[2003] folders and files not accessible (access denied)

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Ik heb hier een Win 203 standard (SP2) servertje staan waar voor ons interne netwerk oa de user files op staan.
Nu heb ik 2 dagen geleden een extra server role aangemaakt, ISS FTP. Dit omdat de vrouw graag vanuit haar werk thuis bestanden wil kunnen inzien en up/downloaden. Via FTP is dat dan wel aardig.

Nu kan ik echter in de map die ik gedeeld heb niets meer benaderen; ik zie de submappen wel maar ik mag ze (ook als admin..) niet meer openen; ik krijg een message box:
E:\userfiles\*** is not accessible. Access is denied.

Ik heb de betrokken serverrole verwijderd; al veel met maprechten zitten puzzelen maar helemaal niets helpt.

Ik hoop dat er hier iemand is die me iets verder kan helpen want ook m'n vriend google heeft me nog niets verder geholpen :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens in de Windows Clients FAQ gekeken onder het kopje 'Access Denied'? Belangrijk is om te weten dat je in Windows als administrator niet zomaar toegang hebt tot elke map - net zoals elke andere user moet je in de ACL staan om toegang te krijgen :)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
elevator schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:46:
Heb je al eens in de Windows Clients FAQ gekeken onder het kopje 'Access Denied'? Belangrijk is om te weten dat je in Windows als administrator niet zomaar toegang hebt tot elke map - net zoals elke andere user moet je in de ACL staan om toegang te krijgen :)
ok, dank je.
Als admin kan ik nu vrij eenvoudig overal weer bijkomen via de beschreven weg van Microsoft.
Het lukt me echter nog niet om de afzonderlijke users ook weer hun folders te laten beheren. Ik heb wel iedere user rechten gegeven over zijn mappen maar dat geeft geen resultaat. Ondertussen heb ik wel een noodmaatregel toegepast door als admin alle userfiles naar een andere plaats te zetten waar ze er wel bijkunnen..?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je geeft natuurlijk veel te weinig informatie, als je bijvoorbeeld zegt: "ik heb wel iedere user rechten gegeven" dan moet je ook wel vertellen welke rechten je ze hebt gegeven. Als je zegt dat het dan vervolgens niet lukt om hun rechten te beheren, moet je ook vertellen wat er dan niet lukt :)

Windows heeft een krachtig rechten systeem, en zolang je het niet volledig snapt ga je er gefrustreerd door raken, ik zou dan ook voorstellen voor je zelf om even goed te duiken in het hele rechten systeem van Windows :)