Nikon D80 kopen in de states

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kogel is door de kerk, mijn spaarvarken heb ik kapot geslagen ik ga een SLR kopen en wel de Nikon D80 met 18-135mm lens.

Nu kost dat hier aardig wat geld maar op onderstaande overzicht zien jullie dat het in de USA goedkoper is... veel goedkoper...

wat zijn jullie ervaringen hiermee?

UV & Circular Polarizer Filter Kit $169.00
Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G ED-IF AF-S DX Zoom $236.00
Nikon D80 (Camera Body) $693.00

Total: $1,098.00 = €802.98

http://www.preferredphoto.com/

Verwijderd

+ shipping + worldwide service.

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan nog is het toch veel goedkoper dan in Nederland?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 17:19
De vraag die ik dan wil stellen, hoe zit het met de service. Verloopt die via NIKON nl, of moet je de camera in probleem situaties naar verkoop punt versturen. Wat zijn daarnaast de inmport kosten?

Hier in NL kost hij bij koopdigitaal.nl € 1025. Vraag me af hoeveel goedkoper het is.

[ Voor 18% gewijzigd door Lumics op 12-08-2007 03:09 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Jedi Geub schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 03:04:
Invoerrechten

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Jedi Geub schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 03:04:
En als men het pakje er toevallig uit pikt?
Invoerrechten, belasting enzo....

Kanarie was iets sneller....

[ Voor 8% gewijzigd door Hexley op 12-08-2007 03:10 . Reden: Kanarie was iets sneller.... ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Service? Nou, neem een dikke zwarte stift, til je shirt op...........

Lenzen zou ik zeker overwegen om mee te laten nemen, een camera niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Je moet in ieder geval 19% BTW betalen.

Of je invoerrechten moet betalen weet ik niet. Voor laptops heb ik mij laten vertellen dat je geen invoerrechten moet betalen.

• AresHonda
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
In voer rechter zijn meer hoor das 28 prosent... dus over weeg dat maar als je pannen met dat ding krijg. suc6

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:40

Ankh

|true

tis nikon, dus als je garantie nodig hebt ben je screwed hier in NL willen / hoeven ze je niet te helpen. Oftewel je moet hem dan op sturen naar amerika...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Ankh schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:59:
tis nikon, dus als je garantie nodig hebt ben je screwed hier in NL willen / hoeven ze je niet te helpen. Oftewel je moet hem dan op sturen naar amerika...
ik dacht dat een bedrijf wettelijk verplicht is 1 jaar garantie te bieden ongeacht waar hun product vandaan komt. (eat this canon!). Zijn wel bedrijven die er moeilijk over doen. Bijv Sony, na veel zeuren accepteren ze het wel maar het gebeurd nog al eens dat onderdelen net iets anders zijn dan hier, bijv een lcd schermpje dat van een andere fabrikant komt ofzo. Op het moment dat die bijv kapot is hebben ze die bij de repaservice hier niet liggen en dan begint het gedonder....

Nu weet ik niet of de Nikon's 100% identiek zijn in de gebruikte onderdelen. Sony Ixus cameras zijn dat dus bijvoorbeeld niet (lcd van andere fabrikant).

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:51:
[...]

Je moet in ieder geval 19% BTW betalen.

Of je invoerrechten moet betalen weet ik niet. Voor laptops heb ik mij laten vertellen dat je geen invoerrechten moet betalen.
Dat weet de belastingdienst zelf ook niet meer, vroeger stond er een tabelletje op de site met diverse invoerrechten, computerspul had geen invoerrechten maar camera's en spijkerbroeken wel. Misschien is het wel veranderd maar ze blinken uit in onduidelijkheid.
Pakjes uit de states worden erg vaak onderzocht, zelfs mijn contactlenzen waren niet veilig meer :(

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

Barrycade

Through the...

Als je toch goedkoop wil, zou ik die polarisatie en UV daar niet kopen. Bij de bekende shop in Hong Kong kost dat setje van Hoya (Digital Pro 1) maximaal $90,-- dus +/- 60 euro inclusief shipping.

Zoals hierboven al een aantal keer genoemd: service heb je niet op je body. Exemplaren uit de US hebben US en Canada service only, dus stuk in NL -> dokken voor de reparatie.

Lenzen hebben worldwide garanty dus die zou je eventueel in het buitenland kunnen kopen maar ik zou een kitlens niet in het buitenland kopen. Dat scheelt te weinig om interessant te zijn.
(Ik zou trouwens ook voor de 18-70 gaan dan en niet voor de 18-135, maar das een andere discussie).

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
thefox154 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:25:
[...]
Nu weet ik niet of de Nikon's 100% identiek zijn in de gebruikte onderdelen. Sony Ixus cameras zijn dat dus bijvoorbeeld niet (lcd van andere fabrikant).
Van Canon misschien ( Sony Ixus?) ;).

