Toon posts:

DELL herinstallatie niet mogelijk door usb toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mede tweakers

Ik heb hier een DELL Dimension 3100 staan om opnieuw te installeren (na 3 jaar is dat wel eens nodig).

Ik heb een Windows XP cd die de cdkey van DELL accepteert (op een ander systeem getest). Voor de rest heeft de eigenaar geen cdroms meeleverd gekregen voor herinstallatie buiten de software voor de printer en het beeldscherm.

Het probleem is alsvolgt. Deze DELL pc heeft geen PS/2 connectors waardoor ik gebonden ben aan de USB desktop (Logitech Cordless) die zij hierbij gekocht hebben. Ik kan hiermee in de bios komen en navigeren, maar als ik Windows ga installeren en ik heb het scherm voor me waar ik de installatie daadwerkelijk kan starten...werkt het toetsenbord niet meer. Ik zie dat op een of andere manier de Windows installatie de usb poorten 'reset' (leds op de cradle voor Capslock e.d. gaan uit) waardoor niets meer herkend wordt en ik dus niet op ENTER kan duwen om de installatie te starten.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

- BIOS doorzocht naar een optie voor USB support. De enige optie rondom USB support staat reeds aan.
- Alle andere USB poorten op het systeem gebruikt, helaas niet de oplossing.
- Harde schijf in een testsysteem geplaatst om daar een kale XP installatie op uit te voeren. Nadat ik de schijf terugplaats in de DELL pc krijg ik al direct een blue screen bij booten.

Heeft een van jullie een idee hoe ik Windows opnieuw geinstalleerd krijg op deze bak?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Niet gewoon op een of andere manier batterij op, dat Windows veel meer van het toetsenbord eist?
En toevallig geen gewoon toetsenbord (met draad)? Geen idee of het toetsenbord bepaalde software vereist binnen Windows

Verwijderd

kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een mobo in elkaar draait die geen ps/2 en ook geen usb legacy support heeft :P

mgoe, anders een unattend installatie proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:48:
Niet gewoon op een of andere manier batterij op, dat Windows veel meer van het toetsenbord eist?
En toevallig geen gewoon toetsenbord (met draad)? Geen idee of het toetsenbord bepaalde software vereist binnen Windows
Meende eerst ook dat juist op dat moment keyboard leeg was, heb batterijen vervangen. Lost het probleem niet op.

• avdr2
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04-2021
Is wel het beste idee, dat laatste.
Tip: het blauwe scherm komt wsch doordat je IDEcontroller op de andere pc van een ander type is.
Oplossing: leen/koop een extra pci-IDEcontrollertje, sluit HD aan, doe in andere PC. Installeer. Daarna controller +HD naar de Dell.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:50:
kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een mobo in elkaar draait die geen ps/2 en ook geen usb legacy support heeft :P

mgoe, anders een unattend installatie proberen?
Ik ben al geen 'fan' van DELL, na zoiets helemaal niet meer.

Dit is misschien wel deoplossing, zal dan wel eerst zo'n installatie zelf ergens mee moeten maken. Denk dat ik die informatie wel op t.net kan vinden.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt toch na de eerste keer rebooten de schijf overplaatsen? Dan zijn de installatiebestanden gekopiëerd, en begin je met een grafische setup met muisondersteuning.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
avdr2 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:00:
Is wel het beste idee, dat laatste.
Tip: het blauwe scherm komt wsch doordat je IDEcontroller op de andere pc van een ander type is.
Oplossing: leen/koop een extra pci-IDEcontrollertje, sluit HD aan, doe in andere PC. Installeer. Daarna controller +HD naar de Dell.
Dat het daardoor komt snap ik, heb een controllertje hier liggen (met s-ata :)) ik denk dat ik dat eerst probeer.

Allemaal bedankt voor de de tips, ik heb 2 mogelijkheden die ik ga proberen, mocht het niet lukken dan meld ik mij wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:02:
Je kunt toch na de eerste keer rebooten de schijf overplaatsen? Dan zijn de installatiebestanden gekopiëerd, en begin je met een grafische setup met muisondersteuning.
Dat was dus wat ik wilde proberen en wat niet werkte (kreeg bij overplaatsen blue screen).

Verwijderd

Heb je de gebruiksaanwijzing al door genomen.
http://support.euro.dell....im3100/en/om/DD137A03.pdf

Verwijderd

Topicstarter
De unattended installatie werkt feilloos :)

Nogmaals bedankt.
Pagina: 1