[Ubuntu] Compileren van Mplayer met dvdnav support

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Ik wil Mplayer bouwen met dvdnav support zodat ik ook via mplayer dvd's kan kijken. Nu heb ik libdvdnav4 geinstalleerd en de sources van mplayer uitgecheckt. Via ./configure --help | grep dvdnav krijg ik:
--disable-dvdnav disable libdvdnav [autodetect]
--with-dvdnav-config=PATH path to dvdnav-config
Hieruit concludeer ik dat dvdnav automatisch gedetecteerd wordt. Echter, wanneer ik ./configure uitvoer dan vliegt over mijn scherm:
Checking for DVD support (libdvdnav) ... no
Vreemd, aangezien apt-cache show libdvdnav4 het volgende geeft:
Package: libdvdnav4
Priority: optional
Section: universe/libs
Installed-Size: 284
Maintainer: Ubuntu MOTU Developers <ubuntu-motu@lists.ubuntu.com>
Original-Maintainer: Philipp Matthias Hahn <pmhahn@debian.org>
Architecture: amd64
Source: libdvdnav
Version: 0.1.10-0.1
Depends: libc6 (>= 2.5-0ubuntu1)
Filename: pool/universe/libd/libdvdnav/libdvdnav4_0.1.10-0.1_amd64.deb
Size: 95816
MD5sum: 25874f9dabf1474f7973ca2d5faf8adc
SHA1: cbca216b4af8d7dbbfd428e4811ebce0d6ff7d33
SHA256: f616f55e2afbb6850e4176f0048a4798f87956ba9a654776d94fc73843097475
Description: The DVD navigation library
This is the DVD navigation library, which provides an interface
to the advanced features of DVDs, like menus, navigation, etc.
.
This package contains the libdvdnav runtime library.
Bugs: mailto:ubuntu-users@lists.ubuntu.com
Origin: Ubuntu
Hoe krijg ik Mplayer zover dat libdvdnav wel gedetecteerd wordt :? Ik zou het pad naar dvdnav-config op kunnen geven met --with-dvdnav-config, ware het niet dat ik dvdnav-config niet heb en niet kan vinden hoe ik die moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

libdvdnav-dev wel geinstalleerd? ;)

Verder kun je beter apt-get source mplayer doen, je krijgt dan de source van de mplayer package welke je met dbuild kunt compileren naar een .deb package, dat is een stuk netter dan zelf van alles compileren en een zooitje van de geïnstalleerde packages maken :)

[ Voor 79% gewijzigd door moto-moi op 12-08-2007 16:58 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
moto-moi schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:57:
libdvdnav-dev wel geinstalleerd? ;)

Verder kun je beter apt-get source mplayer doen, je krijgt dan de source van de mplayer package welke je met dbuild kunt compileren naar een .deb package, dat is een stuk netter dan zelf van alles compileren en een zooitje van de geïnstalleerde packages maken :)
libdvdnav-dev heb ik geinstalleerd, maar dat maakt niks uit. Heb nu ook het pad naar dvdnav-config opgegeven, maar nog steeds krijg ik een 'no' bij dvd support via libdvdnav.

Ik ben geen ervaren Ubuntu gebruiker. Wat is het verschil tussen zelf bouwen van source en installeren via checkinstall t.o.v. apt-get source <package>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Het is inmiddels gelukt. Alleen heb ik nu nog het probleem dat ik geen cursor of iets dergelijks in beeld krijg waardoor ik niet kan zien waar ik me bevind in het menu van de DVD. Dat is nogal onhandig.

Ik dacht mijn ideale oplossing gevonden te hebben voor het afspelen van DVD's inclusief in menu support in MythTV. Mijn interne player is er mee opgehouden om een of andere vage reden en geeft geen geluid meer. Iemand nog ideeen? Werkt dvdnav in Xine wel zoals het zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
rrrandy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:28:
Werkt dvdnav in Xine wel zoals het zou moeten?
Ik gebruik altijd totem-xine als ik dvd's wil kijken en dat werkt prima, ook met de menu's. Ik wissel overigens nog wel eens tussen totem-xine en totem-gstreamer. De ene variant doet dvd's goed, de andere niet. De ene variant speelt avi's zonder de audio out-of-sync te laten raken af en de andere weer niet. Het is ook altijd wat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rrrandy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:28:
Het is inmiddels gelukt. Alleen heb ik nu nog het probleem dat ik geen cursor of iets dergelijks in beeld krijg waardoor ik niet kan zien waar ik me bevind in het menu van de DVD. Dat is nogal onhandig.

Ik dacht mijn ideale oplossing gevonden te hebben voor het afspelen van DVD's inclusief in menu support in MythTV. Mijn interne player is er mee opgehouden om een of andere vage reden en geeft geen geluid meer. Iemand nog ideeen? Werkt dvdnav in Xine wel zoals het zou moeten?
Kan je uitleggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen, mij wil het niet lukken.
Pagina: 1