Verwijderd

Ik zit aan het zelfde te denken als de topic starter maar mijn situatie is lichtelijk anders.
Ik woon in Amerika (Texas) vanwege mijn stage. Na 3 weken hier gewoond te hebben, is mijn vorige kamera overleden (Minolta Dimage 7i). Reparatie kostte meer dan hij waard was, dus na een tijdje te hebben gespeelt met mijn broertjes D50 besloten om ook voor een DSLR te gaan. De D80 lijkt mij ook interesant en de prijzen hier zijn beter dan in NL, zeker met de huidige dollar koers.

Ik zit alleen met de garantie in mijn maag. Ik kom in mei 08 weer terug om af te studeren. Als ik dan in NL blijf zou ik toch graag de verzekering in NL willen kunnen gebruiken en de boel niet naar Amerika te hoeven afschepen. Sommige winkels bieden internationale garantie aan maar ik vraag me af in hoe verre dit handig is. Want zij repareren dan de camera en niet Nikon zelf of de boel wordt nog altijd naar Amerika opgestuurd.

Ik wil toch echt een DSLR halen en het liefst voordat ik ga rondtrekken aan het eind van mijn stage.

Iemand nog wijze woorden?

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:32:
Ik zit aan het zelfde te denken als de topic starter maar mijn situatie is lichtelijk anders.
Ik woon in Amerika (Texas) vanwege mijn stage. Na 3 weken hier gewoond te hebben, is mijn vorige kamera overleden (Minolta Dimage 7i). Reparatie kostte meer dan hij waard was, dus na een tijdje te hebben gespeelt met mijn broertjes D50 besloten om ook voor een DSLR te gaan. De D80 lijkt mij ook interesant en de prijzen hier zijn beter dan in NL, zeker met de huidige dollar koers.

Ik zit alleen met de garantie in mijn maag. Ik kom in mei 08 weer terug om af te studeren. Als ik dan in NL blijf zou ik toch graag de verzekering in NL willen kunnen gebruiken en de boel niet naar Amerika te hoeven afschepen. Sommige winkels bieden internationale garantie aan maar ik vraag me af in hoe verre dit handig is. Want zij repareren dan de camera en niet Nikon zelf of de boel wordt nog altijd naar Amerika opgestuurd.

Ik wil toch echt een DSLR halen en het liefst voordat ik ga rondtrekken aan het eind van mijn stage.

Iemand nog wijze woorden?
Gewoon kopen, je bent sowieso tot mei 2008 in de states. De kans dat het apparaat stuk gaat is toch het grootst in de eerste drie maanden. En daarnaast, je moet toch investeren.

Verwijderd

Ik heb eens gekeken naar extended warranties en een aantal bedrijven geemaild.

Ik kreeg dit terug van B&H

Mack warranties are an extension of the manufacturer's normal warranty on an item for an additional period of (3) or (5) years total ( depending on the item purchased ) from date of sale. The equipment will be guaranteed to operate properly according to manufacturer's specifications under the same limitations of the original warranty, or Mack shall repair equipment to operate properly at no charge to you, (this includes all parts and labor).

Mack can provide world wide service. It is best if you contact them directly for information on how this would apply to where you live. The correct Mack Warranty is listed on the items's product page on our web site under recommended accessories.

If and when you need service in your country, all yo! u have to do is email Mack at international@mackcam.com. that your having a problem. They will then send you back forms to be filled out and set back to them. Once received, they will issue you a Control Number to have the repair done in your country. The repair will be done by an authorized factory service center for your product.

Dit klinkt me goed in de oren. Btw met deze post wil ik geen reclame maken voor wie dan ook.

Verwijderd

Klinkt idd goed, maar vraag ze ook even of Nikon NL een "authorized factory service center" is?
Voor 't zelfde geld kun je alleen terecht bij neef Harry in Alblasserwaard of zo...

Verwijderd

U vraagt, wij draaien. Hier de reply van B&H

When making use of the warranty outside the USA, Mack requries you first contact them, and in many cases they can refer you to repair centers in your area. It may be in fact a Nikon center, but note this is not a Nikon original warranty. You would be paying for the repair out of your own pocket, and Mack will then reimburse you. Please contact Mack directly for further information on the process in your location.

Verwijderd

thefox154 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

ik dacht dat een bedrijf wettelijk verplicht is 1 jaar garantie te bieden ongeacht waar hun product vandaan komt. (eat this canon!).
Ja ho even, je gaat een koopovereenkomst aan met de verkoper, niet met Nikon. Daarnaast is Nikon NL niet noodzakelijk hetzelfde bedrijf als Nikon Imaging USA. Zo makkelijk gaat dat dus niet.
Pagina: 1