Pc Veropen, maar nog upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Ik wil mijn pc gaan verkopen.
Ze draait nog altijd als een zonnetje, maar ik neem mijn 2x250GB schijven mee naar mijn nieuwe pc en de fan van de 6200 is bij een hoge toerental uit balans (denk ik) waardoor hij een irritant rrrrr geluid veroorzaakt.

Specs:
AMD 2600+ Xp Barton
Point of view 6200 128mb
Asus A7N8X-XE mobo
Twee dvd rewriters, floppy.
Acer 1751 tft scherm.

Wat is nu de beste optie, waardoor ik aan het einde de minste kosten kwijt ben.

Optie 1:
Een nieuwe schijf kopen (250GB Sata a 55 euro)
Een nieuwe videokaart kopen (Point of view 7300GT a 69,00 euro)
Totaal voor nieuwe onderdelen: 124 euro. Hierdoor stijgt de waarde, maar kan dit er uit denk je?

Optie 2:
Ik heb nog een 40GB schijf liggen, en ik kan ook voor (pak 'm beet) 30 euro (tweede hands) aan een 6200 komen.
Dan ben ik voor 30 euro klaar.

De grote vraag is nu, wat denk jij wat de beste optie is, waardoor ik dus het voordeligst uit ben.

Hoi!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Optie 3.
alle onderdelen los verkopen. Dat levert doorgaans meer op dan een complete pc.

enne, als reactie op je sign, al eens gekeken op www.interfacelift.com?

[ Voor 63% gewijzigd door TERW_DAN op 12-08-2007 13:27 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Optie 3 levert idd het meeste op, echter kost het ook weer wat meer moeite en tijd om alles kwijt te raken. Mocht je lekker vlot willen: Optie 2 nemen. Als men wil upgraden doen ze het maar lekker zelf. Jij krijgt toch amper iets terug voor een betere graka en HDD.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Optie 1 kan zeker niet uit. Eerstehands onderdelen kopen om een hogere tweedehands prijs te vangen gaat je geen winst opleveren.
Optie 2 zou eventueel nog kunnen als je geen zin hebt om -zoals Terw_Dan aangeeft- alle onderdelen apart te verkopen. Je zou de allergoedkoopste videokaart die je kunt krijgen kunnen nemen.

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:26:
Optie 3.
alle onderdelen los verkopen. Dat levert doorgaans meer op dan een complete pc.

enne, als reactie op je sign, al eens gekeken op www.interfacelift.com?
Goed idee, maar leveren losse onderdelen dan zoveel meer op (om die moeite van het verzenden etc er uit te krijgen) dan hem in één keer te verkopen?

Hoi!

Verwijderd

urnie538 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Goed idee, maar leveren losse onderdelen dan zoveel meer op (om die moeite van het verzenden etc er uit te krijgen) dan hem in één keer te verkopen?
yups, vraag niet waarom, maar het is zo.

misschien omdat mensen van een hele 2e hands pc toch niet alle onderdelen nodig hebben, en er dus niet te veel voor willen dokken. who knows.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

urnie538 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Ligt er een beetje aan. Zelf verkoop ik eigenlijk altidj alles los, simpelweg omdat je het met slim spelen gewoon flink wat meer kan oplevren. Maar dat hangt ook af van het spul dat je hebt, is dat erg geliefd dan is los verkopen beter (bijv DDR400 512MB reepjes), is het spul dat niemand los wil hebben, maar op zich nog best aardig is, verkoop het dan gewoon in 1 keer (bijv een S423 P4).

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:49:
[...]

Ligt er een beetje aan. Zelf verkoop ik eigenlijk altidj alles los, simpelweg omdat je het met slim spelen gewoon flink wat meer kan oplevren. Maar dat hangt ook af van het spul dat je hebt, is dat erg geliefd dan is los verkopen beter (bijv DDR400 512MB reepjes), is het spul dat niemand los wil hebben, maar op zich nog best aardig is, verkoop het dan gewoon in 1 keer (bijv een S423 P4).
Ik heb inderdaad twee DDR400 512MB reepjes, maar wat geeft iemand nog voor een Socket A mobo of een dvd brander? Ik denk dat de Athlon 2600+ en het geheugen nog het meest waardevolle is uit de hele kast (en natuurlijk de Acer 1751AS), ik ga eens kijken voor welke bedragen die onderdelen in de V&A worden aangeboden.

Edit: Thanks voor jullie replies!

