Toon posts:

striker extreme start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Onlangs heb ik een nieuwe pc in onderdelen gekocht. En ben gisteren rustig begonnen met inbouwen. Nadat ik alles twee keer gecontroleerd had heb ik het spul aangesloten en de boel opgestart. Tot mijn verbazing gebeurde er vrij weinig. Alle fans gaan draaien ik zie de display achter op mijn moederbord werken en verder gebeurd er niets. Er verschijnt niets op mijn monitor.

Het gaat hier om het volgende:

Asus striker extreme
Intel quadcore q6600
2x 1gb geil blackdragon geheugen cl4 2,4 volt
seagate 500gb sata2 hdd
asus 8800gts 640mb versie
samsung 20x20 dvd+/- brander serialata
coolermaster 550 watt voeding nvidia sli ready
LG L226WTQ monitor

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/4807/dsc00713po4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/8231/dsc00712gi5.th.jpg

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat in mijn mogelijkheden ligt.

Geheugen eruit en stuk voor stuk in iedere bank geprobeerd. Processor eruit gehaald en nagekeken ook de voet is goed bekeken. Niks mis mee.

Moederbord eruitgehaald en gekeken of er per ongeluk een pilaartje in mijn kast teveel of verkeerd zat en dat is ook niet het geval.

Monitor hangt nu aan mijn oude pc en daar werkt ie fantastisch

Alles los gekoppeld van het bord hdd, dvd, endergelijke.

Ik heb het forum aardig gelezen en het enigste wat ik tegenkom is dat er eerst ander geheugen in zou moeten en dan het voltage verhogen en dan pas mijn modules erin stoppen?

Ik heb er ook maar 2 fototjes bijgedaan.

Wie kan mij hier mee helpen?

Mvg Michiel

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hij maakt dus geen contact met de behuizing? Wat je zou kunnen doen is de moederbord samen met de voeding op een houten / rubberen ondergrond te plaatsen en dan op te starten. Als je dan allemaal piepjes hoort dan weet je dat je moederbord het doet. Dan zou je stap voor stap alles moeten toevoegen.

Hou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er iig wel eventjes bij :)

Wauw, een sig!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 14:50
Geeft het systeem piepjes of een foutmelding op het display als je zonder videokaart of geheugen opstart?
Ik had eens een zelfde soort probleem waarbij hij ook totaal geen piepjes gaf, bleek gewoon een defect moederbord. Na een ander moederbord te hebben gehaald deed hij het systeem het weer perfect.

SRK35ZS-W

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

wat ik wel eens gehad heb is dat de "Aan-uit/reset-knop" stekkertjes verkeerd waren aangesloten gaf hetzelfde effect. (fans aan verder niets) Heb je die al eens goed nagekeken?
maar volgens mij is gewoon je moederbord stuk

[ Voor 5% gewijzigd door Kwastie op 12-08-2007 12:26 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Jan-Jo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09-2012
Ik denk dat je zelf al je vraag hebt beantwoord,ik heb ook sinds een paar dagen de stiker extreme omdat mijn p35-dq6 is overleden :(.
Bij de pc boer werd mij gelijk aangeraden eerst op te starten met 1 reepje geheugen erin wat op standaard waardes werkt van 1.8V,dit heb ik gedaan.
Pc starte netjes op,voltage verhoogt naar 2.2V want daar lopen mijn corsair dominators op.
Instellingen opgeslagen,reboot en tijdens reboot heb ik mijn pc uitgezet,stroom eraf geheugen erin en loopt als een trein ;)

Verwijderd

Jan-Jo schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:28:
Ik denk dat je zelf al je vraag hebt beantwoord,ik heb ook sinds een paar dagen de stiker extreme omdat mijn p35-dq6 is overleden :(.
Bij de pc boer werd mij gelijk aangeraden eerst op te starten met 1 reepje geheugen erin wat op standaard waardes werkt van 1.8V,dit heb ik gedaan.
Pc starte netjes op,voltage verhoogt naar 2.2V want daar lopen mijn corsair dominators op.
Instellingen opgeslagen,reboot en tijdens reboot heb ik mijn pc uitgezet,stroom eraf geheugen erin en loopt als een trein ;)
Lees nou eens zijn topicstart goed door. Hij heeft die optie al geprobeerd maar krijgt geen beeld, dus kan moeilijk in de bios komen 8)7

Als ik jou was zal ik een lokale pc-zaak opzoeken, en even langs gaan. Vragen of zij het systeem werkend kunnen krijgen (en wel eerst een prijsopgave vragen) er zitten 'naaiers' bij.

Verwijderd

Topicstarter
Moet er wel even bij zeggen dat ik geen ander geheugen hier heb dus heb het niet geprobeerd. Ik hoor ook geen piepjes

@ outerspace heb het los al geprobeerd. Wat ik nog niet heb gedaan is iets eruit laten. Zal dat gelijk even proberen.

@ kwastie ik heb ook de draadjes van de reset en powerknop en dergelijke los gehad en dit maakte niets uit.

• Jan-Jo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09-2012
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:35:
[...]

