Matglas valt eruit na cleanen onder garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Vlak voor m'n vakantie een EOS 400D gekocht. Tijdens de vakantie merkte ik dat er vlekjes op het matglas zaten tijdens het maken van een foto voor de witbalans. Waarschijnlijk zaten die vlakjes er vanaf het begin al op, maar die heb ik niet opgemerkt.

Na de vakantie teruggegaan, maar natuurlijk moest het nu opgestuurd worden. Na ruim 3 weken terug. De camera is bij ETB (Canon) geweest. Alles zou nu goed zijn, maar helaas was dat niet waar. Het is ze gelukt een nog veel grotere vlek te maken op een andere plek.

Ik weer terug en natuurlijk zouden ze hem weer op moeten sturen. Echter is mijn zoontje binnenkort jarig. Ik kon wachten met opsturen tot na z'n verjaardag. Echter vandaag wilde ik hem gebruiken en alles ziet er wat raar uit. Blijkt dat het hele matglas op de spiegel gevallen is. Alles zat al even zo in m'n fototas.

Waarschijnlijk hebben ze het niet goed vast gemaakt na het schoonmaken. Ik wil nu een nieuwe camera eisen, omdat ik niet weet wat er nu allemaal beschadigd is. Is dat een redelijke eis? Wat moet ik doen?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21

YellowCube

Wait...what?

3 weken om je matglas schoon te laten maken?

Echt, het zelf schoonmaken van je matglas is met een balg en kwastje zo gedaan en helemaal niet eng of gevaarlijk. Maargoed..dat is achteraf gepraat.

Ik denk dat je eis als onredelijk neergezet wordt.
Denk ook niet dat er zoveel beschadigd is. Ze zullen 'm waarschijnlijk terugzetten en daarmee is de kous af.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Dat is geen redelijke eis. Ze moeten je camera in een redelijke termijn repareren. Lukt ze dit niet, dan pas mag je eisen stellen. Uiteraard erg vervelend, maar het zijn ook maar mensen. Probeer anders je probleem voor te leggen bij ETB, het zijn hele vriendelijke mensen, die je echt wel willen helpen. Leg je verhaal uit net zoals hier, maar dan telefonisch. ETB zit in Rooseldaal, als je een beetje in de buurt woont kun je voorstellen om er een spoedreparatie van te maken. ETB zal naar mijn weten altijd kijken of dit lukt.

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:45

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Als je het matglas zelf niet durft terug te plaatsen en de camera schoon te maken, vraag een meer ervaren collega fotograaf in de buurt...
Of loop een goede fotozaak binnen...
Voor het normale schoonmaakwerk hoeft de camera echt niet opgestuurd te worden...

K70 + glas van 10 tot 300mm...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
PvH18 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:54:
Als je het matglas zelf niet durft terug te plaatsen en de camera schoon te maken, vraag een meer ervaren collega fotograaf in de buurt...
Of loop een goede fotozaak binnen...
Voor het normale schoonmaakwerk hoeft de camera echt niet opgestuurd te worden...
Het matglas in een 400d is geen ding wat officieel verwisselbaar is. Ik zou me niet wagen hier aan te komen bij de camera van een ander. Aangezien het geen user servicable part is is het loszitten garantiewerk. Dit advies acht ik daarom ook zeeeeeer onverstandig.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Heb de camera rechtstreeks bij ETB gebracht. Ze heeft er spoed van gemaakt voor zover dat iets betekend.

Ik ben benieuwd of het daarna wel goed is. :)

Verwijderd

martinweb.nl schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:25:
Heb de camera rechtstreeks bij ETB gebracht. Ze heeft er spoed van gemaakt voor zover dat iets betekend.

Ik ben benieuwd of het daarna wel goed is. :)
Spoed betekent bij ETB helemaal niks. Mijn Canon 400D lag daar stof te happen sinds 31 juli. Ik heb bijna elke dag gebeld of ze een indicatie konden geven wanneer de camera in behandeling genomen kon worden, maar steeds hetzelfde antwoord: "Nee, kunnen we niet zeggen."
Vanmorgen gebeld en zowaar, sinds vandaag is hij daadwerkelijk in behandeling. Hoera ! Nu maar hopen dat ze sneller in aktie zijn dan met wachten...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:59:
[...]

