[SBS 2003] niet AD client kan niet internetten

Pagina: 1
Acties:

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 11:31
Ls,

Ik heb een SBS 2003 draaien met Exchange & MS SQL 2005.
Ik heb 2 clients die nog niet in de AD hangen.
Een vista-bak (waar ik lokaal admin ben) en een laptop van de zaak (waar ik geen rechten heb om wat te wijzigen (policy van de bedrijfs AD)).

Met de vista-bak kan ik doen wat ik wil, internetten, mail etc het werkt allemaal.
Maar op de laptop van de zaak, kan ik alleen VPN starten, en voor de verder rest niets. Ik kan geen webpagina openen, als hij in het netwerk hangt.
Haal ik de laptop uit het netwerk en hang ik deze direct aan een open verbinding, kan ik wel internetten.

Ik denk dat bovenstaande ligt aan een policy op mijn SBS server, alleen kan ik deze nergens vinden.
Hebben jullie een idee op dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt

MAdD

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 13:58
Wat zijn de ip instellingen van de client en de server? Draai je een proxy server?

• MAdD
pjaminon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:08:
Wat zijn de ip instellingen van de client en de server? Draai je een proxy server?
De server heeft als ip/dns/wins 192.168.16.2 (geen default gateway)
De client heeft als ip/dns/wins/df 192.168.16.20
Er draait geen proxy server (of dit moet buiten mij weten geinstalleerd staan op mijn server)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pjaminon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:08:
Als er SQL2005 op staat dan zou het een SBS2003 Enterprise Edition kunnen zijn.

Daar zit ook ISA2004 bij.
Lijkt me dus een kwestie van controleren of ISA inderdaad gebruikt wordt, en indien nodig de Firewall Client installeren op de PC.
Zonder krijg je inderdaad geen toegang met een default config :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAdD
alt-92 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:20:
[...]

Als er SQL2005 op staat dan zou het een SBS2003 Enterprise Edition kunnen zijn.

Daar zit ook ISA2004 bij.
Lijkt me dus een kwestie van controleren of ISA inderdaad gebruikt wordt, en indien nodig de Firewall Client installeren op de PC.
Zonder krijg je inderdaad geen toegang met een default config :)
Bedankt voor het antwoord. Ik heb een "oudere" versie van SBS liggen (waar SQL 2000 en ISA 200) bij zit.

Ik ga nu opzoek (al heb ik hem ergens liggen) naar ISA 2004 en deze ook maar installeren om dit probleem op te lossen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MAdD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:43:
[...]
Ik ga nu opzoek (al heb ik hem ergens liggen) naar ISA 2004 en deze ook maar installeren om dit probleem op te lossen
Nou, ik zou eerst maar eens controleren of ie al niet geinstalleerd is :)
Een domain client krijgt namelijk wel die Firewall Client via GPO geinstalleerd als je een PC via de wizard in het SBS domain zet, maar je standalone PCs missen dus de client.

Die kan je dan ook vanaf de share installeren natuurlijk....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAdD
alt-92 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

Nou, ik zou eerst maar eens controleren of ie al niet geinstalleerd is :)
Een domain client krijgt namelijk wel die Firewall Client via GPO geinstalleerd als je een PC via de wizard in het SBS domain zet, maar je standalone PCs missen dus de client.

Die kan je dan ook vanaf de share installeren natuurlijk....
Het probleem is opgelost. Het bleek dat er een policy op de laptop van de zaak is/was gezet, waardoor de DNS niet vrijgegeven werd.
Deze policy hebben ze verwijderd en alles werkt weer als een yekko

ps deze post kan gesloten worden

Pagina: 1