Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Wat zijn de ip instellingen van de client en de server? Draai je een proxy server?
De server heeft als ip/dns/wins 192.168.16.2 (geen default gateway)pjaminon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:08:
Wat zijn de ip instellingen van de client en de server? Draai je een proxy server?
De client heeft als ip/dns/wins/df 192.168.16.20
Er draait geen proxy server (of dit moet buiten mij weten geinstalleerd staan op mijn server)
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Als er SQL2005 op staat dan zou het een SBS2003 Enterprise Edition kunnen zijn.pjaminon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:08:
Daar zit ook ISA2004 bij.
Lijkt me dus een kwestie van controleren of ISA inderdaad gebruikt wordt, en indien nodig de Firewall Client installeren op de PC.
Zonder krijg je inderdaad geen toegang met een default config
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Bedankt voor het antwoord. Ik heb een "oudere" versie van SBS liggen (waar SQL 2000 en ISA 200) bij zit.alt-92 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:20:
[...]
Als er SQL2005 op staat dan zou het een SBS2003 Enterprise Edition kunnen zijn.
Daar zit ook ISA2004 bij.
Lijkt me dus een kwestie van controleren of ISA inderdaad gebruikt wordt, en indien nodig de Firewall Client installeren op de PC.
Zonder krijg je inderdaad geen toegang met een default config
Ik ga nu opzoek (al heb ik hem ergens liggen) naar ISA 2004 en deze ook maar installeren om dit probleem op te lossen
Nou, ik zou eerst maar eens controleren of ie al niet geinstalleerd isMAdD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:43:
[...]
Ik ga nu opzoek (al heb ik hem ergens liggen) naar ISA 2004 en deze ook maar installeren om dit probleem op te lossen
Een domain client krijgt namelijk wel die Firewall Client via GPO geinstalleerd als je een PC via de wizard in het SBS domain zet, maar je standalone PCs missen dus de client.
Die kan je dan ook vanaf de share installeren natuurlijk....
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het probleem is opgelost. Het bleek dat er een policy op de laptop van de zaak is/was gezet, waardoor de DNS niet vrijgegeven werd.alt-92 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:56:
[...]
Nou, ik zou eerst maar eens controleren of ie al niet geinstalleerd is
Een domain client krijgt namelijk wel die Firewall Client via GPO geinstalleerd als je een PC via de wizard in het SBS domain zet, maar je standalone PCs missen dus de client.
Die kan je dan ook vanaf de share installeren natuurlijk....
Deze policy hebben ze verwijderd en alles werkt weer als een yekko
ps deze post kan gesloten worden
Pagina: 1