Lees nou eens zijn topicstart goed door. Hij heeft die optie al geprobeerd maar krijgt geen beeld, dus kan moeilijk in de bios komen 8)7

Als ik jou was zal ik een lokale pc-zaak opzoeken, en even langs gaan. Vragen of zij het systeem werkend kunnen krijgen (en wel eerst een prijsopgave vragen) er zitten 'naaiers' bij.
Ik denk dat je zelf eens moet leren lezen,ik raad hem aan om een cheapass reepje ddr2 erin te proppen wat op 1.8V werkt,en als hij dan wel beeld krijgt wat de volgende stappen zijn.
Ik zie niet ergens staan dat hij dat heeft geprobeerd :?
}:O

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
als je de spanning op het moederboard er op zet gaat het systeem led branden of staat hij te knipperen?.
want ik had het zelfde met mijn p5n32-e sli toen stond het syteem led alleen maar te knipperen toen bleek later dat een usb aansluiten verkeerd aangesluiten was en toen ik hem los maakte ging hij wel gewoon aan met beeld er bij.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het systeem geprobeerd te starten zonder geheugen en of videokaart en dan piept ie niet en het display geeft cpu init aan. Maar dat doet ie met alles erin ook gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is mijn mobo gewoon niet goed??? Als dat zo is gaat ie morgen gelijk terug naar de winkel. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even bij een vriend een reepje corsair geheugen wezen halen wat gewoon op 1,8 volt werkt.Die er in geprikt en helaas doet ie nog niks. Ook even mijn videokaart meegenomen naar hem en die werkt netjes zoals het hoort.

Ga zo maar het bord maar uit de kast trekken en het morgen terug brengen.

Wat me net ineens opviel is dat het wel een rma bord lijkt. Het serienr is niet het officiele nummer op de sticker en er is een klein mycom stickertje op de bovenkant van de doos geplakt met het serienr van mijn plank??? :? :? :?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 23:39

Zjemm

...

klinkt idd als een rma/of eerder gebruikte plank. zou er netjes mee terug gaan.

opensecure.nl

• BartozV
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 21:44
Heb bijna hetzelfde bord als de Striker Extreme sinds vorige week, namelijk de p5n32-e sli Plus. Als je onder het stickertje kijkt wat op heb mobo geplakt is tussen de PCI-sloten, staat er op de print 'Striker Extreme' gedrukt :P Scheelde me €100,- t.o.v. de Striker... Alleen heb ik geen e-SATA, geen post-biosdisplay en geen reset+powerbuttons onboard. Oja, de heatpipes zijn ook net iets anders. Zie ook hier: http://www.legionhardware.com/document.php?id=616

Maar over jou probleem: mijn PC bootte ook niet de 1e keer. Had namelijk 2 soorten geheugen eringestoken. Ben ook eerst een uur aan het lospluggen geweest om te kijken of het niet aan USB-bekabeling / IDE / whatever zou liggen. Uiteindelijk 2 van de 4x512 mem's eruit getrokken, bootte meteen :D Om zeker te zijn of het nou echt aan het geheugen lag wat ik er net had uitgetrokken, heb ik ze gewisseld met het werkende geheugen.... En PC bootte weer niet. Bij mij lag het dus weldegelijk aan het geheugen. Jammer, want nou heb ik zolang maar 1GB erin gedaan en moet ik op zoek naar nieuw geheugen waar ik budgettair niet op gerekend had.
De repen waar mijn bord wel mee boot zijn van A-data: Vistesta DDR2 667, die had ik namelijk nog liggen. Die dus niet werken op mijn bord zijn de reepjes van LD: LD2AMGA0802897 DDR2 512MB 667. Toch raar...

Verwijderd

Topicstarter
Zo vandaag bord terug gebracht bij de winkel. Sorry meneer maar dit is echt geen rma.

Hoop gezeik tot er iemand van de tech dienst zich ermee ging bemoeien. En wat blijkt het is een bord van iemand anders die hem ingeleverd had wegens defect. |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Maargoed ze hadden helaas geen striker meer op voorraad dus nu moet ik tot eind van de week wachten en dan gaan we poging 2 maar doen. :X

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 14:50
Hmm, wel vervelend dat ze van hun fout jouw probleem proberen te maken. Hopen dat bord nummer 2 snel zal komen en meer succes zal geven :)

SRK35ZS-W

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 23:39

Zjemm

...

hehe, kijk dat zei ik dus al...een rma plank, of in dit geval een gebruikte defecte. nou iig krijg je een nieuwe dus het komt wel goed. suc6

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zo net mijn nieuwe plankje opgehaald :*) driedubbel gecontrolleerd of het een nieuwe is. :P Ga vanavond op mijn gemakje proberen of deze het wel doet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu net bezig met installeren van vista en alles werkt ok.

Alleen zag net dat mijn cpu maar op 800 mhz loopt. Zo maar even in mijn bios veranderen. Iig bedankt voor jullie reactie's en behulpzaamheid. ;) :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 07:11 ]

Pagina: 1