[Pages'08] Office 2007 import werkt

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb zojuist een vriend een tekst nalaten kijken en hij gebruikte Office 2007 in combinatie met de 'reviewing' functionaliteit. Ik moet zeggen dat zo'n Word bestand nagenoeg perfect wordt geïmporteerd! Erg mooi! De 'reviewing' functie is ook makkelijk te gebruiken. Stukken makkelijker dan in Word, daar ik raak altijd de weg kwijt. In eerder versie werd het niet ondersteund en moest je met de hand de pagina doorlopen en de teksten wijzigen. Dat hoeft nu niet meer _/-\o_

Heeft een van jullie deze nieuwe functionaliteit al eens uitgeprobeerd ? Ik vind het fijn werken en Pages is goed genoeg voor mij!

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 12-08-2007 15:24 ]

Verwijderd

Ben ook erg blij met de nieuwe Pages. Werkt heerlijk vind ik.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ben nu wel benieuwd wat je bedoelt met "nagenoeg perfect". Het zit m vaak in de details ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat mij vooral opvalt is dat heel iWork 08 kwalitatief erg sterk is, maar toch voor maar 79 euro over de toonbank gaat. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
Het is inderdaad een heerlijk product.
Ik vind het alleen jammer dat die namaak ribons er zo slecht uit zien. ben dat niet gewend van apple. Of ja, slecht, persoonlijk denk vind ik ze niet passen bij de rest. en te klein.

inno

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Persoonlijk is mijn ervaring met Pages '08 iets minder positief. Mijn ervaring komt redelijk overeen met de review van MacWorld. De ondersteuning van Excel documenten is in mijn optiek matig, maar dit kan natuurlijk in de loop van de tijd verbeteren.

De look en feeling van Pages en Keynote is wennen, maar ziet er geweldig uit.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Het is mij opgevallen dat met Pages the reflection option niet goed werkt (voor foto's) wanneer je het document exporteerd naar een word bestand en vervolgens bekijkt in word 2004.

Ik vind het prettig werken, vind het alleen echt niet handig dat je moet exporteren naar een word document ipv gewoon saven voordat je het document in word kan bekijken. Maar misschien ben ik gewoon een zeikert! :)

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik bedoel als je een Pages pagina exporteert naar Word en vervolgens wijzigen aanbrengt met de review functie in Word. Kan je het probleem hebben dat stukken van een header niet de stijl heeft. Verder is het volgens mij wel goed. Moet zeggen dat ik het niet echt supergoed bekeken heb. Zag er in het algemeen wel goed.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Het exporteren vanuit Numbers naar Excel is ook amper bruikbaar. Waar je in Numbers in één werkblad verschillende rasters kunt zetten is excel gelimiteerd tot 1 groot raster per werkblad. Het resultaat is dan dat al je rasters op nieuwe werkbladen gezet worden, het lettertype veel groter wordt gemaakt en ook grafieken amper bruikbaar zijn.

Het afdrukvoorbeeld van Numbers is ook maar vaag. Ik moet mijn werkblad volledig aanpassen om alles op één pagina te krijgen volgens Numbers, maar als ik dan naar pdf exporteer en wil afdrukken (op windows) dan is mijn document amper groter dan de helft van een A4. :s

Daartegenover staat wel dat Numbers een geweldig programma is, veel mooie opties en mogelijkheden om je documenten grafisch mooi af te werken. Al vind ik het aparte kadertje niet echt nuttig, als je het vergelijkt met Office 2007, die Ribbon is echt super en biedt zoveel verschillende opties bij 'the push of a button' terwijl het overzichtelijk blijft. Daar falen Pages en Numbers wel in.

Als je in Pages een tabel aanmaakt is het ook wel vrij bizar dat je moet dubbelklikken om erin te kunnen typen.
Ook het ontbreken van een padding optie in Numbers is vrij dom, je kan via margin de afstand wel aanpassen, maar dan doe je het tegelijk boven en links.

Vind het ook raar dat je in Keynote moet instellen op welke resolutie je een presentatie wilt tonen. Als je beamer maar 800*600 aankan en jij zet het op 1024*.. wat doet ie dan?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik gebruik Numbers alleen om simpele Excel documenten te bewerken uit te printen en vervolgens te e-mailen en/of faxen. Irritante Pearson Education en APress gebruiken allebei Excel sheets voor de wire transfer opdrachtvellen. Rete irritant. Hiervoor werkt Numbers prima...

Verwijderd

Yo ik ben ook super tevreden over de nieuwe iWork! Ik ga Pages misschien zelfs als vervanger van Word gebruiken (en dus niet alleen maar voor de opmaak ;) ). Alleen ik heb één probleempje in Numbers die ik niet kan oplossen tot nu toe: ik heb een simpel tabelletje van de dollar koers van een aantal dagen, nu wil ik een staaf-diagrammetje maken met langs de y-as een verdeling (0 tot en met bijv 1,5). Het enige wat ik nu krijg is 0 0 0 0 1 1 1 1 etc je snapt het al hij laat geen decimalen zien...Niet heel handig ik heb van alles geprobeerd..iemand anders al dit probleem gehad/opgelost?

btw. @zero-grav als je een hoger resolutie gebruikt dan je beamer dan resulteert dat in kleine (misschien) onleesbare lettertjes en verkleining van alles...probeer maar eens, andersom is ook niet altijd mooi natuurlijk...mooie is wel dat je achteraf vaak (niet altijd! afhankelijk van theme) dit formaat kunt aanpassen!

