Toon posts:

GPRS internet via mobiel op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo luitjes,

Ik probeer een internet verbinding op te stellen op een laptop dmv bleutooth over een mobiele telefoon.

Beschikbare onderdelen:
- Laptop met winxp
- Bleutooth adapter
- GSM Sony ericson K610 (Debitel KPN)

Wat ik al heb gedaan en wat werkt:
- Bleutooth adapter geinstalleerd.
- Gekoppeld met telefoon
- Doormiddel van de bleutoothsoftware een internet verbinding aangemaakt.

Nu zou het moeten werken dacht ik zo.

MAAR:

Ik kan wel een internet verbinding opzetten vanaf de laptop via de telefoon. Dit wordt aangegeven op de telefoon en op de laptop (115,2kb per sec)

Nu is het zo dat als ik IE opstart niet kan internetten. Hij kan gewoon de sites niet vinden.

Ik heb al even gegoogled en heb de volgende site gevonden maar dit is voor win2003 op de PDA.
Hier staan nog wel wat dingen in zoals dailingrules maar zou niet weten waar deze in te voeren in winxp.
http://www.pocketinfo.nl/...ls-gprs-en-bluetooth.html

Wie o wie weet de oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 18:19 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

Er ontbreekt nogal wat informatie:
- Heb je uberhaupt een speciaal internetabo voor je telefoon?
- Welk nummer bel je?
- Werkt internet wel op de browser in je telefoon?
- Zo ja, maak je dan zekerweten gebruik van dezelfde verbinding of wordt er per ongeluk een andere gepakt? (Zo nee zal het waarschijnlijk op je laptop ook niet werken)
- Wat zijn je verbindingsgegevens (IP, subnet, gateway, etc) na het inbellen?
- Heb je toevallig ergens een proxy aanstaan?
- Overactieve firewall die een onbekend subnet blokkeert?

Verder is het 'bluetooth', niet 'bleutooth'.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 13-08-2007 13:27 ]

Verwijderd

My guess: DNS? :)

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:25:
Er ontbreekt nogal wat informatie:
- Heb je uberhaupt een speciaal internetabo voor je telefoon?
- Welk nummer bel je?
- Werkt internet wel op de browser in je telefoon?
- Zo ja, maak je dan zekerweten gebruik van dezelfde verbinding of wordt er per ongeluk een andere gepakt? (Zo nee zal het waarschijnlijk op je laptop ook niet werken)
- Wat zijn je verbindingsgegevens (IP, subnet, gateway, etc) na het inbellen?
- Heb je toevallig ergens een proxy aanstaan?
- Overactieve firewall die een onbekend subnet blokkeert?

- Debitel heeft standaard GRPS in het abo zitten (betaal je wel voor per mb :'( )
- *99***1# (stelt de bluetooth zelf in en staat op de aangegeven website)
- Uiteraard werkt internet op de telefoon (anders hoefde ik het niet te proberen :9 )
- Yep, zeker weten.
- ????? moet ik ff kijken
- Proxy voorzover niets van bekend. (er wordt wel een 3de netwerk aangemaakt in mijn verbindingen)
- Firewal (Norman) gaf een melding, verbindingen toegestaan waar hij een melding van maakte.

Vervolgens lukt het me zoals al aangegeven een internetverbinding op te zetten vanaf de laptop (dit wordt aangegeven in de taakbalk en er verschijnt een wereld bolletje op de telefoon).
Ik krijg alleen geen websites te zien op de laptop om dat hij aangeeft niets te kunnen vinden.

Ik zal vanaaf de ip's etc. ff vermelden.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het kan zijn dat je telefoon een andere verbinding kiest dan de standaard internet-verbinding. Daarom kan je met die bepaalde verbinding bijvoorbeeld bepaalde sites niet bezoeken, of uberhaupt geen sites (MMS-verbinding?). Kijk ook even of je dat ergens op je telefoon kan zien, gegevens van de huidige verbinding. Het kon volgens mij ook zijn dat je *99***2# of een ander getal op die plek moest gebruiken. Moet je maar even naar kijken.

Verwijderd

DataGhost schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:25:
Badmuts24, wat begreep je hier niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:43:
Het kan zijn dat je telefoon een andere verbinding kiest dan de standaard internet-verbinding. Daarom kan je met die bepaalde verbinding bijvoorbeeld bepaalde sites niet bezoeken, of uberhaupt geen sites (MMS-verbinding?). Kijk ook even of je dat ergens op je telefoon kan zien, gegevens van de huidige verbinding. Het kon volgens mij ook zijn dat je *99***2# of een ander getal op die plek moest gebruiken. Moet je maar even naar kijken.
Is een MMS-verbinding ook 115,2 kb per sec?
Want dan zou het wel kunnen, want in de tel moet je internet instellingen en MMS instellingen apart opgeven..

Maar het is niet zo dat er bepaalde vinkjes aan moet staan bij de verbindingsinstellingen? Of dailing rules ofzo?

Ik vind het zo apart want thuis werkt alles perfect zowel bedraad als draadloos.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nee, maar wel gewoon UMTS. De verbinding wordt in Windows trouwens _altijd_ als 115.2kbps-verbinding gezien. Bij mij is het zo dat GPRS < 115.2k en UMTS > 115.2k. Toch krijg ik voor allebei 115.2k terug. Het heeft verder naar mijn weten geen invloed op de snelheid, en is ergens in je verbindingsinstellingen instelbaar (9xxkbps kan ook)

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
volgens mij moet je in je windows even opniew je internet connection wizard doorlopen en daarbij de goede verbinding kiezen via welke je internet op wilt.
ik denk dat ie nu nog steeds je oude verbinding opzoekt en via die probeert internet op te komen.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik denk het niet, hij krijgt namelijk wel gewoon een verbinding, die zou je niet krijgen als je een 'oude' verbinding probeert te maken. Waarschijnlijk heeft hij dus op zijn telefoon(!) de verkeerde verbinding te pakken of is er ergens anders iets fout geconfigureerd. Wat hij heeft laten zien toont echter wel een 'goed gelukte' bluetooth-verbinding-verbinding met zijn telefoon.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Yor

Yor1313#2571

Misschien even bij T-Mobile op de site kijken, die hebben ergens een uitleg staan over gprs en laptop-gsm. Ben even te lui om de site te zoeken...sorry >:)

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Voor echt internet moet je volgens mij ergens de GPRS APN als 'internet' instellen, dus even een apart GPRS-profiel aanmaken in je telefoon met die instelling. Anders kun je alleen maar op WAP-sites en dat werkt niet op je laptop.
Pagina: 1