targa schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 1.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229496

Topicstarter
hoi

ik heb een netwerkschijf Targa Databox NDAS 400 en ik kan nu de letter niet vinden waar in mijn data kan opslaan .

heb geinstaleerd via een netwerk

ondanks alles denk ik dat die goed is geinstaleerd

wie kan me helpen bv.d. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je een netwerkverbinding gemaakt? Heb je uberhaupt de documentatie gelezen? Want daar zal het toch wel in staan?

Zie ook Een netwerkstation aansluiten en loskoppelen in Windows XP

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 12-08-2007 13:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doorgaans heb je een extra progje nodig om te schijf te benaderen, of je kunt het ding benaderen via FTP oid. Ik weet niet precies hoe dat bij jou is, maar de kans dat je hem als 1 letter op je pc ziet is vrij klein natuurlijk, tenzij je hem eerst daaraan koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iéts meer informatie zou wel wenselijk zijn... "Denk dat die goed is geinstalleerd" is nou niet echt handig voor ons om het probleem te vinden.

Wát heb je ingesteld, en waarom pak je de handleiding er niet bij? Daar staat vast stap-voor-stap in beschreven wat je moet doen.

De schijf zal overigens niet via een letter, maar via een netwerkpad bereikbaar zijn. Dus \\DataBox\ ofzo.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja heb alles goed doorgelezen maar ondanks dat kan ik het gewoon niet vinden nor meer tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:33:
ja heb alles goed doorgelezen maar ondanks dat kan ik het gewoon niet vinden nor meer tips
Volgens mij hebben we al genoeg tips en links gegeven. Met mijn Een netwerkstation aansluiten en loskoppelen in Windows XP link kan je een eind komen. maar als je al niet eens weet hoe je NAS schijf heet, dan houdt het al snel op of niet?

Heb je dat ding uberhaupt geconfigureerd of heb je hem alleen aangesloten en kom je direct hier om hulp te vragen? Dit is geen helpdesk waar wij je problemen ala minute op gaan lossen. Eigen inzet is vereist, en dat tref ik bij jou absoluut niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:33:
Vanaf welk punt loop je nu vast. Ik ken deze specifieke netwerkhdd niet, maar ze werken doorgaans op dezelfde manier. Beschrijf eens stap voor stap wat je hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Het even opnieuw proberen? Iets meer informatie verschaffen? Even een linkje naar een website met het product, evt. zelfs documentatie ervan?

Mijn glazen bol geeft een error op t moment, dus er moet in ieder geval meer informatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een targa ndas 400

volgenshandleiding is hij al geformatteerd met het NTFS- bestandsysteem voor xp

en daarna alles doorlopen wat hand leiding heeft geschreven en tot dusver staat ook alles op pc ,

maar als ik dus nu de data naar die schijf wil schrijven dat weet ik niet waar ik die moet zoeken of hoe ik weet dat die schijf heet ,

terwijl in de handleiding staat vermeld dat het d.m.v een letten aangegeven zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

tozzke

aka tozzert

moet je die schijf niet een IP geven en daarna een netwerkschijf aanmaken op je PC (wijzend naar dàt IP)?

[ Voor 11% gewijzigd door tozzke op 12-08-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik weet het echt niet heb nu van alles al geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:04:
ik weet het echt niet heb nu van alles al geprobeert
Ok. Ik probeer het nog 1x aan je verstand te peuteren

1. Log in op je NAS
2. Kijk welke hostname en/of IP naam hij heeft
3. Maak via je webinterface een share aan, eventueel de hele schijf
4. Gebruik de link die ik al een aantal keer heb gegeven een netwerkschijf aan.

Toon zelf een beetje inzet want je lijkt echt niets te doen met de goedbedoelde adviezen die men je probeert te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21
Je moet een NAS vaak via UNC openen.

UNC = in Windows Verkenner
code:
1
\\<naam van je NAS device>
typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zit er geen software bij die je op je PC moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sorry hoor, maar als ik deze handleiding doorlees is het installeren van een netwerkschijf een eitje.