Spoed betekent bij ETB helemaal niks. Mijn Canon 400D lag daar stof te happen sinds 31 juli. Ik heb bijna elke dag gebeld of ze een indicatie konden geven wanneer de camera in behandeling genomen kon worden, maar steeds hetzelfde antwoord: "Nee, kunnen we niet zeggen."
Vanmorgen gebeld en zowaar, sinds vandaag is hij daadwerkelijk in behandeling. Hoera ! Nu maar hopen dat ze sneller in aktie zijn dan met wachten...
Dat vermoeden had ik al. Ach, je moet toch iets tegen je klant zeggen... ;) Het was jammer dat het geen stofjes waren, maar echt vlekjes. Stofjes blaas je nog wel weg en kom je vanzelf tegen op je spiegel of sensor.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Gelukkig heb ik nu de beschikking over een 30D. Denk dat ik de 400D verkoop als hij terug is. De 30D bevalt een stuk beter. De autofocus zit er veel minder vaak naast met m'n 50 mm wat toch erg handig is als ik m'n zoontje op de foto probeer te krijgen. :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

Sick Nick

Drop the top!

De autofocus uit de 30D en 400D zou toch precies hetzelfde moeten zijn? In de 350D zit nog wel een ander systeem (kruisvorm met 7 punten ipv ruitvorm met 9 punten).

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 09:26
Overigens kun je, zeker het eerste jaar, wel een vervangende camera eisen van de winkel terwijl die van jou in reparatie is. Dan kun je in tenminste de verjaardag fotograferen en dan zien ze zelf maar of dit nog te repareren is of dat er een en ander vervangen moet worden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Sick Nick schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:02:
De autofocus uit de 30D en 400D zou toch precies hetzelfde moeten zijn? In de 350D zit nog wel een ander systeem (kruisvorm met 7 punten ipv ruitvorm met 9 punten).
De camera meet inderdaad over 9 punten, zelfde als de 400D. Eerlijk gezegd weet ik niet eens de verschillen tussen de 400D en de 30D. Dat de autofocus er minder vaak naast zit viel mij op. Er vielen mij nog een paar dingen op, terwijl ik dacht dat ze technisch bijna hetzelfde zijn...
Jiriki schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:07:
Overigens kun je, zeker het eerste jaar, wel een vervangende camera eisen van de winkel terwijl die van jou in reparatie is. Dan kun je in tenminste de verjaardag fotograferen en dan zien ze zelf maar of dit nog te repareren is of dat er een en ander vervangen moet worden.
Dat is waar. Maar dan komen ze vast aan het een IXUS of zo, die kan ik zelf ook wel van bekende lenen. :) Ik weet niet of ze verplicht zijn iets gelijkwaardigs te regelen?

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Precies; de fotowinkel waar mijn D50 in reparatie was bood me in de tussentijd wel een redelijk goede digicam aan (ik dacht een Fuji o.i.d.), of een analoge spiegelreflex, maar een DSLR konden/wilden ze niet aan beginnen. Tja, ik snap het ergens wel, want dat kost ze gewoon echt teveel, maar aan de andere kant is het wel erg zuur als je in je eerste jaar je dure camera een (paar) maand(en) moet missen. Ik heb het uiteindelijk opgelost met een analoge SLR, maar het is toch wel heel anders...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

offtopic:
Naaah, het eerste half jaar mag je uitgaan van een defect bij aankoop. Maar om dan meteen een nieuwe te eisen? Eerst moet het probleem binnen een redelijke termijn opgelost worden. Maar wat is dan redelijk? Consumentenrecht spreekt van enkele weken. Natuurlijk mag je het altijd voorstellen, maar eisen? Het zijn ook maar mensen hè die daar staan!
Pagina: 1