[KPN Experiabox] Laptop ziet verbinding soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:54

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ok, wij beschikken hier over de KPN Experiabox (Siemens SX551), en dit werkt in principe allemaal goed. We hebben drie computers met behulp van Wifi hierop hangen, en deze werken alle drie gewoon goed.
Nu heb ik ook een laptop, en als ik deze wireless eraan hang gaat het in het begin gewoon goed.
Maar op een random moment kan mijn laptop de verbinding niet meer vinden (hij staat niet in het lijstje, en hij verbindt helemaal niet meer ook).
Zodra ik dan of de SSID of de security-methode (WPA <==> WEP) verander, werkt het weer tijdelijk goed, totdat hij hem weer ineens kwijt is :? .
De andere computers hebben hier nog nooit last van gehad, terwijl mijn laptop dit toch vrij vaak heeft (ben hier om het weekend, het gebeurd toch wel eens per twee keer dat ik hier ben). Het is niet handig om op alle PC's elke keer de SSID te veranderen.
Momenteel zit ik wired verbonden, maar dat vind ik niet optimaal (dan kan ik bijvoorbeeld niet buiten of boven oid op internet).

Verdere informatie over de Wifi-router:
code:
1
Firmware version: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)

Verdere informatie over de laptop:
code:
1
2
Nec Versa P550
Met intel 2915ABG Pro Wireless Netwerkadapter

Verdere specs van de laptop lijken me niet nodig :) .

Heeft iemand hier ook ooit last van gehad, of een oplossing voor?

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Laatste drivers voor je centrino via www.intel.com/support gedownload?
Dit klinkt als een speciefiek probleem met wegvallende verbindingen icm centrino chipsets.

Verder is er overigens een erg groot IPB topic hier op GoT. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SuBBaSS op 12-08-2007 18:15 . Reden: Linkje beter gemaakt ]

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:11:
Laatste drivers voor je centrino via www.intel.com/support gedownload?
Dit klinkt als een speciefiek probleem met wegvallende verbindingen icm centrino chipsets.

Verder is er overigens een erg groot IPB topic hier op GoT. ;)
Ja heb de nieuwste versie, paar dagen terug mijn laptop nog geformat :) .
Heb trouwens met deze laptop geen last van wegvallen bij mij thuis (IBP is @ vader :) ) of op de TU/e, echt alleen maar hier...

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ah ok, dat zou het niet mogen zijn dan.

Welk OS draai je eigenlijk? Als het om Vista gaat dan vrees ik het ergste voor wat betreft een goed antwoord. :X

Bel anders de helpdesk eens, misschien staan er nog stappen in hun scriptje die het op kunnen lossen. :+

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:27:
Ah ok, dat zou het niet mogen zijn dan.

Welk OS draai je eigenlijk? Als het om Vista gaat dan vrees ik het ergste voor wat betreft een goed antwoord. :X

Bel anders de helpdesk eens, misschien staan er nog stappen in hun scriptje die het op kunnen lossen. :+
Heb XP nu, had Vista, daar had ik er ook last van. Heb ook nog Kubuntu gehad, ook daar had ik er last van.
Is dus niet echt OS-specifiek.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

En die 3 pc's daar die ook wireless werken, is er toevallig eentje met een WiFi usb-adaptertje? Zou je eens kunnen proberen of het daarmee ook misgaat?
Kun je verder nog wat instellen bij je WiFi settings? Verbindingssnelheid ofzo; kies anders eens kanaal 6/7 en kijk of dat wat oplevert.

Maakt het trouwens uit of je "on the move" bent of valt de verbinding ook weg als je ergens langere tijd op dezelfde plek zit?

Zo ff eten, reply kan wat langer duren. ;)

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:39:
En die 3 pc's daar die ook wireless werken, is er toevallig eentje met een WiFi usb-adaptertje? Zou je eens kunnen proberen of het daarmee ook misgaat?
Kun je verder nog wat instellen bij je WiFi settings? Verbindingssnelheid ofzo; kies anders eens kanaal 6/7 en kijk of dat wat oplevert.

Maakt het trouwens uit of je "on the move" bent of valt de verbinding ook weg als je ergens langere tijd op dezelfde plek zit?

Zo ff eten, reply kan wat langer duren. ;)
Nope, alle PC's hebben helaas PCI-kaartje met wifi :( .
Kanaal kan ik wel veranderen volgens mij, zal ik zo eens proberen.
Ben nu ff de software van Intel aan t downloaden (niet de driver, maar de software), kijken of dat werkt. Maar zover ik weet kan ik met die software weer niet verbinden op de TU/e (die hebben wazige wireless settings), maar zal ff kijken :) . Laat zo nog weten of die het doet.
Moet wel zo weg hier, en ben er pas dan weer over 2 weken, dus weet niet of ik nu alles nog kan doen :) .
offtopic:
Smakelijk :)

Edit:
Channel stond op "Automatic", heb hem nu op "6" gezet, en nu doet hij het. Maar goed, als ik de SSID zou veranderen doet hij het ook weer 2-4 weken, dus heb geen flauw idee hoe lang hij het blijft doen. Ik laat het zo iig voorlopig, en schop m'n topic wel weer ofzo als hij nog steeds wegvalt :) .

[ Voor 11% gewijzigd door XiN-eViL op 12-08-2007 18:53 ]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Check!
Helemaal voorbij gegaan aan het volgende: kanaal 12& 13 worden door de EB wel gebruikt, maar je centrino kan maar tot 11.

Dit naar aanleiding van deze post uit het IPB topic:
Jan-E schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:06:
[...]
Stel dan ook maar een vast IP-adres in voor je wireless verbinding. En heb je het kanaal al vastgezet op iets van 11 of lager?
Zolang je een vast kanaal instelt, loop je dus niet de kans dat de EB op 12 of 13 gaat zitten, dus als dat het was zou het gewoon probleemloos moeten blijven werken.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:28:
Check!
Helemaal voorbij gegaan aan het volgende: kanaal 12& 13 worden door de EB wel gebruikt, maar je centrino kan maar tot 11.

Dit naar aanleiding van deze post uit het IPB topic:

[...]

Zolang je een vast kanaal instelt, loop je dus niet de kans dat de EB op 12 of 13 gaat zitten, dus als dat het was zou het gewoon probleemloos moeten blijven werken.
Woei, dat wist ik niet van kanaal 12/13 :) . Dan hoop ik inderdaad dat het nu voorbij is, zou mooi zijn!
Bedankt iig :).

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Maar als het goed is. moet er in de draadloos netwerkadapter eigenschappen een optie staan waarbij kanaal 12 en 13 wel gebruikt kan worden.

dit is zo geregeld, omdat in amerika deze kanalen niet gebruikt mogen worden.. maar het makkelijkste manier is toch nog altijd je kanaal onder 12 vastzetten in je router.

beste kanalen zijn vaak 1, 5 en 11.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

als je een Accer laptop heb.. dan moet je in jou KPN Experiabox (Siemens SX551) de kanel op 1 zetten en dat moet helpen denk ik.. mijn vriendin had ook dat zelfd probleem zo heb ik het opgelost..
hoop dat je hier wat aan hebt.
gr. saeed
Pagina: 1