Toon posts:

traag systeem, wel goede eigenschappen??

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

mijn pc werd wat traag en dacht hem maar eens opnieuw te installeren.
het opstarten van het gehele systeem duurt wel 5 minuten.

nu hebben we dat gedaan, maar helaas blijft erg traag.
er staat bijna nog niks op de pc. aan software of appl.

dit is mijn systeem.
pentium 4 - 3.2 ghz 1 gb
asus p4p800se (had hier ook al wat klachten over gelezen maar niet de mijne)
nvidea gforce fx 5600 videokaart 256 mb

nu draait het systeem op win xp pro met sp2. let wel na het installeren van sp2 begint het ook gelijk erg te vertragen.
heb de drivers voor zowel de videokaart als moederbord geupdate.
ik doe geen hele zware programma's.

ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. ben niet een expert dus houd daar rekening mee.
alvast bedankt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat is traag? Gaat het downloaden van films langzamer dan op je werk, of start de computer trager op dan die van de buurman?

Probeer eens duidelijker te maken wát er nu precies traag gaat.

Verwijderd

Topicstarter
net opstarten van het gehele systeem. duurt wel 5 minuten (staat zeer weinig in opstart menu)
het openen van webpagina's.

kortom de simpele dingen verlopen niet erg soepel.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er staat weinig in het opstartmenu? Je hebt ook gekeken in msconfig? Je komt daar via 'Start'->'Run'->'msconfig' en dan het op één na laatste tabblad. :)
En is het opstarten in Windows traag of juist vóór het Windows opstartscherm?

[ Voor 35% gewijzigd door _the_crow_ op 12-08-2007 15:09 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Wordt je CPU niet voor bijna 100% gebruikt door bijvoorbeeld een virus of spyware?

Via Ctrl-Alt-Delete en dan taakbeheer kun je het CPU gebruik controleren.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:43
http://www.hijackthis.nl/

als is gebruikt, om te kijken wat er allemaal moet laden ?

Verwijderd

Topicstarter
general, dat heb ik gecheck en is maar 2 %.
heb ik alleen internet in gebruik waarvan deze site.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
Mogelijke andere oorzaken van traagheid:

- harddisk die kapot aan het gaan is en daarom door Windows in PIO mode gezet is
- virusscanners en security suites (bijv. Norton Internet Security)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
@ the crow,
het scherm van de windowsvlag met de blauwe laad balk blijft wel goed anderhalve minuut staan.
om vervolgens pas door te gaan.
en in dat en laatste tabblad (msconfig) staat wel vrij veel. onder service bedoel je dan?
deze staan ook allemaal aangevinkt.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:27:
@ the crow,
het scherm van de windowsvlag met de blauwe laad balk blijft wel goed anderhalve minuut staan.
om vervolgens pas door te gaan.
en in dat en laatste tabblad (msconfig) staat wel vrij veel. onder service bedoel je dan?
deze staan ook allemaal aangevinkt.
Nee niet onder service. Onder startup. Ik had iets duidelijker moeten zijn.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
jah daar staan 12 regels waarvan allemaal aangevinkt?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Zitten daar dingen tussen die niet nodig zijn, uitzetten? Probeer ook de tips van andere mensen in dit topic. Bijvoorbeeld wat pinockio zegt:
pinockio schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:19:
Mogelijke andere oorzaken van traagheid:

- harddisk die kapot aan het gaan is en daarom door Windows in PIO mode gezet is
- virusscanners en security suites (bijv. Norton Internet Security)
We kunnen wel 1001 suggesties aandragen, maar een beetje eigen inzet zou niet misstaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er al een andere harde schijf aan gehad, maar ook hier merkte ik geen verschil,
ik zal als laatste mcAfee er eens gewoon af gooien dan nog eens kijken. maar nogmaals toen sp2 erop kwam werd het eigenlijk alleen maar erger.
en betreffende eigen inzet, ik heb al zoveel geprobeert, maar als leek durf je ook niet alles aan te pakken, toen verwees iemand me naar deze site, en dacht hier weten ze het mischien dan wel of kan ik meer te weten komen.
iemand vertelde me al eens mischien is je moederbord wel kapot, maar om nu zo even een ander moederbord te gaan kopen...

maar in ieder geval toch bedankt. :)

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik ben niet zo'n fan van deze oplossing, maar wanneer heb je Windows voor het laatst opnieuw geïnstaleerd?

offtopic:
Oeps, had je al gedaan :)

Ik zou bijna zeggen, download wat benchmark programmatjes om te kijken waar het aan ligt. Kijk met SuperPI of je CPU trager is dan vergelijkbare systemen, kijk met HDTune of je harde schijf de boosdoener is etc.

Je kunt ook bijvoorbeeld Sisoft Sandra downloaden, hier zul je waarschijnlijk in 1 test flink lager scoren dan een "vergelijkbaar" systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainmaker op 12-08-2007 18:48 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
Rainmaker schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:17:
Ik ben niet zo'n fan van deze oplossing, maar wanneer heb je Windows voor het laatst opnieuw geïnstaleerd?
net pas, toch? staat in de vijfde regel van zijn relaas.

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Heb je je kast + onderdelen al eens schoongeblazen? Gewoon met een bus perslucht of een compressortje. Ik heb het ooit eens gehad dat er teveel stof in de koeler van mijn videokaart zat waardoor het hele systeem langzamer liep (en ook langzamer opstartte). Na schoonblazen liep hij weer als een zonnetje!
Doe gelijk ook de andere onderdelen als voeding en processor!

• dion_b
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit lijkt duidelijk een softwareprobleem. Softwarevragen horen in Windows Clients.

Helaas voor jou hebben we ook daar een Beleid en daar voldoet dit topic evenmin aan als aan het beleid van dit subforum. Begin eens met voor jezelf je specs (hard- en software) op een rijtje te zetten, gebruikte drivers e.d. en daar eens mee te spelen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.