Hoi!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

urnie538 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Ik heb inderdaad twee DDR400 512MB reepjes, maar wat geeft iemand nog voor een Socket A mobo of een dvd brander? Ik denk dat de Athlon 2600+ en het geheugen nog het meest waardevolle is uit de hele kast (en natuurlijk de Acer 1751AS), ik ga eens kijken voor welke bedragen die onderdelen in de V&A worden aangeboden.

Edit: Thanks voor jullie replies!
Socket A borden zijn nog vrij geliefd, het zijn namelijk nog vrij aardige plankjes voor een budgetsysteempje of gewoon een bak die niet zo heel veel vereist en ze beginnen schaars te worden. Nieuw vind je ze bijna niet meer en als iemand een leuke A-XP heeft staan maar het bord kapot is, dan krijg je hem goed verkocht. Zeker gezien het om een Nforce2 plankje gaat.

Het scherm moet je sowieso los verkopen, dat levert altijd meer op.

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Is deze post niet tegen de regels? Als dat zo is wel raar dan, want nu zie je moderators die normaalgesproken dit soort vragenlijstjes op slot zetten zelfs reageren en advies geven.

[ Voor 68% gewijzigd door mhpwolf op 12-08-2007 20:42 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Opzich is dit een post waar gewoon goed medewerking aan wordt gegeven lijkt mij. De specs staan er keurig, samen met een nette vraag en de zelfbedachte opties. Het is niet zoiets van:

Hallo, ik wil me systeem verkopuh, wat is het beste: Nieuwe hdd + graka halen of 2e hands? Groeten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mhpwolf schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:07:
Is deze post niet tegen de regels? Als dat zo is wel raar dan, want nu zie je moderators die normaalgesproken dit soort vragenlijstjes op slot zetten zelfs reageren en advies geven.
Waar zie jij in dit topic een moderator?

• mhpwolf
Terw_Dan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:56:
[...]

Waar zie jij in dit topic een moderator?
Ik dacht dat het moderators waren maar er zitten gasten bij die topics op slot zetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mhpwolf schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

Ik dacht dat het moderators waren maar er zitten gasten bij die topics op slot zetten.
Ja, dat zijn moderators (modjes). Maar die hebben een rode naam zodat ze herkenbaar zijn.

• mhpwolf
GremliN-Online schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:
Opzich is dit een post waar gewoon goed medewerking aan wordt gegeven lijkt mij. De specs staan er keurig, samen met een nette vraag en de zelfbedachte opties. Het is niet zoiets van:

Hallo, ik wil me systeem verkopuh, wat is het beste: Nieuwe hdd + graka halen of 2e hands? Groeten.
Ik heb vele betere topics dan deze gezien, waarbij gasten er blijkbaar best lang over hebben gedaan die zonder pardon op slot werden gezet.

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
@mhpwolf: Volgens mij is dit niet de juiste plek om je frustratie te gaan uitten omdat 5 van de 6 door jou gestartte topics op slot zijn gegaan.

Zullen we even on-topic blijven :*).

Ik wist niet dat Socket A borden nog zo geliefd waren. Maar zoals je (Terw_Dan) zegt, worden ze steeds schaarser.

Nou, uit de V&A kan ik opmaken dat ik inderdaad meer terugkrijg als ik de onderdelen los verkoop (zoals verwacht), maar dan zit ik dus ook met het verzenden (anti-statisch zakjes,schokvrij, en natuurlijk de kans dat iets kapot aan komt). Hoe bang moet ik zijn voor schade als ik de artikelen goed verpak?

Optie 1 gaat dus sowieso afvallen, aangezien ik het dus de investering niet waard is.

Hoi!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

urnie538 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:16:
Ik wist niet dat Socket A borden nog zo geliefd waren. Maar zoals je (Terw_Dan) zegt, worden ze steeds schaarser.
Tja, het blijft natuurlijk geluk hebben, maar ik denk dat je een socket A plank nog wel kwijt raakt. Een losse 2600+ ook nog wel, gezien die nog vrij snel zijn en mensen ze nog wel willen gebruiken als upgrade.

Socket A spul is overigens bij de Fokkers vrij geliefd, dus probeer het eens in V&A op dat forum.
Nou, uit de V&A kan ik opmaken dat ik inderdaad meer terugkrijg als ik de onderdelen los verkoop (zoals verwacht), maar dan zit ik dus ook met het verzenden (anti-statisch zakjes,schokvrij, en natuurlijk de kans dat iets kapot aan komt). Hoe bang moet ik zijn voor schade als ik de artikelen goed verpak?
Goed verpakken en er gebeurd niets, ik heb vele honderden items al verstuurd en het is altijd goed gegaan. Dus daar zou ik me echt geen zorgen om gaan maken.
Pagina: 1