wat de lange termijn gevolgen zijn ... iemand enige ervaring ?
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
http://www.blazingpc.com/..._debunked-6576/index.html
Blijkbaar ben ik niet de enige die het lef heeft gehad om het met zilververf te doen, en ook die gast heeft geen kortsluiting gekregen...
Maar idd, over de lange termijn gevolgen wordt geen woord gerept. Al denk ik dat je met een pencil mod ook de nodige stress op het circuit legt.
[ Voor 21% gewijzigd door f1r3b4ll op 13-08-2007 15:23 ]
Electriciens aanwezig?
Dit is het zelfde als een Pencil Vmod, om maar even een graka te nemen als voorbeeld, standaard krijgt je core 1,3v, nu sluit je de weerstand kort, dus de weerstand is nu 0, dan geef je de core 12v (bij wijze van) en dat vind die niet leuk
Vrijwel elk podlood voldoet om te modden kan ik uit ervaring vertellen. bij mij werken harde beter dan zachte. Die zijn meer te fine tunen.
Audi S3