USB decoder tussen portable hdd en tv

Pagina: 1
Acties:

• odyon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-01 07:55
Ik vroeg mij af, sinds kort heb ik een maxtor 500 gb portable hdd, maar bestaat er zoiets (ik heb al flink zitten googlen maar kon het tot dusver niet vinden) als een usb connector, waarbij je aan de "ene kant" een usb drive of stick aansluit, en aan de andere kant tv-out hebt zitten (tulp, svideo of iets dergelijks).
Het apparaat beschikt zelf over usb-host functie en ook divx/mpeg/mp3 decoder. De bedoeling is om mijn portable hdd als mediacentre te gebruiken.
Er zijn uiteraard ook externe hdd casings beschikbaar, waar je een afstandbediening etc bij krijgt, en die dit dus doen, maar is er ook iets meer compacters, waar je dus je externe plug-n-play hdd op aansluit en deze direct wordt herkend en met een menu op je tv er doorheen kan browsen?

(het punt is een beetje dat ik een "mooie" dvd-speler van de Aldi heb, die wel divx etc ondersteund, maar deze herkend mijn maxtor 500gb schijf niet :/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bedoeld gewoon een kleine computer/pc zonder beeldscherm. maar dan compact
.... ik zou zo'n case kopen persoonlijk

maareuh heb je hem wel fat32 geformateerd ?

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 12-08-2007 15:27 ]

Iperf

• odyon
jup, is wel als fat geformateerd, maar had er 3 partities op gemaakt, dus dat zou die vervelend kunnen gaan vinden.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 16:31

Willem2

Ω is futile

Een media center op een USB stick? :) Leuk idee, maar dat bestaat volgens mij niet.

Denk toch dat je snel naar een mini-pc zit te kijken waar je je externe HDD op aansluit of zoiets wat jezelf al noemt. Sommige PMP's kunnen wel van mass storage devices lezen via usb en dat weergeven op hun eigen beeldschermpje of televisie.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58
Je zou een dvd speler met USb kunnen overwegen. Daar stop je gewoon een externe hdd aan en je kunt hem verder bedienen als een normale dvd speler. (en door je files browsen)

Ik heb zelf erg goede ervaringen met de philips 5000 serie (met USB en HDMI!) dingen kosten ongeveer 70 euro en werken perfect (heb al diverse xvid spelers hiervoor gehad.. :/)

• odyon
thnx razorhead (en anderen) voor de tip(s). Heb zelf al een aldi/medion dvd/divx speler die ook een usb-aansluiting heeft. Deze herkent helaas niet mijn hdd (zag op een ander topic dat meer mensen hier problemen mee hebben). Heb verschillende externe hdd-cases uit geprobeerd (lang leve geld terug binnen 14 dagen), maar zonder succes, waarschijnlijk waren de drives te groot...

Herkennen "modernere" dvd/divx/usb speler wel verschillende partities op een externe hdd, of gaat dat te ver? Anders wordt het misschien toch een pc'tje ernaast (met een windows-pci-boot-kaart ofzo :P )

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check this out :) http://www.littlepc.com/products.htm

wordt je niet vrolijk van de prijs maar ja het valt niet meer op :P

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 14-08-2007 20:55 ]

Iperf

• odyon
fish schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:53:
check this out :) http://www.littlepc.com/products.htm

wordt je niet vrolijk van de prijs maar ja het valt niet meer op :P
hm, ziet er wel schattig uit, dit soort little-pc's, maar denk dat het toch maar een external case gaat worden met video-decoder aan boord. Beetje irritant alleen, dat als ik mijn 500gb schijf uit zijn Maxtor case haal, de garantie daarvan verloopt. Maar ik neem aan, niet van de hdd zelf, toch?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
odyon schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:01:
[...]

hm, ziet er wel schattig uit, dit soort little-pc's, maar denk dat het toch maar een external case gaat worden met video-decoder aan boord. Beetje irritant alleen, dat als ik mijn 500gb schijf uit zijn Maxtor case haal, de garantie daarvan verloopt. Maar ik neem aan, niet van de hdd zelf, toch?
Je had beter meteen zoiets kunnen kopen; Freecom MP-35 Drive-In Kit (er zijn vele van die soort dingen btw) dan had je een relatief goedkope alle-in-één oplossing gehad.....
Pagina: 1