Toon posts:

Pc valt uit en start raar op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb daarnet het volgende probleem: Mijn pc viel uit toen ik aan het internetten was. Nu wilde ik hem weer aanzetten maar nu gaan de fans enzo wel aan maar het power lampje, het harddisk indicatie lampje en het lampje van de cd drive niet meer aan. Ook krijg ik niets te zien op mijn scherm.

Specs:

Asus P5N32-E SLI, E6600, 8800 GTX 768 mb, 2 gb 800 mhz kingston

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:56

Sebazzz

3dp

Power Spike?

Meet eens je voeding ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29

Onbekend

...

Misschien je voeding overleden?

Hoe warm is de koelplaat van je processor? Kan je die 5 seconden vasthouden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik me voeding meten?
Het is een Super Flower Aurora 700 watt

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net alles (videokaart, disk drive & hardeschijven van me moederbord afgehaald) en hij gaat niet piepen ofso dus ik neem aan dat me moederbord is doorgebrand.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:21:
Hoe kan ik me voeding meten?
Het is een Super Flower Aurora 700 watt
Klinkt niet als een A-merk. Zou kunnen dat ie overleden is en idd. wat hardware heeft meegenomen. Kun je onderdelen in een andere pc testen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Maar me voeding en alles werkt nog hé. Want hij krijgt wel stroom en al. Maar me moederbord is denk ik doorgebrand.

Verwijderd

Idd, probeer eens een andere voeding, en je vga kaart in een andere pc en/of een andere vga kaart in je eigen pc, 1 geheugen module en verder geen extra hardware zoals hdd;s, dvd branders etc.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
TS, het kan zijn dat je voeding niet volledig defect is, maar gewoon te weinig vermogen meer kan leveren om de boel aan te slingeren...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog ff proberen met 1 module ram. Maar ik denk toch moederbord want de power led enzo gaat ook niet meer aan.

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:44:
[...]
Klinkt niet als een A-merk. Zou kunnen dat ie overleden is en idd. wat hardware heeft meegenomen. Kun je onderdelen in een andere pc testen?
Super Flower geen A-merk? :Z
With the lid off, this PSU bears a strong resemblance to its Enermax and Topower brethren. Big chunky gold-anodised heat sink for the power semiconductors, very similar circuit board, quite good manufacturing quality. Get past the bright colours and you can see that this thing hasn't been put together by zillion dollar Japanese robots, but the soldering seems fine, no wires are stretched, and nothing's rattling around.

This "550 watt" PSU's power ratings break down pretty well, though it's not quite as beefy as its overall rating suggests. There's 28 amps for the +3.3 volt rail and 55 amps for +5V; the combined rating limit for these two rails is 275 watts. The +12V rail has a separate 22 amp rating, for another 264 watts, but the total rating for all three main power rails put together is only 530W.

To get right up to the full sticker rating you've got to include the other rails - the +5V standby rail and the -12V and -5V rails account for another 27 watts between them. The 470 watt Super Flower supply similarly falls slightly short of its rated power, if you don't include the low current rails.

But 530W (or 450W, for the "470W" unit) is still more than good enough. There are darn few computers that'll overstress these PSUs.
bron: http://dansdata.com/sfpsu.htm

ff voedinkje swappen en je weet het zeker

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:54:
Ik ga nog ff proberen met 1 module ram. Maar ik denk toch moederbord want de power led enzo gaat ook niet meer aan.
Dan zou het toch ook juist je voeding kunnen zijn?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:01:
[...]

Super Flower geen A-merk? :Z

[...]

bron: http://dansdata.com/sfpsu.htm

ff voedinkje swappen en je weet het zeker
''Klinkt als'' is een klein verschil met ''is geen'' ;) Dat ik er nooit van heb gehoord (hoewel ik bekend met PSU's) betekent niet automatisch dat het geen A-merk is, gelukkig.

Verwijderd

Topicstarter
FF duidelijk.. denken jullie nu wel of niet dat het een goede voeding is? Want ik snap het niet helemaal meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet een andere voeding eraan gezet naar hij doet er niet meer op. Dus ik denk toch MB? Het is allemaal nagel nieuw dus ik denk een fabrieksfout.
Pagina: 1