Toon posts:

1950 pro geeft zwart scherm nadat pc game is opgestart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb sinds een paar maanden een nieuwe x1950 pro club3b agp 256mb gdd3...

maar nadat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd doet hij het niet meer goed.
af en toe kan ik 15 min (soms is het al als ik de game opstart (level wordt geladen)) gamen en
daarna krijg ik een zwart scherm (soort van slaapstand) waar ik niet meer uit komt. ik hoor geen
piepjes en geen input werkt meer

als ik radio steam aan heb op dat moment gaat die nog even door maar stop die ook als de buffer op is

alle drivers heb ik nieuw gedownload en gecontroleerd

de nieuwe kaart moet ik met de voeding extra voeden mss dat daar een probleem mee is (lijkt me
eigenlijk niet want eerst deed hij het wel)
volgens mij is men voeding 300watt (dat zal ik nog een keertje moeten na kijken) maar dat zou

het probleem toch niet mogen zijn??

heeft iemand een idee wat het kan zijn??

bvd
dadono

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke drivers heb je allemaal geinstalleerd? Ook die voor het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
GigaByte S754 K8N nForce3 800F LAN 6usb is men moederbordje.. 150 chipset

wat is de makkelijkste manier om der achter te komen welke drivers der precies zijn geïnstalleerd?. ja idd noobie vraagje

ps ik draai windows xp voor als je dat ook nodig hebt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 17:05 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een 300 Watt voeding moet al van _zeer_ goede huize komen wil die je x1950Pro goed laten werken.
Als het dus geen A-merk is, dan ga ik er zeer zeker vanuit dat het dus aan je voeding ligt.
De klacht die je omschrijft komt er namelijk ook mee overeen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 18:57
Ik zou ook zeggen de voeding, maar hij geeft aan dat de computer het wel prima deed voor de herinstallatie.

Daar is dus wat raars mee aan de hand, maar toch zou ik gewoon een andere voeding kopen. Zowiezo, want 300 is écht te weinig. 450w wordt aanbevolen, maar met 350W A-merk zou je het moeten redden. Maar ik krijg (gezien je registratiedatum) niet echt de indruk dat je een degelijke voeding hebt. Die heb je namelijk alleen als je hem zelf hebt gekocht, elke andere computer is voorzien van een redelijke of slechte (sweex) voeding.

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 12-08-2007 20:05 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
ik ben men account kwijt dus ik heb me vandaag opnieuw moeten aanmelden...

ik heb men pc (half in elkaar gezet) bij een computer winkel dus het is geen standaard dell systeem ofzo

maar ik zal morgen eens even kijken wat voor voeding der precies in zit

• B-Bandit
Ok, maar als je de voeding echt had gekozen (op kwaliteit) zou je nog weten welk merk het was, gezien het feit dat het amper een half jaar terug is. Mijn gok is dus, dat jij gebruik maakt vd standaard case voeding. Of je hebt indertijd wellicht de goedkoopste voeding genomen die je maar vinden kon.

Overigens, al zou het een A-merk zijn, blijft het krap hoor.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc is al bijna 3 jaar oud .. een half jaartje geleden heb ik geprobeerd der nieuw leven in te blazen...

men voeding is de premier LC B300ATX

online al gevonden dat het niet de beste is:P

-------------------------

gelezen ergns op een forum dat men pc mss te warm wordt..

snel even speedfan geïnstalleerd en nou zie ik dat mijn "temp3" (geen idee wat het inhoud) 50 graden is

de rest is overigens max 35 graden (terwijl ik gewoon standaard xp draai zonder iets zwaars

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 18:09 ]

• B-Bandit
50 graden voor wat dan ook is niet echt superheet. Dus denk niet dat dat het is hoor. Zou toch echt een andere voeding pakken. Klapt ie nu niet, doet ie het later wel, en dan ben je meer kwijt dan alleen je videokaart ;)

Ik lees ook dat er niet echt veel op de 12V lijn zit, en die heb je nodig voor je videokaart. Zou echt een andere aanraden. Die videokaart vreet stroom namelijk. Heb zelf een metertje in mn kast, en sinds ik deze kaart heb, stijgt ie echt flink, voorheen deed ie dat niet (met een 6600GT, ook niet echt weinig verbruiker).

Verwijderd

Topicstarter
mss een rare vraag maar hoe weet jij wat er op mijn 12V lijn zit:p

als de 12V kabel dezelfde is als die in een hdd of dvd-speler gaat dan gebruik ik daarvoor een 12V (ik heb een verleng kabeltje)

momenteel zitten daaraan 2x hdd ,1x dvd brander en men videokaart.

ik heb helemaal tegenwoordig al vrij weinig verstand van pc hardware (nieuwste) laat staan een pc voeding. welke pc voeding raad je me aan? en welke moet ik al zeker niet pakken

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:23:
Je begrijpt hem verkeerd, hij bedoeld waarschijnlijk dat het amperage dat de 12 volt lijn van die voeding kan leveren niet bijzonder veel is. (wat ook te verwachten is van een 300 watt voeding).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:23:

als de 12V kabel dezelfde is als die in een hdd of dvd-speler gaat dan gebruik ik daarvoor een 12V (ik heb een verleng kabeltje)

momenteel zitten daaraan 2x hdd ,1x dvd brander en men videokaart.

ik heb helemaal tegenwoordig al vrij weinig verstand van pc hardware (nieuwste) laat staan een pc voeding. welke pc voeding raad je me aan? en welke moet ik al zeker niet pakken
Ik bedoelde inderdaad dat het amperage van je 12V lijn erg laag zal zijn. Ik heb zelf een coolermaster van 450W, en die levert bijvoorbeeld 22A op de 12V lijn, dat is overigens ook niet bijster veel, maar meer dan voldoende voor het systeem in m'n sig.

Had eerder ff snel gegoogled, en iemand anders had ff de zijkant van je voeding gepost, en daar stond onder andere dat je een 12V lijn hebt van 15A ;_ Dat is niet veel, zeker voor een voeding van een onbekend merk. Want mijn 22A is constant, maar kan bij hoge nood ook tot 34 leveren (piek), de premium zal dat niet kunnen. Maar genoeg daarover, ik denk dat je het beste je vraag over de voeding kan stellen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18. In de topicstart staat een lijst met voedingen die allemaal uitstekend presteren.

Ik ben zelf ooit gewoon voor 450W gegaan, ook ivm nieuwe videokaart, liever te veel dan te weinig. Maar je kan dus je vraag stellen, en wellicht is 400W al voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de informatie

ik zal jouw link een keertje rustig doorlezen en dan een nieuwe voeding aanschaffen

nogmaals bedankt voor alle informatie
Pagina: 1