bcm43-xx fwcutter

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
kIk heb pas ubuntu feisty geinstalleerd op mijn desktop, de installatie verliep zonder problemen, en alles werkt perfect - Op m'n draadloze PCI netwerkkaart na :s.

Deze kaart (belkin) is uitgerust met een broadcam 4300 chip en word standaard niet ondersteund in ubuntu.

Je zou hem kunnen laten werken door apt-get install bcm43xx-fwcutter te installeren, maar hier loopt het mis, tijdens het installeren moet hij een pakket ophalen van

boredklink.googlepages.com en hier zegt hij 404 not found.

Hoe kan ik dit pakket alsnog installeren?

MVG,

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ik heb meer succes gehad met de ndiswrapper package. Diegene die in Ubuntu zit werkte bij mij niet, ik heb hem rechtstreeks gedownload en handmatig geinstalleerd.

http://ndiswrapper.sourceforge.net

succes

Signature van nature

Verwijderd

Ik denk dat ubuntu de firmware drivers gekoppeld heeft aan het pakket. En dat die nu niet gevonden worden. Je kan die firmware dingen ook van de driver cd halen die bij de netwerkkaart zitten en die met die cutter uitlezen.

v.b.

cd /media/cdrom/Drivers/
bcm43xx-fwcutter -w /lib/firmware/ bcmwl5.sys

zekerweten doe ik dat natuurlijk niet...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
Jup, ik heb in mijn laptop een bcm4311, en deze kreeg ik ook niet aan de gang met fw-cutter. Beter probeer je idd even ndiswrapper. Niet moeilijk aan de gang te krijgen, en succes gegarandeerd :)

There is no replacement for displacement!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

Er is ook een .deb bestand met de de firmware. Deze is makkelijk te installeren, maar hij gaat maar tot 11mb/s.

stuur me een email als je die wilt, ik weet niet zeker of ik dat bestand hier zomaar neer kan zetten.

originele signatures zijn top!

Pagina: 1