LCD TV wil geen goede resolutie pakken met vga

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 14:47

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ga vanavond met vrienden wat films kijken, erg leuk allemaal en dat kan prima op mijn 30" Targa LT 3020 LCD Televisie...

Nu heb ik alleen een probleem, de resolutie van de tv wil maar niet meewerken. Op internet heb ik gelezen dat de native resolutie 1280x768 is. Dit stel ik dus op mijn laptop -die met vga aangesloten is op mijn tv- in. Hierna krijg ik boven en onderin een grote rand op het scherm. Ik totaal verbaasd hoe dit kan. Uiteindelijk toen ik naar het info scherm op mijn OSD van mijn tv ging vertelt hij me dat de resolutie 1280x1024 is, terwijl het toch echt 768 is... Zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.ebudget.nl/DSC03657.JPG
Zie ook een zoom-in van het verhaal hierrr

Ook andere resoluties hebben of balken of zijn gewoon niet native zodat hij het uit/inrekt wat lelijk is.

Met een laptop die ik een 1,5 jaar terug had is het me destijds wel zonder problemen gelukt om hem native aan te sluiten... Nu met deze (en met een andere laptop die ik ook geprobeerd heb) wil het niet helaas.

Nu mijn vraag dus. Hoe komt het dat mijn tv niet wil meewerken en wie weet er een goede oplossing. Ik kon op het internet niet echt mensen vinden met hetzelfde probleem en veel andere informatie geeft google mij ook niet (dat is het nadeel van een b-merk tv vrees ik). :'(

Iemand die tips heeft, graag :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Vga kan die resolutie niet aan:) dat is mijn ervaring iedergeval....
vga kan max 1024x768 aan als het uigestuurd word op een laptop (of 1280x1024)
maar iedergeval geen breedbeeld resoluties

1337

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
ZandBak schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:23:
Wat raar, het lijkt me toch dat vga zulke resoluties zou moeten ondersteunen. Bij mijn weten heb ik het destijds ook op vga aangesloten (die laptop had ook geen dvi) en toen lukte het schijnbaar ook.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ZandBak schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:23:
dit is gewoon klinkklare lulkoek

ik heb zelf een monitor draaien op 19xx bij nogwat op werk (vga)
en thuis een htpc op 1360x768 draaien breedbeeld dus

Iperf

Verwijderd

Ik heb via VGA een resolutie van 1280x720p op mijn Loewe LCD scherm, maar dat komt omdat mijn lcd scherm 720p ondersteunt, die van jou denk ik niet?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:42:
Ik heb via VGA een resolutie van 1280x720p op mijn Loewe LCD scherm, maar dat komt omdat mijn lcd scherm 720p ondersteunt, die van jou denk ik niet?
tja, hij heeft geen HDMI en is niet HD-Ready. desondanks is mijn plan dus om er 720p op te spelen via mijn laptop als ik m netjes aansluit. Maarja, dat wil dus nog niet... 1280x720p kan ik tevens niet selecteren in mijn menu...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan met bepaalde tools eigen resoluties instellen.
Bijvoorbeeld rivatuner.

Hier mee kan je het wel voor elkaar krijgen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
geforce5_guy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:04:
Je kan met bepaalde tools eigen resoluties instellen.
Bijvoorbeeld rivatuner.

Hier mee kan je het wel voor elkaar krijgen.
Dat moet idd wel werken ja. Soms kunnen een paar reboots ook helpen. Ik heb een 32" Mirai op 1366x768 aan mijn laptop hangen. Toen ik het scherm voor het eerst aan deed kon ik die res niet instellen maar na een paar reboots wel.

Nu werkt het bij mij zo dat zodra de laptop in windows komt het laptop scherm uit gaat en hij alleen nog beeld geeft op de LCD TV. Dit werkt erg lekker met films kijken.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 10:57
Bij veel LCD televisies is de VGA poort intern aan de s-video aansluiting gekoppeld.
Aangezien deze niet hoger gaat dan 1024x768 zal de vga dat ook niet doen.

Zelf heb ik dit ook met mijn HD ready LCD tv. Deze heeft een nattive resolutie van 1366x768. Via hdmi krijg ik deze wel, maar via vga wil hij niet hoger dan 1024x768.
Pagina: 1