Software installeren, schijf in netwerk hangen, nieuwe device registreren en gaan. Daarna moet je de schijf "mounten" met de bijbehorende software, waarna Windows meldt dat 'ie een nieuw apparaat heeft gevonden.

Als jij nou eens begint met vertellen bij welke stap uit de manual het niet meer werkt. En "het werkt niet meer bij software installeren" is geen foutmelding. Vertel alles wat er misgaat, zoals "De setup werkt niet op Windows 98" of zo.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2007 14:11 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
he gunner jij heb makkelijk praten als ik er zo veel verstand van zou hebben als jou zou ik hier niet om hulp gevraagt hebben hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:11:
he gunner jij heb makkelijk praten als ik er zo veel verstand van zou hebben als jou zou ik hier niet om hulp gevraagt hebben hoor
Je hoeft hier geen verstand van te hebben, ik heb ook nog nooit een NAS-schijf aangesloten. Het is een kwestie van lezen, en wanneer het niet werkt: aangeven wát er misgaat, en wannéér dat misgaat.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je doet geen eens moeite om iets met onze tips te doen? Waarom moeten wij dan wel moeite doen om jij te helpen? Je geeft niet eens aan waarom onze tips niet werken. Je doet alles af met "doet het niet"

Op GoT verwachten we wel wat kennis van mensen die hier om hulp vragen, of op z'n minst inzet. Beide kan ik niet bij je aantreffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 12-08-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar doe dan tenminste wat met de hulp die aangeboden wordt.

Dus installeer die NAS software eens en probeer daar een nieuw device aan te melden. STaat allemaal in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja CodeCaster je hebt helemaal gelijk en zo heb ik dat ook gedaan het laatste is op nieuw opstarten en dat hoort ie het toch te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:14:
ja CodeCaster je hebt helemaal gelijk en zo heb ik dat ook gedaan het laatste is op nieuw opstarten en dat hoort ie het toch te doen ?
Ja. Maar WAT werkt er dan niet? Wij hebben helaas geen glazen bol dus dan zijn precieze errors wel makkelijk, of iig een precieze beschrijving van waar het fout gaat. Als we dat weten kunnen we je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:14:
Nee, dan hoort 'ie het helemaal nog niet te doen. De handleiding gaat nog 2 pagina's verder, en het begint met:
After you computer has restarted, you will see a new icon in the task bar with the title "NDAS Device Management" (see figure below).

Click with the left mouse button...
Kortom, voer nou eens stap-voor-stap uit wat er in die handleiding staat, en kom dan pas hier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk dat alles ook wel werkt alleen weet ik dus niet waar ik de data s heen kan schrijven

het is idd net of ik nog wat vergeten ben

en alles is er host naam ip dat staat et allemaal wel

ik heb ook tot op de laatste bladzijde ge daan wat er in staat en alles is zo gegaan zoals daar staat vermeld

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 229496 op 12-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:24:
ik denk dat alles ook wel werkt alleen weet ik dus niet waar ik de data s heen kan schrijven

het is idd net of ik nog wat vergeten ben

en alles is er host naam ip dat staat et allemaal wel
Als je een hostnaam en IP hebt dan kun je daar toch naar toe connecten en dan ben je er toch? Desnoods maak je een drivemapping aan naar die netwerkdrive als je per se een letter wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Afbeeldingslocatie: http://codecaster.nl/got/targandas400mount.png

Dat al gedaan? Daarna komt er namelijk een dialoog met "New Hardware Found", waarna de netwerkschijf als lokale schijf wordt herkend, er een schijfletter aan toegekend wordt en je naar de schijf kunt schrijven.