Verwijderd

Klinkt allemaal behoorlijk positief dus wellicht dat ik iWork 08 dan ook maar zal aanschaffen. Zijn keynote en pages ten opzichte van de vorige versie echt vele malen beter? Oftewel, is het de upgrade dubbel en dwars waard?

Ik ben namelijk behoorlijk ontevreden over iLife 08 (vooral vanwege iMovie(retards)) en wil die ervaring niet nog een keer hebben met iWork. Wat denken jullie?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 21:57
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:15:
Klinkt allemaal behoorlijk positief dus wellicht dat ik iWork 08 dan ook maar zal aanschaffen. Zijn keynote en pages ten opzichte van de vorige versie echt vele malen beter? Oftewel, is het de upgrade dubbel en dwars waard?

Ik ben namelijk behoorlijk ontevreden over iLife 08 (vooral vanwege iMovie(retards)) en wil die ervaring niet nog een keer hebben met iWork. Wat denken jullie?
Tip: je kunt ook een trial downloaden vanaf de site van Apple. Die werkt gedurende de eerste 30 dagen volledig en dan kun je kijken of het je bevalt. Na de 30 dagen wordt de functionaliteit beperkt tot alleen-lezen (tenzij je tegen die tijd een geldig serienummer in bezit hebt ;))

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:15:

Ik ben namelijk behoorlijk ontevreden over iLife 08 (vooral vanwege iMovie(retards))
Je weet dat de oude versie van iMovie te downloaden is van de Apple-site?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35:
[...]

Je weet dat de oude versie van iMovie te downloaden is van de Apple-site?
En dat de oude versie van iMovie gewoon beschikbaar blijft, alleen gemoved is naar een andere directory (volgens TUAW dan toch)?

Zoef

Verwijderd

Ik heb ook een map met de oude Imovie.
Maakt hij inderdaad zelf aan.
Verder ben ik nog niet tevreden over de import van word 2007 bestanden.
1 word bestand wil niet goed laden in pages. De layout wordt totaal verknald helaas. Verder werkt het erg lekker.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 11:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:06:
Verder ben ik nog niet tevreden over de import van word 2007 bestanden.
1 word bestand wil niet goed laden in pages. De layout wordt totaal verknald helaas. Verder werkt het erg lekker.
Maar maak je dan gebruik van een of ander exotisch word document waarvan de auteur helemaal los is gegaan of is het een standaard allerdaags word documentje? Iets exotisch wat niet wil openen maakt mij namelijk niet zoveel uit. Het gaat mij meer om zakelijke stukken die ik af en toe thuis wil lezen.

offtopic:
Ja, ik weet dat iMovie HD 6 blijft staan en gratis te downloaden is. Punt was meer dat een prima product(iMovie HD 6) was omgetoverd tot een onzinnig gedrocht(iMovie 08). Die teleurstelling wil ik voorkomen bij pages/keynote

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 02:10:
Het enige wat ik nu krijg is 0 0 0 0 1 1 1 1 etc je snapt het al hij laat geen decimalen zien...Niet heel handig ik heb van alles geprobeerd..iemand anders al dit probleem gehad/opgelost?
Als je de inspector opent, en het tabje cells pakt, kan je kiezen wat voor een format je cells moeten hebben, zet deze op numbers en je kan het aantal decimalen kiezen.

Ik zit zelf meer met de numpad punt, nu weet ik dat die in excel/numbers een komma wordt, maar heeft iedereen er last van dat numbers een komma negeerd 1,5 wordt 15 etc. ?

[ Voor 15% gewijzigd door Schalkie op 14-08-2007 11:38 ]

Verwijderd

Schalkie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:36:
Ik zit zelf meer met de numpad punt, nu weet ik dat die in excel/numbers een komma wordt, maar heeft iedereen er last van dat numbers een komma negeerd 1,5 wordt 15 etc. ?
Dat klinkt als een land instelling. Engelse getallen gebruiken de komma om duizendtallen te scheiden, daarin is dus 1,5 en 15 hetzelfde. Wellicht dat een punt dus wel werkt.

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:52:
[...]
Dat klinkt als een land instelling. Engelse getallen gebruiken de komma om duizendtallen te scheiden, daarin is dus 1,5 en 15 hetzelfde. Wellicht dat een punt dus wel werkt.
Ah kijk, bedankt voor de opheldering, staat inderdaad op Engels, ivm mijn studie die er aan zit te komen. Mag geen nederlands praten, dus ga er vanuit dat de formules diezelfde regeling gaan krijgen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.arnoklarenbeek.nl/images/got/waardeas-probleem.png

Hoi ik heb even een screendumpje gemaakt om mijn probleem op te helderen ter info: het minimum is 0 en het maximum is 1,5. Verder heb ik dus 10 stappen gebruikt. Als ik helder denk dan zou er dus een verdeling van 0,0 0,15 0,30 etc. tot en met 1,5 moeten zijn maar nee dus -> zie het plaatje....

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1251/1118573729_4a4f8149bf.jpg?v=0

gewoon standaart chart in pages 08. niks vreemds gedaan. (decimal op 2 gezet.)

inno

Verwijderd

Ah ik denk dat ik het snap, het is een probleem van komma's en punten. Engelse versie doet het kennelijk goed, Nederlandse versie (die komma versie) die doet het kennelijk niet goed. Best jammer maar het is denk ik een bugje... Kan iemand anders met een Nederlandse versie dit misschien bevestigen?
Pagina: 1