[ Voor 55% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat laatste is ook gebeurd

ook nieuwe hard ware gevonden

en dat staat ook wel in de taak balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wát staat in de taakbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nu staat er bij eigenschappen :

deactiveren van het DNSA apparaat zal de comminicatie tussen u systeem en apparaat beeindigen
het apparaat is nog altijd geregistreed op uw systeem .zo kunt u het apparaat op nieuw activeren
zonder op nieuw te registreren.

en dat vakje is aangeklikt , miss moetik op een of andere mannier registreren maar dan zeg ie dat dat apparaat al bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:41:
nu staat er bij eigenschappen :

deactiveren van het DNSA apparaat zal de comminicatie tussen u systeem en apparaat beeindigen
het apparaat is nog altijd geregistreed op uw systeem .zo kunt u het apparaat op nieuw activeren
zonder op nieuw te registreren.

en dat vakje is aangeklikt , miss moetik op een of andere mannier registreren maar dan zeg ie dat dat apparaat al bestaat
Je hoeft die drive maar 1 keer te registeren (dit idng werkt met dezelfde software als zo'n ding op m'n werk). Als je dat gedaan hebt kun je hem gewoon mounten of unmounten. Lukt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry wat is mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kijk 5 posts boven de jouwe. Kijk ook even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk eens naar dat progje om je drive mee te connecten en naar het plaatje dat CodeCaster ook al postte... beetje moeite om je eigen probleem op te lossen mag wel hoor, want het staat gewoon in je prog hoe je de drive kan mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat wat codecaster had verteld klopt ook wel en zo ver ben ik ook gekomen,

maar als je me nu nog wilt vertellen in welk prog staat hoe ik een schijf kan mounten dan val ik jullie niet meer lastig zit er al vanaf gister mee te klooien en vind het nu wel genoeg zo ik wil jullie bedankten voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:54:
dat wat codecaster had verteld klopt ook wel en zo ver ben ik ook gekomen,

maar als je me nu nog wilt vertellen in welk prog staat hoe ik een schijf kan mounten dan val ik jullie niet meer lastig zit er al vanaf gister mee te klooien en vind het nu wel genoeg zo ik wil jullie bedankten voor jullie hulp.
Afbeeldingslocatie: http://codecaster.nl/got/targandas400mount.png

Wat is hier niet duidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee dat is heel duidelijk en dat heb ik ook uitgevoerd is dat "mounten"

dan heb ik dat al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 229496 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:57:
nee dat is heel duidelijk en dat heb ik ook uitgevoerd is dat "mounten"

dan heb ik dat al gedaan
Dus is het probleem opgelost lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
was het maar zo als ik o mijn computer klik dan moet ik toch zien dat er iets nieuws bij is gekomen

bv die data schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat gebeurt er dan na het mounten van die schijf? Ging Windows een nieuwe S-ATA-controller installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CodeCaster schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:12:
Wat gebeurt er dan na het mounten van die schijf? Ging Windows een nieuwe S-ATA-controller installeren?
Mis ik iets hier? Ik meen dat de schijf via een netwerk benaderd moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en ja de schijf gaat over me router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gunner schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:13:
[...]

Mis ik iets hier? Ik meen dat de schijf via een netwerk benaderd moest worden?
Volgens de handleiding moet je een programma installeren, wat de schijf mount (het programma zoekt de schijf op het netwerk). Na het mounten wordt een virtuele S-ATA-controller geïnstalleerd, het programma regelt de netwerklaag. Windows ziet de netwerkschijf als S-ATA-schijf.

\/ \/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ah. Beetje omslachtig dus. Maar ideaal voor mensen die er wat minder kijk op hebben.

als ze de handleiding begrijpen tenminste

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 12-08-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mariolwd: Welkom op GoT..

Zoals je misschien al had gezien verwachten we hier nogal wat eigen inzet, en een behoorlijk stuk basiskennis. Het volgen van een handleiding behoort toch echt tot basiskennis.

Vooral na deze post: Terw_Dan in "targa schijf" zou het e.e.a. toch duidelijk moeten zijn..
Mounten is overigens het koppelen van een driveletter aan een bepaald device. In jou geval een netwerkschijf.
Als je de stappen hebt uitgevoerd van uit de documentatie, en je hebt op Mount Read/Write geklikt: Wat zie je dan in "Mijn Computer".. Daar zou dan toch echt een driveletter bijgekomen moeten zijn..

Hoe dan ook.. Lees de documentatie, volg deze en bij problemen neem je contant op met de helpdesk/supportdesk van Targa. GoT is niet je persoonlijke helpdesk.

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 12-08-2007 18:11 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.